Cempaka dan Orked melambai pada Suri yang mula masuk ke dalam pagar kawasan rumah sewanya. Nampak letih benar Suri. Siap tertidur di tempat duduk belakang tadi.
" Ok. Rumah saya yang jalan hujung sekali tu.." Cempaka memberitahu.
"Em.. esok Cempaka kerja masuk pukul berapa?" Orked sambung bersembang. Dengar sayup-sayup lagu rock kapak daripada radio berkumandang.
"Esok saya masuk lewat sikit, sebab nak restock barang." Cempaka membalas.
"Oh..macam tu.." Orked memberi signal ke kiri.
"Emmm.. esok awak kerja jam berapa?" Cempaka pula bertanya. Terasa indahnya berdua begitu. Macam dalam mimpi. Cempaka tarik nafas dalam-dalam. Mengingatkan dirinya jangan berangan-angan.
'Dah tentu-tentu Dr Orked tu 'lurus'. ' Cempaka bersangka-sangka. Merosakkan harapannya sendiri.
"Shift 10 pagi...tapi barang2 biasa dah ready je dalam kereta. Tu yang nak terus pergi ni.." Cempaka menerangkan.
"Tak balik rumah tidur dulu ke? Dahla balik lewat ni.." Cempaka mengerutkan dahinya.
"Takpe..biasa dah..takut terlewat esok. Dekat hospital pun boleh lelap kejap jugak. Nak mandi bersiap pun ada." Orked menerangkan.
"Oh macam tu.. tapi kenela tidur jugak kan, rehat. Awak aset penting negara tau.." Cempaka beri pesanan.
"Alahai awak ni..memang sweet macam ni ye?" Orked gelak mengusik.
"ha?" respon spontan Cempaka.
'Ah kau ni Cempaka. Janganlah tunjuk sangat kau terkejut dengan ayat tu.'
"Ark. em. hmm..haishh... saya pesan je.." Cempaka membalas sambil cuba mengawal gugupnya.
"Terima kasih..Dah lama tak ada orang pesan saya macamtu" Orked menuturkan perlahan. Tersedar yang dia terlepas cakap, dia mencapai telefonnya dan di beri pada Cempaka.
"Ha? nak buat apa ni." Cempaka terpaku sebentar.
"Oh..hmm.. nak nombor telefon. Saya sukalah kek choc cheese tu. Ada delivery kan?" Lancar sungguh alasan Orked.
"Oh..ada-ada" Cempaka menaip dan menyimpan nombor telefonnya pada iphone Orked. Dan dengan pantas pula dia tekan butang Call. Ok Siap.
Telefon diberikan semula pada Orked.
Suasana sepi seketika. Terasa jauh pula menuju ke rumah Cempaka.
"Emm.. ok. depan sikit tu..." Cempaka menunjukkan arah.
Kereta diberhentikan dan Cempaka buka seatbealt.
"Kejap" Orked memegang tangan Cempaka.
"Awak tak nak call sesiapa buka pintu ke?" Orked melihat sekeliling.
"Ha? erkkk...saya ada kunci." Cempaka gugup menuturkan. Dia berharap dalam samar-samar cahaya neon tidak kelihatan wajahnya yang memerah.
"Oh? OK." Pantas Cempaka melepaskan genggaman tangannya.
"Terima kasih awak. Hati-hati memandu." Cempaka membuka pintu dan terus masuk ke dalam pintu pagar. Matanya tidak lepas menghantar kereta Orked yang bergerak perlahan dan semakin menjauh.
Cempaka lihat tangan kanannya yang masih shaking. Bekas genggaman Orked.
Aduhai..lembutnya.
Tangan kanan di peluk ke dada.
Melampau.