Part 21 (Goodbye)

288 18 5
                                    

Assalamualaikum dan hai semua❤

Enjoy guys✌🏻















"Hyung, kami nak keluar dulu... Kami nak beli barang untuk buat surprise birthday Jeonghan..." Ujar Scoups mewakili membernya.

"Nde, hyung... Kami nak buat surprise birthday Jeonghan hyung... Walaupun Jeonghan hyung tak bangun lagi tapi kami tetap akan membuat surprise untuknya... Jeonghan hyung akan sangat gembira kalau kami menyambut hari jadinya." Ujar Seungkwan memandangi wajah lena hyungnya itu.

"Arraseo tapi perlu ke semua pergi sekali?" Tanya manager Kim dan SEVENTEEN hanya menganggukkan kepala mereka.

"Wonwoo ah, Mingyu ah... Kamu tunggu dekat sini jelah... Kamu masih belum sihat lagi kan?" Tanya Scoups risau.

"Ani... Saya nak ikut hyung... Saya mungkin nampak lemah tapi saya ok..." Ujar Wonwoo meyakinkan hyung nya.

"Arrasseo tapi kamu semua jangan lama- lama, arraseo? Hyung akan tunggu dekat sini... Pastikan tiada siapa kenal kamu.. Pastikan kamu sentiasa menutupi identiti kamu.." Ujar manager Kim panjang lebar membuatkan SEVENTEEN menganggukkan kepala mereka malas.

"Jeonghan hyung... Kami pergi dulu ye... Kami takkan lama... Tunggu kami tau hyung.." Ujar Seungkwan lalu mencium pipi hyung nya itu.

Akhirnya SEVENTEEN berjalan keluar meninggalkan ruangan Jeonghan.

"Jeonghan ah... Hyung keluar sekejap ye... Hyung nak beli makanan sekejap ye.." Ujar manager Kim lalu membetulkan selimut Jeonghan sedikit.

Sepeninggalan manager Kim, jari- jari Jeonghan mulai bergerak sedikit dan kemudian tangannya di genggam oleh seseorang.

"Jeonghan ah... Gwenchana, hyung akan menjaga dan merawat kamu... Tapi buat masa sekarang ni, hyung terpaksa melakukan ini Han ah..." Ujar orang itu lalu menyuntikkan sesuatu ke tangan Jeonghan.

"Saranghae Han ah.. Hyung akan jemput kamu nanti..." Ujar orang itu lalu meninggalkan Jeonghan sendirian.



At Shopping mall..

"Hyung... Belon apa je yang hyung nak beli ni?" Tanya Dino sambil memilih belon yang ada di depannya.

"Hmmm... Coups hyung kata dia nak warna yang ceria... Jadi apa kata warna pink dan biru langit ni?" Tanya Seungkwan kembali.

"Ok, deal!" Ujar Dino semangat. Dia pun mengambil belon warna pink dan biru itu serta beberapa barang hiasan hari jadi yang lain.

"Aedera, dah ke?" Tanya Mingyu yang berjalan ke arah Dino dan Seungkwan, diikuti oleh Jun dan The8.

"Nde, hyungdeul... Ni je yang kami beli ok ke?" Tanya Dino.

Mingyu, Jun dan The8 hanya menganggukkan kepala mereka lalu mengikuti maknae mereka ke kaunter pembayaran.

"Hyung... Yang lain dah selesai ke?" Tanya Seungkwan pula.

"Molla... Kan kami dengan kamu berdua je tadi..." Ujar Jun sebagai jawapan.

"Jomlah kita pergi tempat tadi... Tengok hyungdeul yang lain..." Ajak Dino.

Hyung nya yang lain hanya mengangguk setuju dan mengikiti maknae mereka menuju ke foodcourt berdekatan.

"Hyung nampaknya mereka tak selesai lagi..." Ujar Dino geram melihat hyung nya yang lain masih belum selesai sedangkan dia sudah tak sabar menyediakan parti untuk Jeonghan.

"Tak pelah kita tiup belon ni dulu dan ikat pada reben. Sekurang- kurangnya, kita tinggal balik je kejap lagi kalau yang lain dah selesai." Arah Jun sebagai yang tertua di situ lalu dongsaengnya hanya mengikut arahan Jun tanpa sebarang bantahan.

Saranghae Uri Cheonsa❤ #CompleteWhere stories live. Discover now