Hoofdstuk 24

1.2K 36 15
                                    

Pov. Louis
... Dan zou ik de deal aannemen of mijn versie gaat jou leven zuur maken maar dat van Harry nog meer'

'Zeg dan je deal' zeg ik boos.

'Jij gaat mijn taak overnemen en zorgt voor mijn geld. Je gaat drugs dealen.' Ik haal diep adem en schud mijn hoofd. 'Nooit' hij steekt zijn handen in de lucht. 'Nou, dan ga ik even iedereen over jullie inlichten.' Hij neemt zijn mobiel en toont een bericht dat hij wil plaatsen.

'De helft is gelogen!' Bries ik uit. 'Dat is het hele punt, Tomlinson! Nou? Wat is je antwoord?' 'Ik doe het'

Hij grijnst, wetend dat hij is gewonnen. 'Als je hier iemand over vertelt gelden de zelfde regels, iedereen weet het dan. Of het nou de waarheid is of niet. Nou hier...' hij drukt een briefje in mijn hand. '... heb je je eerste opdracht. Tijd en datum je gaat mijn drugs afgeven en de envelop met geld geef je me de volgende dag af. Begrepen? En als er iets misloopt of geld te weinig betaal jij me!' Ik knik. 'Ik wist wel dat je niet anders durfde, mietje' hij knalt tegen mijn schouder aan bij het weglopen en ik hoor schamper gelach.

Thuis aangekomen plof ik op de zetel neer en bedenk hoe ik dit moet aanpakken. Deze avond moet ik naar de plek op het briefje. In de envelop die hij me had zat de drugs en het voelt slecht om die bij me te hebben. Ik slik de brok in mijn keel weg en zie in mijn ooghoek hoe Harry naast me gaat zitten. 'Lou, je bent afwezig vandaag' hij gaat tegen mijn arm liggen waardoor ik hem in mijn armen sluit. 'Maak je geen zorgen, er is niets aan de hand lieverd' hij knikt maar.

Wat gaat Harry hiervan zeggen als hij dit te weten komt? Ik ben loeihard aan het liegen tegen hem! Nu voel ik me nog schuldiger...

Tegen tien uur moet ik vertrekken naar de afgesproken plek. Nu zijn we tien voor tien... Harry ligt dicht tegen me aan een film te kijken terwijl ik zit te stressen als een gek.

'Harry' hij humt wat en ik schraap mijn keel. 'Vind je het erg als ik nog even naar Zayn ga?' Hij schud zijn hoofd. 'Wat was er nou nog met Liam?' 'Nou...' ik bedenk snel wat en zeg: 'hij liet me weten wat hij van me vond, en dat hij het goed vind dat Zayn aan onze kant staat, want hij had betere vrienden. Dat zijn zijn woorden. Ik ga dus naar Zayn nu en vertel hem ook van Liam. Maar opzich was het niets wat me boeit' Harry knikt en ik geef hem nog een kus. 'Zie je straks!'

Ik wandel door verlaten steegjes en kijk naar de straatnamen die opduiken. Ik zie de naam van de straat waar ik in moet en kijk bedenkelijk. Het is erg smal en akelige geluiden maken me bang. Allerlei scenario's spelen in mijn hoofd af maar ik loop stug door. 'Ben jij die vriend van Liam?' Ik schrik me een ongeluk en probeer de stem te vinden.

'Hier jiu klungel!' Ik draai me om en zie een jonge verschijnen in het zwakke licht van de eenzame straatlantaarn aan het einde van het steegje. 'Heb je m'n drugs bij?' Ik neem met trillende handen het zakje en overhandig het aan de gast voor mijn neus. 'Hier het geld' ik tel het na wat ik moest doen van Liam en knik. 'B-bedankt' mompel ik waarna ik het steegje zowat uitvlucht.

Ik verstop de envelop in mijn trui en loop doodnormaal naar binnen. Ik was een half uurtje weg ongeveer.

'Hey lou!' Ik druk een kus op Harry's lippen. Ik voel me schuldig, zodra hij dit te weten komt ga ik die lippen moeten missen...

'Hoe was het bij Zayn?' 'Ging goed, Zayn vind hem een klootzak' zeg ik snel. 'Hij hoort liever bij ons' Harry glimlacht tevreden. 'Beter zo' ik knik en knuffel hem stevig, alsof het de laatste keer is...

'Ik ben moe' zucht Harry en ik knik. 'Gaan we slapen?' Al wat ik doe is knikken. 'Mama heeft gestuurd dat ze beide later moesten werken en we vooral niet op moesten blijven voor hun'

Ik trek mijn shirt uit en kruip in het bed naast Harry. 'Harry...' 'ja?'

'Ik hou van je'

'Ik ook van jou' hij drukt een kus op mijn lippen en sluit nietsvermoedend zijn ogen. Ik veeg een opkomende traan weg en sla mijn armen om zijn middel.

Hey iedereen! Ik hoop dat jullie het hoofdstukje leuk vonden x

Ik heb ook een nieuw boek online gezet! Ik heb al veel hoofdstukken geschreven dus er gaat regelmatig een hoofdstuk online komen van dat boek. Voor de mensen die geïnteresseerd zijn in dat boek, ga zeker eens een kijkje nemen!🙃het heet: 'the silent student'

Het is een larry verhaal! Sorry voor degene die dat maar niets vinden😂

My new brother is my bully? L.SWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu