Assalamualaikum dan hai semua🙆🏻♀Enjoy k❤
At The8 Room....
"Shua hyung eodi?" Tanya Seungkwan pelik melihat ketiadaan salah seorang membernya itu.
"Mollayeo... Bukan ke tadi dia ada masuk bersama kita... Ke dia ada bersama Mika hyung?" Teka Vernon membuatkan Scoups mnghela nafas kasar.
"Biar saya mencarinya!" Tawar Dino danningin beranjak keluar sehinggalah..
"Duduk!" Ujar Scoups sepatah tetapi penuh ketegasan.
Dino kembali duduk bersama hyungnya yang lain dan hanya melihat ke arah leader mereka yang kini terlihat menakutkan itu.
"Tahulah hyung kalian itu kembali!" Ujar Scoups kembali dan cuba melelapkan matanya.
Seketika pintu bilik itu terbuka, mempamirkan sosok tubuh yang dicari. SEVENTEEN serta Scoups yang tadinya ingin melelapkan matanya, kini melihat ke arah Joshua pelik.
"Kau kemana Hong Jisoo? Apa kau menemaninya?!" Tanya Scoups datar dan dingin.
"Kenapa kalau ye, Coups ah?" Tanya Joshua selamba membuatkan Scoups menarik tubuhnya dan menghentakkan tubuhnya ke dinding. Joshua hanya meringis sakit sambil menatap tajam Scoups.
"KENAPA KAU MENEMANINYA?! DIA BUKAN ANGGOTA KITA! KAU SEDARLAH SHUA! DIA BUKAN JEONGHAN!" Jerit Scoups frustasi.
"Bagaimana kalau dia adalah Jeonghan? Bagaimana kalau dia memang kawan kita Coups?!" Jerit Joshua pula mengcengkam baju Scoups.
"Apa maksudmu hyung?" Tanya Wonwoo tak percaya dengan apa yang baru didengarinya.
"Terangkan dengan lebih jelas hyung! Kumohon!" Ujar Wonwoo sedikit membentak Joshua.
"Dia adalah Jeonghan kita... Dia adalah Jeonghan aedera... Uri cheonsa Jeonghan..." Ujar Joshua lirih.
"Apa bukti mu Shua?! Jangan hanya membuat andaian!" Ujar Scoups masih tidak mahu mempercayai Joshua.
"Ini!" Ujar Joshua mengeluarkan gelang dan cincin yang dia ambil daripada Jeonghan setelah Jeonghan terlelap.
"Setakat itu, aku mampu mengupah orang dan membuatnya, Hong Jisoo!" Ujar Scoups lagi menolak kenyataan.
"SEDARLAH COUPS! DIA ITU JEONGHAN! URI YOON JEONGHAN!" Jerit Joshua bengang.
"Kau mahu apa lagi Coups? Baiklah jika kau ingin tahu. Kau masih ingat tempoh hari saat The8 tiba- tiba pingsan dan kita membawanya kemari? Dan dia, Mika ataupun sebenarnya Jeonghan mengikuti kita. Selepas itu kau bergaduh dengannya dan dia pingsan. Kemudian muncul seorang lelaki memakai mask dan mengambilnya daripada kita. Adakah kau tahu siapa lelaki itu?!" Ujar Joshua, membuatkan Scoups menggelengkan kepalanya.
"Adakah kalian tahu?" Tanya Joshua kepada SEVENTEEN pula dan SEVENTEEN juga hanya menggelengkan kepala mereka.
"Orang itu adalah Minhyuk hyung! Dialah Minhyuk hyung! Doktor peribadi Jeonghan!" Ujar Joshua membuatkan SEVENTEEN lagi- lagi terdiam.
"Apa maksudmu hyung? Minhyuk hyung? Tetapi kenapa Jeonghan hyung bersamanya?" Tanya Hoshi pelik.
Tetapi bila difikirkan balik... Minhyuk juga menghilang sebaik sahaja selepas pemergian hyung nya. Tiada khabar berita mahupun jejak tentang keberadaan Minhyuk.
"Ye... Dia adalah Minhyuk... Dia menyuntikkan sesuatu ke tubuh Jeonghan yang membuatkan nafas Jeonghan berhenti untuk masa yang lama seperti orang yang telah mati. Tetapi sebenarnya itu hanyalah sementara... Sebaik sahaja selesai pengebumian, dia menggali semula Jeonghan dan membawanya ke Kanada dan merawatnya." Ujar Joshua.
YOU ARE READING
Saranghae Uri Cheonsa❤ #Complete
Fiksi PenggemarAku bukan seorang cheonsa... Aku cuma manusia biasa yang hanya memerlukan perhatian dan kasih sayang daripada orang disekitarku... Aku puas kerana aku mempunyai SEVENTEEN dan CARAT bersamaku... Sungguh mereka menganggapku seperti keluarga mereka sep...