BAB 34

571 13 2
                                    

Kelihatan Ana yang sedang terlantar sakit itu cuba untuk bangun dan sedar akan kehadiran Ina tetapi dia masih tidak mengenali siapa yang kini berada dihadapannya...

"Kau nak pergi mana ni?" tanya Ina kepada Ana.

"Awak siapa ye? Dan saya dekat mana?"

"Aku adik kau lah. Jangan lah buat aku sedih."

"Oh. Sorry saya tak ingat and bila saya cuba nak ingat kepala saya jadi sakit sangat."

"Its okay. Kau rest lah dulu. Nak makan apa-apa tak?"

"Ikut awak lah. Saya okey je."

"Okey. Aku order makanan sekejap."

Selepas satu jam menunggu,makanan yang dipesan pun tiba. Mereka pun makan bersama. Walaupun hati Ina ketika itu sangat sebak kerana kakak kesayangannya langsung tidak mengenali dirinya tetapi dia cuba untuk kuat.

"Okey lah dah lewat ni kau tidur lah. Aku pun nak balik bilik ni. Good night."

"Okey. Night. By the way, siapa nama awak?"

"Panggil je aku Ina."

"Okey. "

.......................................................................
.......................................................................
Bilik Zara....

Zara yang sedang ralit menonton drama Korea itu tersentak seketika apabila telefonnya berbunyi menandakan ada yang menelefon. Dia pun melihat di skrin telefon untuk mengetahui siapa yang menelefon. Rupanya bosnya yang menelefonnya. Cepat-cepat dia menekan butang untuk mengangkat gagang telefon.

BOSS:Assalamualaikum Zara.

ZARA:Waalaikumussalam iye bos. Ada apa call saya?

BOSS:Saya nak tanya keadaan Ana di sana okey ke? Bila dia boleh masuk kerja semula?

ZARA:Dia masih terlantar atas katil and saya tak pasti bila dia akan balik.

BOSS:Oh tak apa lah kalau macam tu awak kirimkan salam saya pada family dia.

ZARA:Baiklah bos.

BOSS:Okey kalau macam tu saya off dulu.

ZARA:Okay.

Selepas sahaja Zara menamatkan panggilan tersebut,tak lama selepas itu Ina mengetuk pintu biliknya dan terus masuk dan menegurnya.

"Hey Zara. Buat apa tu?"

"Hi ketua mafia. Aku baru lepas jawab call bos."

"Dah la tu perli aku."

"Biarlah. Werkk..."

"Kau tahu tak? Ana tak ingat aku langsung."

"Oh. Setahu aku kalau dah hilang ingatan sampai lupa family sendiri mesti semua orang dia lupa. Kesian tengok dia."

"Tu lah. Sedih aku tengok dia macam tu. Bila lah agaknya dia nak sembuh."

"Ni aku nak tanya."

"Tanya lah apa dia?"

"Sampai bila kau nak rahsiakan pekerjaan kau dari family? Kesian daddy, mummy and Riq juga."

"Entahlah. Tapi kau nak join aku tak? Aku tahu mesti kau dah penat nak mengajar kat kolej tu bertahun-tahun kan?"

"Hish kau ni kesitu pula. Aku ni memanglah penat jadi pensyarah tu tapi tak ada lah sampai nak jadi sekejam kau."

"Eleh lama-lama kau terdesak nanti join juga. Pigidah!!"

Whispers In The Dark: In silence, the truth often screams.Where stories live. Discover now