BAB 39

617 18 2
                                    

"Kenapa saya dalam kereta ni?" tanya Ana kepada mereka.

"Sebab kitorang kidnap kau lah." jawab Syakir.

"Oh. Hahhh?!!! Lepaskan saya sekarang!"

"No way. Bos nak jumpa kau."

"Siapa bos korang? "

"Amelia Petterson tak mungkin kau lupa."

"Sorry. Tak ingat. Kenapa dia nak culik saya ni?"

"HAHA.. Oh ya aku lupa kau kan hilang ingatan mana nak ingat apa hubungan suami sendiri dengan bos kitorang." sindir Jack.

"Hubungan? Maksud awak?"

"Amelia dengan Tengku Fazriq suami kau tu couple." tipu Ben.

"What?!"

"Korang ni dah kenapa? Jangan buat cerita lah. Yang terhegeh nak kat Fazriq tu kan Amelia bukan diorang tu couple." marah Syakir.

"Kau marah sebab dah start suka Amelia kan?

"Mana ada lah." tipu Syakir.

"Okay guys. Kita dah sampai."

"Nak bawa saya pergi mana ni?" tanya Ana.

"Kau ikut aje lah tak payah banyak tanya sangat." ujar Syakir.

Mereka semua pun keluar dari kereta dan masuk ke dalam rumah agam milik keluarga Amelia. Syakir memegang tangan Amelia dan membawanya masuk ke dalam rumah tersebut. Pegangannya semakin erat kerana Ana masih berusaha untuk melepaskan diri dan menjerit.

Setibanya di dalam bilik bacaan,mereka semua pun tunduk hormat kepada Amelia.

"Good job guys! Macam ni lah yang aku nak. So,Jack bawa dia pergi bilik rahsia sebelah bilik aku tu dan ikat kaki tangan dia sekali. Pasang cctv sekali. And kau Syakir tugas kau adalah tengok cctv tu perhatikan kalau ada apa-apa yang mencurigakan terus call aku. Ben dan Alex korang sediakan senjata sebab kita berurusan dengan kakak kepada The Queen of Mafia yang sangat digeruni di sini."

"Baik bos."

"Gaji untuk malamni." kata Amelia sambil menghulurkan beberapa sampul yang telah diisi dengan sejumlah wang kepada semua pekerjanya itu.

"Thanks bos. Kalau dah tak ada apa-apa kami keluar buat apa yang bos suruh."

"Okey. Silakan. Pastikan jangan gagal."

Selepas pertemuan dengan Amelia,mereka semua pun melaksanakan semua tugas yang telah diarahkan tadi.

Bilik Rahsia...

"Lepaskan aku lah!! Korang ni siapa sebenarnya?"

Sedang Ana meronta-ronta minta dilepaskan,Amelia datang duduk di sofa di hadapannya dan mengatakan sesuatu.

"Kau ingat senang aku nak lepaskan orang yang dah rampas hak aku?"

"Hak kau? Maksud kau apa hah?!!"

"Aku nak Tengku Fazriq Rizqi balik. Kau mampu bagi ke tak?"

"Suami aku?"

"Yes. I want your beloved husband to be mine. Can u give him?"

"Hurm.. Macam mana aku nak jawab ni? Aku pun masih amnesia tak ingat sangat boleh pula dia ni minta husband aku.." kata Ana di dalam hati.

"Boleh ke tak?"

"Tak boleh!! Kau tak ada lelaki lain ke haa? Amelia Petterson?"

"Ingat pula nama aku. Even kau still kata tak boleh aku akan tetap ambil hak aku."

"Hak kau? Eh Amelia oi. Fazriq tu dah kahwin dengan aku. Perkahwinan yang sah. Jangan harap lah nak dapat dia."

"Hilang ingatan pun still tahu pasal sah ke tak ekk."

"Aku ni hilang ingatan je tau bukan hilang perasaan lah."

"Suka hati kau lah. Hari ni kau duduk sini diam-diam. Nanti masa makan aku bagi kau makan. Lepastu kau duduk diam dalam ni jangan try nak larikan diri. Aku bunuh kau nanti!"

