Assalamualaikum dan hai semua🙆🏻♀
Baiklah, like always...
Enjoy guys❤
Another World...
The8 pov...
Lagi dan lagi aku kembali ke sini... Aku cuba mencari orang itu... Seseorang yang sangat aku rindui.
"Jeonghan hyung..." Panggilku apabila menemukannya di depan tasik tempat yang sama kutemukan dia dulu.
Tetapi kini, dia tidak memandangiku atau manjawab panggilan ku. Dia terus menatap ke arah tasik di depannya kini dan kemudian bangun berjalan tanpa menghiraukanku. Aku terus mengekorinya walaupun diriku diabaikan.
Tiba- tiba dia berhenti, memusingkan badannya menhadapku.
"Jangan mengikutiku, The8 ssi..." Ujarnya datar dan tegas. Hatiku seakan disayat oleh pisau apabila dia memanggilku dengan panggilan formal dan tidak menggunakan panggilan manja.
"Hyung... Adakah saya melakukan kesalahan?" Tanyaku kepadanya. Dia hanya berdiam diri dan kembali berjalan mengabaikanku.
"TUNGGU HYUNG! JAWAB SOALAN SAYA DULU!" Bentakku kini tidak menerima.
"Jangan ikuti hyung... Pergi dan kembalilah kepada orang yang menyayangimu... Kembalilah dan bertemulah diri hyung untuk kali terakhir. Ketahuilah bahawa hyung kembali untuk menyampaikan salam terakhir kepada kamu semua..." Ujar Jeonghan hyung membuatkan aku semakin bingung.
"Jangan memperbelitkan situasi hyung... Apa maksudmu?" Tanyaku kembali meminta penerangan lebih jelas.
"Kembalilah... Kembalilah hyung mohon..." Ujarnya merayu.
"Tidak! Saya takkan kembali... Saya nak bersama hyung!" Ujarku protes.
Segera dia menarik tanganku membawaku ke satu tempat yang kini dipenuhi dengan pokok yang menggantung gambar ku dan SEVENTEEN.
"Ini adalah kenangan hyung... Kenangan yang dulunya hyung hilang dan kini dah kembali... Jadi hyung mohon... Kembali dan ciptalah kenangan terakhir bersama hyung sebelum hyung benar- benar meninggalkanmu..." Ujar Jeonghan hyung merayu kepadaku lagi.
Aku menarik kasar tanganku dan menggelengkan kepalaku keras. Aku tak mahu! Aku taknak kehilangannya lagi!
"SEKALI TIDAK! TETAP TIDAK!!!" Jeritku kemudian diriku sekelip mata menghilang menjadi cahaya dan kulihat dia hanya berdiri di situ sambil tersenyum ke arahku.
"HYUNG!!!"
The8 pov end...
..
.
At The8 wad...
"HYUNG!!!" Jerit The8 terjaga secara mengejut membuatkan member yang lain turut terjaga.
"EISA!" Jerit SEVENTEEN gembira.
"Jeonghan hyung mana? Mana Jeonghan hyung?" Tanya Eisa sedikit meracau.
"Eisa tenang dulu... Kamu masih belum sihat... Hyung akan panggilkan doktor untuk periksa kamu..." Ujar Scoups menenangkan adiknya yang kini meracau tak keruan itu.
"Jangan halang saya hyung... Jeonghan hyung masih ada... Saya nak jumpa dia.. JEONGHAN HYUNG!!!" Jerit The8 Lalu menarik jarum infus yang ada di tangannya paksa dan menuruni katilnya.
Scoups yang melihat itu menarik tubuh The8 paksa dan menamparnya.
"DIA DAH MATI EISA!!! JEONGHAN DAH LAMA TINGGALKAN KITA!!!" Jerit Scoups tegas membuatkan Mingyu dan Wonwoo menarik hyung mereka itu dan menenangkannya.
YOU ARE READING
Saranghae Uri Cheonsa❤ #Complete
FanfictionAku bukan seorang cheonsa... Aku cuma manusia biasa yang hanya memerlukan perhatian dan kasih sayang daripada orang disekitarku... Aku puas kerana aku mempunyai SEVENTEEN dan CARAT bersamaku... Sungguh mereka menganggapku seperti keluarga mereka sep...