Setelah beberapa jam perjalanan dari Kuala Lumpur ke destinasi yang dituju,akhirnya mereka pun tiba di sebuah resort.
"Awak,dah bangun cepat kita dah sampai ni.," Kata Ana sambil mengejut Fazriq yang sedang lena tidur.
"Eh,awak ni kita dekat mana ni? Jangan cakap dekat luar KL,kita dah lah sehelai sepinggang awak ni memang pandai kan?!," Kata Fazriq dengan perasaan marah.
"Ala,sekejap aje lah dalam beberapa hari nanti saya bagitahu daddy and suruh daddy bagitahu daddy awak ok?," Tanya Ana kepada Fazriq.
"Ok,janji bagitahu daddy ok.," Jawab Fazriq.
Ok. Awak ni penakut lah dengan daddy awak tu saya tengok dia ok aje.," Kata Ana sambil mentertawakan Fazriq.
"Dah lah jom keluar,awak nak tidur sini sampai esok ke?," Tanya Ana kepada Fazriq.
"Ok,awak pergi lah check in bilik dulu nanti check in kan bilik saya sekali ok.," Kata Fazriq kepada Ana.
"Ok.," Jawab Ana.
"Eh,kita kan tak bawa baju macammana ni?," Tanya Fazriq kepada Ana."Lepas check in,kita keluar pergi shopping ok.," Jawab Ana ringkas.
Mereka pun menuju ke kaunter untuk "check in" bilik..
"Puan dengan encik datang nak honeymoon ke?," Tanya pekerja di situ.
"Tak ada lah,dia dengan saya kawan aje haha datang nak bercuti.," Jawab Ana.
"Haa,betul lah tu saje nak release tension.," Jawab Fazriq pula.
"Oh,kalau macamtu nak bilik jenis apa? Cik berdua boleh tengok buku ni and lepastu pilih lah nak yang mana.," Tanya pekerja itu lagi kepada mereka.
"Saya nak bilik premium suit B ni," Jawab Fazriq.
"Saya nak bilik premium suit C.," Jawab Ana.
"Ok. Nah kuncinya.," Kata pekerja itu sambil menghulurkan kunci bilik kepada Ana dengan Fazriq.
"Terima kasih.," Jawab Ana sambil membayar bilik mereka.
"Awak,kita rehat dulu lah awak masuk bilik awak dulu,nanti saya call kita keluar pergi beli baju ok?," Tanya Ana kepada Fazriq.
"Ok,saya masuk bilik dulu.," Jawab Fazriq sambil menuju ke dalam biliknya.
Mereka pun berehat sekejap di dalam bilik. Fazriq sudah pun tertidur kerana penat dan Ana pula sibuk bermain telefonnya dan tiba-tiba telefonnya berbunyi menandakan ada mesej masuk. Ana pun segera cek whatsapp.
Mama💖
Asalamualaikum. Ana dekat mana? Lamanya pergi dengan Fazriq.Ana
Wasalam mama. Ana dengan Fazriq ada dekat Terengganu ni. Sorry tak bagitahu awal saje nak ajak Fazriq bercuti sebelum kahwin haha,jangan lupa bagitahu daddy pasal ni ok. Takut lah kalau daddy risau and bagitahu juga dekat daddy Riq.Mama💖
Oklah. Hati-hati ok.Ana
Ok,mama pun. Bye love u.Mama💖
Love u too. ThanksAna
Welcome.Selepas itu,Ana pun menelefon Fazriq untuk keluar membeli baju seperti yang dijanjikan.
Ana- Assalamualaikum Riq.
Riq-Waalaikumussalam,haa nak apa?
Ana-Awak dah lupa ke? Yang kita nak
keluar shopping ni? Bangun lah
cepat!!
Riq-Ye ok,tunggu sekejap. Awak ni
sabarlah.
Ana-Saya tunggu dekat luar.
Riq-Ye ok.
Ana-Bye.
YOU ARE READING
Whispers In The Dark: In silence, the truth often screams.
RomansaCover by: @hottespuaka Start:9 Nov 2019 End:20 Sept 2021 #2 STUDENT(17/12/20) #1 STUDENT(20/12/20) #7 LECTURER(11/3/21) #14 STUDENT(5/4/21) #6 TWIN(19/4/21) #3 TWIN(28/4/21) #2 LECTURER(28/6/21) #81 FRIENDSHIP(26/7/22)