Hoofdstuk 22

1.2K 43 15
                                    

Pov. Harry
'Hou op'

Ik schud mijn hoofd en loop de kamer uit. In de badkamer zoek ik wat doekjes en een ice pack ga ik uit de vriezer halen. Ik wikkel er een handdoek omheen en loop met alle spulletjes naar boven. Louis zit nog steeds voor zich uit te kijken alleen glijd zijn blik langzaam naar mij. Ik ga weer naast hem zitten en wacht even op tegenspraak van hem, dat ik weg moet gaan. Wanneer hij zwijgt druk ik zacht het ice pack tegen zijn wang aan. Ik neem zijn hand en leg die op de plek waar mijn hand het ice pack op zijn plaats hield. Hij drukt het mokkend tegen zijn wang en ondertussen doe ik wat ontsmettingsmiddel op een doekje.

Ik ontsmet de wond op zijn gezicht wat enkele schrammen zijn voorzichtig. Pijnlijk trekt hij weg en hij neemt met zijn hand mijn vrije hand en geeft er een zacht kneepje in. Ik kuis het bloed van zijn neus en lip af met een washandje. Wanneer zijn gezicht schoon is gooi ik alles weg en neem in stilte weer plaats naast Louis.

Ik haat deze stilte.

Ik doe zijn hand bij het ice pack even weg en druk het er zelf tegen. 'Ik ben mijn vrienden kwijt, de hele school gaat me haten' mompelt hij en ik schud mijn hoofd. 'Zayn haat je niet... en de school is bang voor je dus wat gaan zij doen?' Probeer ik zacht en hij kijkt me met opgetrokken wenkbrauwen aan. 'Alles, jij werd ook gepest' 'door jou, maar niemand gaat jou durven pesten omdat jullie degene altijd pesten'

'Je hebt een punt' moppert hij zacht.

'Kan je me even alleen laten?' Ik knik en verlaat zijn kamer. Ik loop naar de woonkamer en denk even over wat ik kan doen. Ik kan koekjes bakken! Ja dat ga ik doen. Ik bak ze voor Louis...

Ik neem alle ingrediënt en ben blij dat we alles in huis hebben. 'Even denken, waar heeft mama oma's recept gestopt' ik wrijf denkend over mijn kin en steek mijn vinger in de lucht als teken dat ik het weet.

Even later staan de koekjes te bakken in de oven terwijl ik alles opruim want ik heb er een behoorlijke stort van gemaakt. Al zingend en dansend op de muziek van de Radie ruim ik verder op totdat een stem me laat opschrikken. 'Wat ben jij aan het doen?' Ik draai me naar Louis en ga voor de oven staan. 'Niets helemaal niets, verboden terrein voor jou! Over een uur kom je maar terug.' Ik duw hem de woonkamer in en ga zelf ook op de bank zitten.

Onschuldig glimlach ik naar Louis die tegenover me zit en me raar aankijkt. Het is een hele tijd stil en beiden zitten we op onze telefoons.

U: louis is nog steeds niet helemaal bijgedraaid. Ik ben bang dat hij boos op me is...

Zayn: gebeurd nog wel! Hij gaat niet boos op je zijn maar hij is misschien gewoon niet zo happy met het feit dat Liam het weet

U: het voelt alsof het mijn fout is... hij kwam voor me op en dan gebeurde het

Ik staar even naar mijn scherm wachtend op een antwoord. Ik stop na twee minuten mijn gsm weg en kijkt wat naar de tv.

*ping* snel neem ik mijn gsm er weer bij en open Zayns bericht:

Zayn: hebben jullie iets? Anders zou hij dat nooit doen ;) en mij kun je alles zeggen ik zwijg tegen iedereen!

U: ja, of hadden. Geen idee meer...

Zayn: iets positiever mag wel! Hij gaat je niet laten zitten voor zoiets stoms! Liam heeft alleen iets tegen homos omdat zijn vader was gescheiden van zijn moeder voor een andere man en dat kan hij niet verwerken.

Dit wist ik nooit over Liam.

U: wist ik helemaal niet...

Zayn: meerdere weten dat niet, alleen jij, ik en Louis. Ik moet gaan voor nu maar je kan me altijd bereiken! Bye :)

U: Thanks en Bye :)

Ik stop mijn telefoon weg en sluit even mijn ogen. Louis deelt mee dat hij weer naar boven gaat en ik knik alleen maar.

Na een kwartier gaat de oven af en ik ren naar mijn koekjes. Meteen is de keuken gevuld met de heerlijke geur en ik haal de bakplaat uit de oven, met handschoenen voor ik mijn arme vingertjes verbrand.

Ik haal ze er een voor een af en leg ze in een koekentrommel voor als we koekjes bakten.

Ik loop met een glimlach naar Louis' kamer en ik klop even. 'Ja?' Het komt er meer uit als een vraag dus ik stap de kamer binnen met de doos stevig in mijn handen geklemd. 'Wat is er?' Ik ga naast hem op bed zitten en kijk naar de doos.

'Ik heb wat voor je' zeg ik verlegen en ik geef de doos aan hem die hij opent. Hij ziet de koekjes en zijn ogen zijn precies ufo's.

Wat denken jullie van dit stukje?😀

My new brother is my bully? L.SWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu