Part 17 (Dear Diary)

215 19 1
                                    


Assalamualaikum dan enjoy....

















































(02/10/20##)

Dear diary....

Hari ini sekali lagi.... Huh... Entah dah berapa kali aku melihat air mata seseorang gugur keranaku... Bukan seorang... Tapi ramai....

Sakit dihatiku terlalu sakit untuk diungkap dengan kata- kata...

Tangisan mereka... Tatapan mereka seperti mengasihani ku... Semua itu sungguh menyakitkan...

Di tambah pula, dengan rayuan mereka yang menginginkan aku untuk sentiasa bersama mereka...

Ya Tuhan...
Kau sembuhkanlah aku... Aku merayu... Aku ingin terus bersama mereka... Bersama orang- orang yang kusayangi... Jika kau boleh menghentikan waktu dan saat ini agar aku boleh bersama mereka, kau hentikanlah... Kumohon...

Wahai diari...
Akankah aku sembuh? Kuatkah aku untuk menjalani semua ni...

Diari...
Kau tempat aku meluahkan semua kesakitan ku... Tempat aku menangisi diriku dan meratapi nasib ku... 

Terlalu ramai yang ingin kugembirakan dan ingin ku luangkan hidupku dengannya.. Aku terlalu muda untuk semua ini...

Wahai memberku...
Jika kalian membaca diari ini... Bermakna aku telah pergi jauh... Meninggalkan kalian bukan untuk sementara tetapi selamanya...

Ingatlah jangan menangisiku, meratapiku atau sesekali cuba mengikutiku... Akan ku benci kalian jika kalian melakukannya...

SEVENTEEN dan CARAT adakah kalian tahu? Sepanjang hidupku, kalian adalah semangat dan harapan yang sentiasa membuatkan ku semangat dan ingin bersinar menyinari hari- hari kalian...

Tetapi ingatlah jika aku pergi... Relakan aku... Berhenti tangisiku tetapi ingati kenanganku bersama kalian... Sesungguhnya aku tidak benar- benar meninggalkan kalian kerana kenangan ku ada bersama kalian...

Jadi permintaan terakhirku adalah...

Relakan aku... Tersenyum dan tetap semangat meneruskan kehidupanmu... Jangan lupa untuk menyayangiku...

Jangan lupa akan ucapanmu...

SARANGHAE URI CHEONSA

                 







Ku tutupi diari ini... Diari yang menjadi bukti kegembiraan dan kesedihanku...


SEVENTEEN aku berharap kalian takkan pernah menemui diari ini....

Jika kalian menemuinya, ketahuilah saat itu, aku telah pergi jauh dari sisi dan pandangan kalian...


TBC






Saranghae Uri Cheonsa❤ #CompleteWhere stories live. Discover now