"Pikir aku takut ke?"

"Malas aku layan kau ni dah la aku nak tidur dulu bye. Bilik aku dekat sebelah je tu kalau kau nak cuba lari aku dengar."

"...." Ana hanya mendiamkan diri sambil menahan geram.

................................................................................................................................................
Rumah Ina...

"Aku tak kira nanti aku bagitahu mama and papa kau pasal relay kau dengan si Zack tu."

"Jangan lah. Aku nak rahsiakan dulu."

"Rahsia sampai bila Zara?! Sampai kau kahwin dengan Zack tu? Fikir lah seratus kali sekalipun kalau kau still pilih dia aku tak kan berdiam diri."

"Kenapa? Sebab dia orang kanan kau?

"Sebab kau tu tunangan orang lah. Please cuba fikir perasaan tunang kau Andrew tu. Janganlah buat sesuatu yang tak betul. Nanti kau menyesal Zara. Andrew tu sayang sangat dekat kau dia kerja and busy sangat sebab apa? Sebab nak halalkan kau. Fikir sendiri lah kau dah dewasa. Matang sikit!"

"Okey. Nanti aku fikir balik. Tapi aku kesian lah dekat Zack nanti.."

"Nak kesian buat apa? Dia tu penghancur hubungan orang lain. Fikir betul-betul ini melibatkan hati dan perasaan. Jangan sampai kau terlepas apa yang kau patut dapat. Bak kata pepatah yang dikejar tak dapat,yang dikendong berciciran. Aku kenal Zack tu sebab tu aku tak nak kau jadi mangsa terbaru buaya darat macam dia. Dah beratus perempuan kena tipu daya dia. Aku tak nak kau jadi salah satunya. Please dengar cakap aku. Hargai Andrew dan tinggalkan Zack. Untuk kebahagiaan kau."

"Okey. Aku masuk bilik dulu. Nanti aku fikir. Kau rest lah."

"Okey."

Fazriq yang sedang menuruni anak tangga itu tersentak apabila melihat tingkah Zara yang menaiki tangga dengan laju dan riak muka yang tidak seperti kebiasaan.

"Apa hal dengan Zara tu?"

"Ada lah hal personal sikit."

"Gaduh dengan tunang ke apa?"

"Bukan lah. Masalah lain."

"Okey. So? How?"

"Apa yang how?"

"Pasal Ana lah."

"Masih dalam siasatan. Nanti orang-orang aku akan hantar maklumat. Kita stay rumah and tunggu aje info dari mereka."

"Good. Lega sikit aku dengar. Banyak betul dugaan kita ni kan?"

"Biasalah musuh ramai. Musuh aku dah ramai tiba-tiba datang pula musuh Ana. Tak senang duduk aku dibuatnya."

"Musuh kau ramai? Musuh bisnes ke?"

"Yup. Musuh bisnes yang tak pernah berkesudahan. Maklumlah aku kan The Queen of..." terhenti kata-kata Ina kerana dia baru sedar yang dia telah hampir membuka rahsia terbesarnya sendiri.

"The Queen of what?"

"The Queen of Business. HAHA."

"Oh. Aku ingat apa lah tadi. Kau nak cakap pun sampai berpeluh lawak lah kau ni."

"HAHA. Okey lah Riq aku masuk bilik dulu. Bye!"

"Yelah. Keluar pagi balik petang. Lama betul diorang keluar. Ni mesti dua-dua nak tidur balik. Apa lah diorang ni. Comel sangat." kata Fazriq sambil tergelak kecil melihat telatah mereka berdua.

*
*
*
*
*
*
SORRY READERS LAMA MENGHILANG😅 AUTHOR BUSY SANGAT LATELY NI.. BTW,THANKS KEPADA SEMUA READERS YANG SUPPORT STORY NI. JANGAN LUPA VOTE&COMMENT😘🥰LOVE MY READERS.. DOAKAN SAYA BERJAYA YE🌹🌹🌹🌹🌹🌹💓💓💓💓

SINCERELY,
RIANA🦅🦅



Whispers In The Dark: In silence, the truth often screams.Where stories live. Discover now