Part 27 (Lost Word)

264 21 0
                                    

Assalamualaikum dan hai semua👋🏻

Enjoy ok❤





















At Seoul Hospital

"Awak dah lepaskannya belum, Minhyuk ah?" Tanya Kevin melihat kawannya itu hanya termenung.

"Oh..Kevin ah... Apa maksud awak? Siapa dia yang awak maksudkan?" Tanya Minhyuk membuat bodoh.

"Awak tahu siapa yang saya maksudkan Hyuk... Hyuk... Budak tu ada keluarga... Ada ramai yang menyayangi dan meratapi kematian palsu dia yang dibuat oleh awak tu! Awak kena ingat Hyuk dia bukan hak awak..." Ujar Kevin sedikit membentak.

"Jadi, apa yang harus saya lakukan, Kevin? Setelah usaha saya merawat dan menyelamatkannya? Saya harus merelakannya pergi?" Tanya Minhyuk frustasi.

"Ketahuilah... Cara itu lebih baik daripada terus mengambil hak orang lain Hyuk..." Ujar Kevin meninggalkan kawannya itu sendirian.

Minhyuk kembali termenung mengingati Jeonghan... Sedih memikirkan yang dia terpaksa melepaskan malaikat itu.

"Hyung!!" Panggil seseorang girang membuatkan lamunan Minhyuk terganggu. Minhyuk segera memandang ke arah sumber suara tersebut.

"Oh! Mika ah!" Ujar Minhyuk tersenyum melihat dongsaengnya kini berlari menghampirinya.

"Hyung... Saya ada bawakkan bekal... Hyung kata hyung tidur kat hospital hari ni kan?" Ujar Jeonghan sedikit sedih sebenarnya ditinggalkan sendirian di rumah.

"Oh.. Mika ah... Mianhae... Hyung terpaksa tidur di hospital lagi hari ni..." Ujar Minhyuk serba salah.

"Aniya... Gwenchana... Lagipun saya pun akan tinggal di butik untuk siapkan design baju saya." Ujar Jeonghan cuba mengurangkan perasaan bersalah hyung nya itu.

"Oh, Jeongmal? Hey! Kamu jangan stay sampai malam... Jangan sampai tak tidur... Arraseo?" Ujar Minhyuk risau jika dongsaengnya akan berkutat dengan mesin jahitnya.

"Eleh hyung pun sama je kan? Hyung pun stay sampai pagi juga!" Ujar Jeonghan langsung mendapat jintakan di dahi.

"Kamu tu designer sahaja... Hyung ni doktor... Budak!" Ujar Minhyuk membuatkan Jeonghan kesal.

"Ishh... Hyung ni saya dah besarlah! Oh, ya saya kena pergi hyung... Hyung jangan lupa makan bekal tu! Makan sampai habis tau!" Ujar Jeonghan berlari meninggalkan Minhyuk yang belum sempat menahannya.

Minhyuk hanya melihat pemergian adiknya dan melambai kepada Jeonghan apabila adiknya itu melambai.

'Hyung akan pulihkan ingatan kamu, Han ah... Tapi tolong bagi hyung masa untuk merelakanmu...' Ujar Minhyuk dalam hati.

.

.

.

At Pledis Entertainment...

"Salam kenal... Nama saya Mika dan umur saya 25 tahun... Saya yang akan mengambil alih bahagian fashion bagi SEVENTEEN." Ujar Jeonghan memandang ke arah CEO Pledis di depannya.

"Salam kenal juga Mika... Saya adalah CEO Pledis... Saya gembira dapat bekerjasama dengan kamu... Saya dengar walaupun hanya 2 bulan kamu menjadi pereka fashion tapi banyak baju kamu yang kini menjadi trend..." Ujar CEO membuatkan Jeonghan tertunduk malu.

"Ianya berkat sokongan dan dorongan hyung saya juga CEO nim... Saya banyak terhutang budi padanya..." Ujar Jeonghan mengingati kembali detik hyung nya membelikan alatan demi membuka butik fashion nya.

"Oh... Bagus betul hyung kamu tu... Oh ya, Mika... Kamu memang sentiasa memakai hoodie dan mask ke? Sebab saya teringin nak melihat wajah kamu... Lagipun saya tengok kebanyakan fashion kamu juga jenis menutup wajah." Ujar CEO membuatkan Jeonghan gugup.

Saranghae Uri Cheonsa❤ #CompleteWhere stories live. Discover now