BAB 10

1.1K 37 0
                                    

Selepas beberapa minit Ana sudah pun sampai rumah dari rumah Fazriq tadi. Ana berasa sangat penat dan dia pun cepat-cepat memarkir keretanya di garaj kereta dan terus masuk ke dalam rumah dan naik ke biliknya dan tiba-tiba...

"Eh,Ina! Bila kau balik? Kenapa tak nak bagitahu?," Tanya Ana sambil memeluk adik kembarnya itu.

"Kau rindu aku eh. Buat apa bagitahu kau haha aku balik sebab cuti semester.," Jawab Ina kepada Ana.

"Of course lah rindu kau,dah lah tak pernah berpisah tup tup kau pergi tinggalkan aku berbulan-bulan hm,gila tak rindu.," Kata Ana kepada Ina lagi.

"Aku pun rindukan kau. By the way,kau kenapa ah,nak kahwin tak bagitahu? Dah lupakan aku ke?," Tanya Ina kepada Ana.

"Hmm,kahwin terpaksa.," Jawab Ana sambil mengeluh.

"Jangan lah macamni,kau macam sedih aje,kalau kau tak nak kahwin cakap lah dengan daddy and mama ni mesti daddy yang paksa kau kan? Cakap dengan aku lah.," Tanya Ina kepada Ana.

"Aku ok lah lagipun bakal suami aku tu cute haha,kalau kau tengok dia mesti kau pun suka haha,dia mix Amsterdam and student dekat kolej aku and aku ni lecturer dia kau rasa.,"Jawab Ana kepada Ina.

"Serious lah? Bagus lah hari-hari jumpa dalam kelas,lepastu boleh lunch sama-sama. Ok lah tu kisah percintaan antara lecturer and student,rare tu.," Kata Ina kepada Ana.

"Eh,kau ni kang aku sepak juga.," Kata Ana kepada Ina.

"Sorry lah.," Kata Ina kepada Ana.

"Dah,aku nak pergi mandi penat ni dah lah jauh Terengganu tu.," Kata Ana kepada Ina.

"Ok,siapa suruh kau pergi Terengganu. Tapi baguslah pergi bercuti dengan bakal suami kan? Siapa nama dia Tengku Rizqi?," Perli Ina kepada Ana

"Tengku Fazriq Rizqi lah.," Jawab Ana kepada Ina.

"Aik,kata terpaksa tapi kalau tak sebut penuh nama bakal suami tu marah haha sah lah kau ni dah angau kan!," Kata Ina kepada Ana.

"Eh,dah lah baik aku mandi malas layan kau. Pergilah buat benda lain.," Jawab Ana.

Ketika Ana sudah di dalam bilik mandi,tiba-tiba telefonnya berbunyi menandakan ada mesej masuk,dan Ina pun membuka mesej tersebut dan membalasnya.

FAZRIQ- Assalamualaikum,my sweet heart,dah sampai rumah ke?
ANA- Waalaikumsalam,sorry ni bukan Ana,Ana mandi sekarang.
FAZRIQ- Oh,then ni siapa?
ANA- Adik dia.
FAZRIQ- Oh,dia tak pernah cakap pun dia ada adik,and masa datang rumah dia tak nampak pun ada adik dia.
ANA- Sebab saya sambung belajar dekat luar negara memanglah awak tak nampak ni baru balik sebab cuti semester and daddy suruh balik sebab Ana nak kahwin. Awak ke bakal suami dia?
FAZRIQ- Yes. Nice to know you. Nanti masa nikah boleh lah jumpa hehe.
ANA- Ok.
FAZRIQ- Kalau Ana dah siap mandi suruh dia chat saya ok.
ANA- Ok.

Selepas beberapa minit,Ana pun selesai mandi dan memakai baju,selepas itu dia terus mendapatkan telefonnya dan membaca balasan Ina kepada Fazriq.

"Wei,apahal kau reply chat dia?," Tanya Ana kepada Ina.

"Takkan nak biar dia tertunggu-tunggu kau reply,aku sebagai adik yang baik tolonglah reply kan.," Jawab Ina kepada Ana.

"Yelah,ok. Thanks.," Kata Ana kepada Ina.

"Ok.," Jawab Ina kepada Ana.

Selepas itu Ana pun menghantar mesej kepada Fazriq..

Whispers In The Dark: In silence, the truth often screams.Where stories live. Discover now