Part 26 (Scoups?)

217 21 1
                                    


Assalamualaikum dan hai semua...

Enjoy k like always🙆🏻‍♀





























Sungai Han...

"Uwah!!! Cantiknya..." Ujar Jeonghan sendiri apabila melihat keindahan di depan matanya. Walaupun itu hanyalah taman, dia tetap gembira kerana mungkin dia terlalu lama tertidur di dalam komanya sehingga membuatkan dia merindui dunia sebenar.

Jeonghan menyewa bermain basikal yang ada di sewa berdekatan dan mengayuhnya semangat.

Dia terus mengayuh sehingga berhenti di suatu tempat yang tampak begitu familiar padanya.

"Hahaha! Mun Junhui!"

"Hahaha! Yoon Jeonghan!"

"Hyung nak jadi awan tu! Awan yang nampak seperti sayap tu!"

"Kalau kamu merindui hyung nanti lihatlah awan itu dan yakinlah bahwa awan itu adalah hyung..."

Jeonghan memegang kepalanya dan tanpa sedar basikal yang ditunggangnginya terjatuh begitu juga dirinya.

"Gwenchana?" Tanya seseorang sambil membantu Jeonghan berdiri dan mengangkat basikalnya.

Jeonghan mengangkat sesikit kepalanya dan sedikit terkejut kerana dia mengenali orang itu.

"N..Nde..Nde... Gwenchana... Kamsahamnida..." Ujar Jeonghan sopan.

"Coups hyung!!! Mana bolanya?!" Jerit seseorang lagi berlari ke arah Jeonghan dan orang yang membantunya iaitu Scoups.

"Oh, Vernon ah... Ini bolanya... Hyung cuma tolong dia ni sebab dia terjatuh tadi... Gwenchana yeo?" Tanya Scoups kembali.

"Jinjja? Hyung gwenchanayeo?" Tanya Vernon pula melihat ke arah Jeonghan yang sedari tadi hanya menunduk.

Jeonghan hanya menganggukkan kepalanya lalu mengambil dan menunggang kembali basikalnya berlalu tanpa berkata apa- apa.

"Mwoya? Takde cakap terima kasih atau apapun dan dia pergi macam tu saje?" Ujar Vernon tak suka.

"Dia dah cakap terima kasih pada hyung tadi... Mungkin dia seorang yang pemalu..." Uajr Scoups.

"Ooh... Baiklah kalau macam tu takpe... Eh! Ni bukankah dompet? Mungkin milik lelaki tadi tu!" Ujar Vernon melihat dompet yang kini berada di atas tanah.

Scoups mengambil dompet tersebut dan segera berlari, cuba mengejar orang tadi.

"Hyung!!! Hyung nak pegi mana?!" Jerit Vernon melihat hyung nya itu berlari meninggalkannya.

"Kamu mainlah bersama yang lain.. Katakan pada Shua hyung, yang hyung tengah cari orang yang jatuhkan dompet dia..." Ujar Scoups segera berlari.

Vernon hanya menggelengkan kepalanya dan mengeluh kesal. Dia segera berlari ke arah membernya yang lain dan menjelaskan ketiadaan Scoups.

.

.

.

"Aishh... Mana ni? Takkanlah jatuh! Macam mana ni... Dalam tu dahlah ada kad pengenalan aku!! Aishhh!!!" Ujar Jeonghan kesal mencari dompetnya.

Disebabkan panas dan rimas, Jeonghan melepaskan hoodie dan mask yang dipakainya dengan kesal. Semakin kesal kerana dompetnya hilang dan dia tidak dapat membeli air untuk melegakan tekaknya yang haus.

"Oh... Itupun dia... Baju dia nampak sama tapi betulke? Sebab dia tak pakai hoodie pulak... Tapi basikal dan baju tu sama... Aishh tanya jelah... Panjang jugak rambut dia ni..." Ujar Scoups sendiri apabila menemui orang yang dicarinya.

Saranghae Uri Cheonsa❤ #CompleteWhere stories live. Discover now