Bölüm 9,5-Kaos

25 3 0
                                    


Kaos var olan fakat olmaması gereken bir element olarak görülebilir. Kaos canlı gibi davranır ama düşünemez, tek istediği şey büyümektir. Rengi siyah, gri ve beyazın hepsini içerir. Genelde birden fazla canlının şekline girer ve onların özelliklerini alır. 4 farklı kategoride incelenir; böcek, hayvan, virüs ve dev. Bu kategoriler kaosun gelişme tipine göre verilir. Kaosun gelişme tipi ikiye ayrılır; Büyüme/gelişme ve çoğalma.

Büyüme/gelişme: kaos varlıkları yedik, sindirdikçe büyür ve gelişir. Gelişimi onun seviyesinin artmasına sebep olabilir.

Çoğalma: kaos varlıkları yedik, sindirdikçe kendinden ayrı bir parça ortaya çıkarır. Bu kendinden ayrı parça yavaş yavaş parçasının çıktığı kaosa benzer ve onun kopyası olur. Eğer çıkan kopya daha gelişmiş ise buna kaotik mutasyon denir.

Kaos yaratıkları bu iki gelişme tipinden hangisine ne kadar yüklendiği onu bir kategoriye dahil eder.

Böcek: küçüktür ve çoğalmaya daha çok odaklanmıştır. Tehlikesi sürü halinde dolaşmalarıdır. Zayıflığı ise genelde tek darbeyle yok olmalarıdır.

Hayvan: normal bir büyükbaş hayvan ile eş boylardadır. Büyüme/gelişmeye daha yatkındır. Zayıflığı pek yoktur, fakat gerçekten tehlike ifade eden pek bir güçlü yönü de yoktur. Standart kabul edilir.

Virüs: tamamen çoğalma odaklıdır. Kendisi asla büyümez fakat gelişebilir. Hasta eden bir mikrop gibi davranır. Vücudu yavaş yavaş içten yiyerek çürütür veya kontrolü altına alır. Kan damlasından daha küçüktür.

Dev: aralarında en çok can alan kaos yaratığıdır. Tamamen büyüme/gelişme odaklıdır. Boyları 3'e ayrılır; yavru (ağaç kadar), yaşlı (2 ağaç kadar) ve kıyamet (dağ kadar). Zayıf noktası parçaları kesildiğinde koordinasyonunu kaybeder ve ayrı bir canlı gibi yaşamaya çalışmak yerine kopan parça ölür.

Kaos yaratıkları genelde A- seviyesinin üstündedir. Yok edici, aç canavar, Varlığın karanlık yüzü ve Tanrı hatası olarak da adlandırılır. Vücut sertliği her birine özeldir ve genelleme yapılamaz. Kaosun var olması için birkaç yol vardır. Bunlar; düzensiz mana, yanlış karışım, zaman gidişatını değiştirmek ve bazı ışınlanma büyüleri. Yanlış karışımdan kasılan birbirine zıt olan bitkileri simyada karıştırmak gibi ve de bazı karışması mümkün olmayan elementleri karıştırmak gibi.

Kaos yaratıkları kesinlikle ve kesinlikle yapılmamalıdır. Var olma amacı daha çok var olmak olan bir varlıktan ibarettir. Görüldüğü yerde öldürülme imkânı varsa öldürülmeli veya kesinlikle kaçılmalıdır. Kaos yaratıklarını yenmenin yolları; manasını düzenlemek, yüksek miktarda bir ana elemente maruz bırakmak veya olduğundan daha ve daha küçük parçalara ayırmaktır.

Kaos yaratıkları tanrının zıttı olarak görülür.

Lordların EfendisiHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin