Assalamualaikum dan hai semua👋🏻
Like always just enjoy the story❤
"TUNGGU!!!" Jerit seseorang membuatkan langkah Minhyuk dan Jeonghan berhenti.
"Awak tertinggal dompet ni..." Ujar manager Kim lalu menghulurkan dompet Minhyuk.
Minhyuk pun mengambil dompet itu, berterima kasih lalu berlalu menarik tangan Jeonghan. Sementara manager Kim hanya memandang pelik ke arah mereka.
Sesampainya di kereta, Minhyuk membuka pintu Jeonghan lalu menyuruh Jeonghan masuk dan dia pun dengan segera masuk ke dalam kereta.
"Hyung... Mereka SEVENTEEN bukan?" Tanya Jeonghan yang tahu mengapa hyungnya seperti itu.
"Mianhae Mika... Mianhae... Hyung masih takut untuk kehilangan kamu...!" Ujar Minhyuk memeluk Jeonghan.
"Uljima... Takpe hyung... Perlahan... Saya takkan memaksa..." Ujar Jeonghan menenangkan hyungnya itu.
"Mika terjumpa salah seorang daripada mereka... Dan dia, setahu Mika mungkin namanya Vernon... Mika terkejut tadi sebab Mika lupa memakai mask.. Tetapi nasib baik dia mungkin terkejut jadi Mika terus lari." Terang Jeonghan membuatkan Minhyuk sedikit terkejut.
"Arraseo... Takpelah yang penting kita tak tertangkap tadi..." Ujar Minhyuk lega kerana dirinya dan Jeonghan memakai mask dan juga hoodie menutupi wajah mereka.
"Kajja hyung... Kita balik.. Saya mengantuk..." Ujar Jeonghan membaringkan kerusinya.
Minhyuk mengusap kepala Jeonghan lalu membuka enjin kereta dan meneruskan perjalanan mereka untuk pulang ke rumah.
.
.
.
"Vernon ah! Kamu lambat! Dk dan Seungkwan dah habiskan makanan kamu!" Jerit Hoshi cuba menakutkan Vernon.
Sementara Vernon hanya mengambil tempat duduknya sambil terdiam dan termenung. Melihat itu, Joshua memandang Scoups yang duduk di sebelah Vernon itu lalu memberi isyarat kepada Scoups untuk menanyakan keadaan Vernon.
Scoups yang melihat isyarat Joshua itu...
"Vernon ah... Gwenchana? Wae?" Tanya Scoups memegang lembut bahu adiknya itu.
"Nde... Gwenchana... Kajja kita makan! Hey! Siapa makan nasi saya!!" Jerit Vernon cuba mengubah kerisauan membernya.
Sementara yang lain ketawa kerana Woozi lah yang menghabiskan nasi di mangkuk Vernon itu.
Joshua dan Scoups saling memandangi kerana merasakan dongsaeng mereka itu terlihat pelik.
"Hyung!!! Saya nak nasi baru!!! Saya nak nasi!!!" Tangis Vernon dan Scoups pun tersenyum lalu meminta nasi baru untuk adiknya itu.
"Dk! Seungkwan! Duduk dan makanlah dengan sopan!" Ujar Joshua geram melihat gelagat dongsaengnya itu.
.
.
.
At The8 Room...
The8 pov...
Aku terjaga dan kini aku berada di sebuah taman yang sangat indah dan penuh dengan arnab dan rama- rama.
Aku merasa sedikit seram walaupun taman ini kelihatan cantik tetapi kini aku sedang bersendirian tiada sesiapapun disini.
Tiba- tiba aku mendengar suara nyanyian seseorang... Suara yang sangat ku kenali dan ku rindui...
"Jeonghan hyung..." Panggilku apabila melihat seseorang sedang duduk di tepi tasik sambil menyanyikan lagu indah itu.
YOU ARE READING
Saranghae Uri Cheonsa❤ #Complete
FanfictionAku bukan seorang cheonsa... Aku cuma manusia biasa yang hanya memerlukan perhatian dan kasih sayang daripada orang disekitarku... Aku puas kerana aku mempunyai SEVENTEEN dan CARAT bersamaku... Sungguh mereka menganggapku seperti keluarga mereka sep...