Di hospital...
10:50 malam
ANA terbangun dari mimpi buruk dan dia terus meraup mukanya yang berpeluh..
"Astaghfirullahhalazim! Kenapa aku flashback masa kena kidnap tu? And aku teringat Ina. Macam mana keadaan dia sekarang eh? Dia okey ke tak? Risaunya aku." kata Ana dengan perasaan risau sendirian. Dia melihat di dalam wad itu tiada seorang pun ahli keluarganya di situ. Namun,dia terlihat figura dua orang lelaki berkot hitam yang sedang lena di atas sofa. Siapakah mereka? Apa urusan mereka berada di sini? Pertanyaan-pertanyaan seperti itu mula muncul di benak fikiran Ariana Farisha ketika itu. Disebabkan dia tidak mahu berfikir panjang,dia pun mengambil keputusan untuk tidur semula.
............................................................................................................................................
Di rumah Ina...
ZARA mula merasakan perutnya mula berkeroncong dan dia pun turun dari bilik menuju ke dapur untuk mencari makanan. Setibanya di dapur,dia terlihat tunangnya sedang menikmati makanan di meja makan. Tanpa segan silu dia pun menegur Andrew,tunangnya itu.
"You kenapa makan tak ajak I ni? Nak merajuk lah macam ni." kata Zara kepada Andrew sambil memuncungkan bibirnya. Dia sengaja buat seperti itu kerana sudah lama tidak bermanja dengan tunang kesayangannya itu.
"Hmm.. Sorry lah. Jangan lah merajuk nanti I bawa you jalan-jalan Amsterdam naik private jet I okey?" pujuk Andrew kepada Zara seraya mengenyitkan matanya.
"Hahaha. I saje je nak manja dengan you. Rindu lah. By the way,you makan apa tu? Nak sikit. I lapar ni."
"Makan spaghetti bolognese je ni ha. Meh sini I suapkan you." kata Andrew kepada Zara sambil menyuakan sudu di tangannya ke mulut Zara.
"Hmm.. Sedapnya. You masak ke ni? Sebab dalam peti ais tu banyak spaghetti dengan bahan dia sekali."
"Of course lah I yang masak. Bakal suami you ni kan pandai masak. Baru tahu ke?"
"Wah. Bagus lah macamni kalau dah kahwin nanti and I malas masak you kena masakkan untuk I. Boleh?"
"Mesti lah boleh. Anything for you sayang."
Sedang mereka berbual-bual manis,tiba-tiba Fazriq datang mencelah perbualan mereka itu.
"Amboi nak nak ber sweet sweet pulak dekat rumah adik ipar aku ni. Makan tak ajak pula tu."
"Hehe. Sorry Tengku. Bukan tak nak ajak tapi sekarang nak pukul dua belas malam ingatkan dah tidur." jawab Andrew kepada Fazriq.
"Kau tak payah lah nak panggil aku Tengku panggil je Riq. Aku ok je. Tak perlu formal sangat."
"Oh okey Riq."
"Ni lagi satu. Zara,bila kau nak bawa Andrew dengan mama dia melawat Ana dengan Ina?"
"Esok aku bawa. Jangan risau lah. And nanti aku nak ajak kau dengan parents diorang pergi melawat Ina. Aku nak tahu juga dia dah sedar ke belum."
"Okey good. Aku naik lah. Bye. Teruskan tambah semut dalam rumah ni ye."
"Ye lah. Perli aku je tahu. Werkk."
Beberapa minit selepas itu,kelibat Fazriq pun hilang dari pandangan mata.
"Riq tu memang humble kan? Kerabat yang tak pernah sombong nampak sporting je." kata Andrew
"Yes. Dia memang macam tu lah. Tapi kalau dia dah marah confirm orang takut hahaha."
"Oh. Dia pernah marah?"
"Mesti lah. Semua orang pernah marah."
"Esok kita pergi hospital pukul berapa?"
YOU ARE READING
Whispers In The Dark: In silence, the truth often screams.
Любовные романыCover by: @hottespuaka Start:9 Nov 2019 End:20 Sept 2021 #2 STUDENT(17/12/20) #1 STUDENT(20/12/20) #7 LECTURER(11/3/21) #14 STUDENT(5/4/21) #6 TWIN(19/4/21) #3 TWIN(28/4/21) #2 LECTURER(28/6/21) #81 FRIENDSHIP(26/7/22)