Assalamualaikum dan hai semua👋🏻
Ok enjoy🙆🏻♀
.
At Seoul Hospital...
"Mika... Hyung mohon buka matamu... Jangan buat hyung risau..." Rayu Minhyuk mengenggam tangan adiknya yang kini terbaring lemah dengan bantuan oksigen.
"Mika ah..." Panggil Minhyuk lembut apabila melihat Jeonghan sedikit membuka matanya.
"H..hyu..hyung... Kenapa ni?" Tanya Jeonghan pelik kerana tidak ingat bahawa dia baru lepas pingsan.
"Kamu pingsan tadi saeng... Mika... Kamu ada rasa sakit kat mana- mana tak?" Tanya Minhyuk mengusap lembut rambut Jeonghan.
"Ani... Gwenchana hyung... Hyung, The8 macam mana?" Tanya Jeonghan apabila dia mengingati dongsaengnya yang tadi pingsan.
"Mollayeo... Kamu pingsan sebelum doktor keluar, jadi hyung terus bawa kamu ke sini... Mika... Hyung nak tanya kamu sesuatu boleh?" Tanya Minhyuk hati- hati.
"Apa dia hyung? Tanyalah..." Ujar Jeonghan perlahan kerana masih lemah.
"Kamu ingin kembali?" Tanya Minhyuk ringkas tetapi cukup untuk Jeonghan memahaminya.
"Hyung..." Ujar Jeonghan tidak menjawab soalan hyung nya itu dan hanya menatap wajah sedih hyung nya.
"Baiklah, hyung faham... Kamu ingin kembali bukan? Hyung akan pulangkan kamu..." Ujar Minhyuk terus menunduk sehinggalah Jeonghan menyentuh tangannya.
"Untuk masa sekarang, saya ingin bersama hyung... Kalau betul saya ingin kembali, saya takkan mengaku saya Mika di depan mereka. Saya mengaku saya Mika sebab saya belum bersedia untuk bersama mereka." Ujar Jeonghan membuatkan Minhyuk mengangkat kepalanya dan menatap ke arah sang dongsaeng.
"Hyung sayangkan kamu..." Ujar Minhyuk ikhlas.
"Nado..." Ujar Jeonghan kembali lalu melelapkan matanya lelah.
Minhyuk yang melihat itu hanya menemani dongsaengnya tanpa banyak kata.
.
At Same Place...
"The8 ssi... Dia.. Dia lemah sekarang ni dan mempunyai demam panas... Saya telah memberikannya ubat tidur tapi saya risau melihat penurunan drastik sistem ketahanan tubuhnya. Apa yang saya boleh cakap kini, The8 ssi mengalami koma sementara..." Ujar Doktor itu menundukkan kepalanya.
SEVENTEEN yang mendengar itu seakan tidak percaya dengan kata- kata yang baru dikeluarkan doktor di hadapan mereka kini. Scoups yang merasa tidak terima, menarik kolar baju doktor itu dan Joshua cuba menahan kawannya itu daripada melakukan sesuatu di luar dugaan.
"APA YANG DOKTOR BARU CAKAP?! ADIK SAYA TU OKAY JE TADI! DIA MENARI DAN BERGELAK KETAWA DENGAN KAMI TADI!!! SEKARANG DOKTOR KATA DIA KOMA PULAK! HENTIKAN GURAUAN BODOH NI!!!" Jerit Scoups frust.
"Lepaskan doktor ni, Coups... Bertenang! Ku bilang tenang, SCOUPS!!!" Jerit Joshua menarik kuat tangan Scoups.
"Hentikan... Kumohon.... Jangan begini..." Ujar Joshua lalu terduduk di lantai. Seungkwan dan Dk melihat hyung nya itu, mendekati Joshua dan memeluk tubuh lemah itu.
"Hyung... Jangan macam ni... Eisa kuat... Saya yakin Eisa takkan apa- apa..." Ujar Hoshi memujuk leadernya untuk bertenang.
Kini Scoups turut terduduk di lantai meremas kasar rambutnya begitu juga Wonwoo yang kini kelihatan sangat terpukul.
SEVENTEEN hanya terdiam dan terus menangis. Mereka buntu harus melakukan apa. Dengan berjumpa dengan Mika yang seiras Jeonghan dan kini The8 pula yang disahkan koma sementara. Semua ini kelihatan berat dan mengusutkan kepala mereka.
YOU ARE READING
Saranghae Uri Cheonsa❤ #Complete
FanfictionAku bukan seorang cheonsa... Aku cuma manusia biasa yang hanya memerlukan perhatian dan kasih sayang daripada orang disekitarku... Aku puas kerana aku mempunyai SEVENTEEN dan CARAT bersamaku... Sungguh mereka menganggapku seperti keluarga mereka sep...