BAB 36

554 15 7
                                    

Tiba sahaja di rumah,Ina terus naik ke atas dan masuk ke dalam biliknya untuk mandi. Manakala Fazriq pula terus ke bilik Ana untuk menjenguk isterinya itu sebentar.

Bilik Ana...

Kelihatan Doktor Melissa sedang duduk di sofa di hadapan katil Ana. Apabila dia sedar kehadiran Fazriq di situ dia pun meminta diri untuk keluar supaya Fazriq dapat luangkan masa bersama isterinya tanpa gangguan orang luar.

Ana yang masih terbaring di atas katil sambil menonton televisyen itu tersentak seketika kerana melihat kehadiran Fazriq di situ. Dia cuba untuk mengingat siapa yang datang ke biliknya itu tapi semakin dia ingin mengingat kepalanya terasa berat dan sakit kepala. Fazriq yang sedar akan Ana yang memegang kepalanya dengan menunjukkan riak wajah yang kelihatan pucat dan sakit itu dia pun segera menghampirinya.

"Ana! Are you okay?"

"Ahh!!! I'm not. Kepala saya sakit sangat bila nak ingat siapa awak."

"Its okay. Tak perlu paksa diri awak tu okey. Kita boleh berkenalan semula kalau awak nak."

"Betul ni? Awak siapa?"

"Ya betul. Saya Fazriq suami awak."

"Oh saya dah kahwin ke?"

"Ya. Belum setahun lagi tapi awak dah lupa saya."

"Sorry Fazriq."

"Tak apa lah. Saya faham. By the way,panggil aje saya Riq lebih mudah."

"Okey Riq. Semalam kan saya mimpi seorang lelaki dan perempuan yang nampak sangat jahat dan ada niat tak baik dekat keluarga kita. And saya macam kenal diorang tu tapi tak ingat."

"Maybe Syakir dengan Amelia. Tak perlu fikirkan sangat lah."

"Okey."

"Awak dah makan ke belum ni? Sorry tau balik lambat sebab tadi saya ikut Ina pergi office dia."

"Its okay. Saya belum makan lagi sebenarnya. Saya tunggu Ina."

"Oh. Kembar memang macam ni ke?" kata Fazriq sambil ketawa kecil.

"Entah la. Awak nak belanja saya makan ke?"

"Iye sebab tu lah saya tanya. Awak nak makan apa malam ni?"

"Saya nak makan nasi ayam penyet lah."

"Wah makanan kesukaan awak tu. Nanti saya order kan."

"Baiklah suamiku."

"Aipp amnesia pun boleh sweet lagi ye."

"Entah la tiba-tiba je saya cakap macam tu."

"Awak nak air apa?"

"Saya nak jus. Awak order je lah apa-apa air jus dekat Dah Makan app."

"Okey. Tunggu jap."

FAZRIQ pun mengambil telefon dari kocek seluarnya dan terus ke aplikasi yang disebutkan oleh Ana tadi untuk memesan makan malam mereka. Selesai sahaja memesan makanan,dia pun kembali berbual-bual dengan Ana. Beberapa jam kemudian,akhirnya makanan yang dipesan pun tiba di rumah. Mereka pun menikmati makan malam bersama. Walaupun Ana sedang mengalami hilang ingatan atau amnesia,dia masih ada rasa sayang terhadap Fazriq.

"Awak nak tahu tak?"

"Apa benda tu?"

"Saya tak pernah ada rasa nak tinggalkan awak even awak tengah sakit sekarang ni. Saya tahu siapa dalang di sebalik semua ni. Sampai hari ni Ina dengan saya masih mencari dia dekat mana sekarang. Kalau saya jumpa orang tu saya tak akan lepaskan dia macam tu je."

Whispers In The Dark: In silence, the truth often screams.Where stories live. Discover now