"Kesetiaan ku kasih usah kau ragu lagi ku ingin selamanya mendampingi dirimu🎶🎶🎶"
Bunyi nada dering telefon telah memecah kesunyian di dalam rumah Ina... Tanpa berlengah lagi,Ina pun mengambil telefonnya dan melihat nama pemanggil yang menelefon.
"Alamak! Mummy call lah... Riq! Apa aku nak jawab ni?" tanya Ina kepada Fazriq sambil keningnya mula bertaut.
"Kau jawab je lah. Jujur aje. Daripada kita menipu lagi dia marah." jawab Fazriq kepada Ina.
"Haa yelah." jawab Ina sambil menjawab panggilan tadi.
INA: Assalamualaikum. Kenapa call?
PUAN HANI: Waalaikumsalam. mummy dah tak boleh call dah ke?
INA:Eh boleh aje.
PUAN HANI:Ni nak tanya mummy rasa tak sedap hati je dari semalam. Kamu semua ok je kat sana?
INA:Hurm.. Susah la nak cakap.
PUAN HANI:Kenapa? Ada yang sakit?
INA:Ya. Ana sakit dia koma sekarang.
PUAN HANI:What!!? How?
INA:I'm so sorry my...
PUAN HANI:Tak apa jaga dia dulu ok. Mummy akan ke sana dengan daddy nanti okey.
INA:Baiklah. Mummy take care tau.
PUAN HANI:Okey. You too. Bye.
INA:Bye."Haa macam mana?" tegur Fazriq kepada Ina.
"Okey je. Bukan main nervous aku tadi tapi mummy okey dengan aku dia siap cakap nak datang sini dengan daddy and suruh aku jaga Ana dulu sebelum diorang sampai." jawab Ina kepada Fazriq.
"Oh okey." kata Fazriq.
KRING!! KRING!!
"Siapa pula yang datang tu?" bisik hati kecil Fazriq.
"Mesti doktor dah sampai." kata Ina kepada Fazriq seraya bergegas ke pintu untuk membukanya.
"Assalamualaikum." sapa Doktor Melissa kepada Ina.
"Waalaikumsalam. Ni doktor Melissa Idris ke?"
"Iya saya. Boleh saya masuk?"
"Boleh silakan. Nanti saya tunjuk bilik untuk doktor."
"Okey. Thanks."
Selepas itu,mereka pun masuk dan ditegur oleh Fazriq.
"Siapa tu Ina?"
"Hishh kau ni. Aku dah cakap tadi kan. Ni doktor yang ditugaskan rawat Ana lah."
"Oh. Okey." jawab Fazriq sambil menonton televisyen.
"Aku nak naik dah ni. Kau tengok sorang sorang."
"Yelah."
Ina pun mengajak doktor Melissa menaiki anak tangga untuk ke bilik tetamu... Setibanya dia bilik tetamu,dia pun meninggalkan doktor Melissa berseorangan untuk mengemas apa yang patut dan memberitahu di mana bilik yang menempatkan Ana.
"Terima kasih."
"Sama-sama."
................................................................................................................................................
MALAYSIA
3:30petang"Abang dah tahu yang Ana tengah sakit dekat Amsterdam?"
"Seriously? Saya tak tahu pula. Macam mana boleh sakit?"
"Saya pun tak tahu lah bang. Mungkin dia accident lepas tu koma. Jom kita pergi sana tengok keadaan dia."
"Okey. Hari ni juga saya beli tiket flight. Lusa kita pergi."
"Okey. Thanks abang."
"Most welcome dear. Lagipun saya dah rindu sangat dengan diorang dapat pula cerita macamni lagi saya risau."
YOU ARE READING
Whispers In The Dark: In silence, the truth often screams.
RomanceCover by: @hottespuaka Start:9 Nov 2019 End:20 Sept 2021 #2 STUDENT(17/12/20) #1 STUDENT(20/12/20) #7 LECTURER(11/3/21) #14 STUDENT(5/4/21) #6 TWIN(19/4/21) #3 TWIN(28/4/21) #2 LECTURER(28/6/21) #81 FRIENDSHIP(26/7/22)