Part 20 (The Lost Love)

280 18 6
                                    

Assalamualaikum dan hai semua❤❤❤

Enjoy guys✌🏻



















































































Flashback...

Jeonghan pov...

Kedengaran suara ringtone Lies Again membuatkanku melihat ke arah screen telefonku. Tertera nama Minhyuk hyung membuatkanku mengunci pintu bilikku dan mematikan kamera yang sedang merakamku.

Ku mengambil nafa dan menghembuskannya pelan. Ku tekan tombol hijau itu dan dapat ku dengar suara paniknya.

"Jeonghan ah.. Kamu kat mana?! Kamu tahukan semalam sepatutnya kamu jalani kemo?! Kenapa tak datang? Kenapa tak telefon hyung?! Kamu tahu tak hyung risau! Kenapa kamu ni? Kamu nak sembuh atau tak nak?!" Jerit Minhyuk hyung membuatkanku menjauhkan sedikit telfonku daripada telingaku. Silap haribulan aku di diagnosis pekak pulak.

"Hyung! Tenang dulu dan diam boleh?! Tak perlulah membebel macam tu sekali... Hyung nipun... Arraseo mianhae... Hyung untuk kali ni saya tak dapat pergi menjalani kemo tu... Saya ada di Gapyeong gun hyung... SEVENTEEN ada rakaman variety show kat sini. Mianhae... Saya sendiri lupa saya ada kemo semalam..." Ujarku menggigit bibir kerana ku tahu dia akan bertamabah marah dan akan membebeli ku.

"MWO?! MICHEOSSEO?! YOON JEONGHAN! HYUNG TAK KIRA PULANG KE SEOUL SEKARANG DAN DATANG KE HOSPITAL SEKARANG!!!" Jerit dia membuatkan aku kembali menjauhkan telefonku. Hyungku yang ini memanglah...

"Hyung... Jaebal untuk kali ini... Biarkan saya ciptakan kenangan saya sendiri... Hyung yang kata saya dah diperingkat yang mustahil untuk disembuhkan bukan? Hyung... Sekurang- kurangnya, saya taknak lepaskan peluang ni... Saya nak habiskan masa dengan member saya hyung... Jaebal hyung..." Ujarku menahan air mataku yang mungkin menitis bila- bila masa sahaja.

"Pulanglah Han... Hyung pun merayu... Bahaya jika kamu tidak melakukan kemo sekarang ni... Penyakit tu mungkin akan menyerang kamu dan mungkin kamu takkan dapat ditolong lagi Han..." Rayunya yang padaku sungguh sayu itu.

Ku matikan panggilan tersebut tanpa menjawab rayuannya. Kali ini aku nekad untuk bersama SEVENTEEN. Walaupun kini dapat kurasakan sedikit sakit di bahagian kepala dan dada ku tapi aku tidak mahu melepaskan percutian ini. Sudah lama rasanya kami tidak berkumpul bersama menikmati masa bersuka ria seperti ini.

Ku baringkan tubuhku lalu membuka galeri telefonku... Terlihat terlalu banyak gambar SEVENTEEN membuatkan hatiku sakit dan sedih. Sakit kerana aku mungkin akan meninggalkan mereka. Sedih kerana aku mungkin takkan dapat melihat senyuman ini lagi secara dekat.

Senyuman tanpa kepalsuan... Senyuman yang membuatkan hatiku bersemangat dan tenang. Aku bangun dari baringanku dan berjalan keluar ingin menuju ke kolam panas sehinggalah langkahku terhenti di satu pintu ini.

Aku mendengar suara esakan seseorang dan kutahu suara siapakah itu. Itu adalah suara Hoshi... Ku rapatkan telingaku di pintu itu perlahan- lahan dan ku dengar dia mengeluarkan segala keluhannya kepada seseorang yang ku yakin itu adalah Scoups.

"Saya tak nak kehilangan dia hyung..." Ujar Hoshi membuatkan hatiku semakin sakit. Aku tahu siapa yang dimaksudkan Hoshi. Perlahan aku meninggalkan bilik itu dan berlalu menuju ke sofa di ruang tamu membatalkan niatku untuk bermain bersama memberku di kolam air panas.

"AEDERA!!! PALLI SIAP! KITA KELUAR UNTUK SHOOTING DI LUAR!!" Arah manager Kim menggemakan suasana.

"Nde, Hyung!!!" Jerit memberku yang lain. Aku pun bangun dan bersiap... Nasib baiklah aku tak perlu mandi, jadi aku hanya perlu menyalin pakaianku sahaja.

Saranghae Uri Cheonsa❤ #CompleteWhere stories live. Discover now