perspectief madina.Ik word wakker geschud. Ik open mijn ogen en kijk geërgerd naar mijn zus.
"Wat de fuck doe jij hier?" vraag ik gapend.
"Bitch, je man komt over een uur of twee schiet is op" zegt ze. Ik kijk haar vermoeid aan.Gister was een leuke avond. Ik was met Marouane, Dounia, Selin, Anass en Ali weer is wezen stappen. Het was erg gezellig waardoor we het best laat hebben gemaakt. Ik sliep namelijk rond 03:00.
"Zeg maar gewoon dat ik het niet wil, wilde ik sowieso al niet" zeg ik en draai me om. Delilah zucht geïrriteerd.
"Schat je gaat gewoon je man ontmoeten en wat praten. De rest bespreekt papa gewoon met zijn vader, je moet alleen een beetje je man wat meer leren kennen" zegt ze.
"En jij denkt dat ik dat leuk vind?" vraag ik lachend.Ze haalt diep adem. Ik draai me om naar haar.
"Luister Delilah, jij hebt je man mogen kiezen. Jij bent niet gedwongen om van Juan te houden ja? Jij hebt niet 6 jaar zonder vrijheid geleefd en niemand anders dan idioten gezien. Jij hebt niets te klagen en al helemaal niets te zeggen over mij" zeg ik."Alsnog sta op, ik zweer je gaat papa dan echt boos maken. Je jurk en hakken heb ik al klaar gelegd" zegt ze.
"Haha jurk? Ik ga gewoon in trinna daarzo zitten" zeg ik lachend.
"PAPA, MADINA WIL NIE-" schreeuwt ze, maar ik bespring haar.
"Oké goed, hou je bek dicht en loop mijn kamer uit. Soms ben je kinderachtiger dan Luca niet normaal" zeg ik.Ze loopt glimlachend mijn kamer uit.
"Wat ben ik blij dat jij het huis uit bent" zucht ik.Ik kijk naar de jurk. Hij is mooi. Maar ik wilde hem niet voor deze gelegenheid gaan dragen eerlijk gezegd.
Ja ik heb wat vragen gekregen.
Nee wij hebben geen hennafeest of handvraging net als de moslims. Bij ons is het gewoon kennis maken met familie en bruiloft. All done.
Ben blij dat het zo is. Ik trek 5 feesten met die idioot echt niet hoor.
Ik trek mijn jurk aan. Ik ga voor de spiegel staan en bewonder mezelf. Het jurkje staat me wel mooi. Het oud roze jurkje past mooi bij mijn getinte huid. Ook mijn gras groene ogen matchen mooi bij het roze.
Ik trek de hakken erbij aan en lijk iets langer. Ik kijk naar mijn lelijke lichtbruine drol op mijn hoofd.
Ja ik ga dus niet mijn haren stijlen of iets, zoveel doe ik mijn best er ook niet voor.
Ik haal mijn elastiek uit mijn haar en begin mijn haar te kammen. Ik schud mijn haar een beetje uit en pak een golvencrème, perfect voor mijn golvende haren. Ik breng het aan in mijn haar en schud het nog uit.
Ik pak een concealer en werk mijn wallen weg. Ik doe een roze lipkleur op met wat mascara. Klein beetje roze oogschaduw en aan de kant van mijn neus bij mijn oog doe ik nog wit.
Ik doe mijn haar goed naar achter waardoor het mooi weer naar voren valt. Ik knik tevreden.
JE LEEST
𝓛𝚊 𝓐𝚌𝚎𝚙𝚝𝚊𝚌𝚒𝚘𝚗. ❥
RomanceAcceptatie is altijd nodig in het leven. Acceptatie om hoe je bent, wat je wilt, waarom dit je keuzes zijn en acceptatie in de liefde. Makkelijk is het niet, maar vóór geluk zou je alles in het leven moeten gaan accepteren. Eenvoudig gaat het nie...