BAB 7

1.2K 40 0
                                    

Keesokan harinya,Ana dengan daddy dan mamanya bersiap-siap untuk ke rumah keluarga Tengku Fazriq untuk berkenalan dengan ahli keluarga Tengku Fazriq.

"Ana,cepat lah sikit nanti lambat pula nak sampai rumah Riq.," kata Encik Megat.

"Ok,dah nak turun dah ni mama,daddy tunggu lah lagi 5minit Ana turun ok.," kata Ana.

"Dah kenapa lah mesti nak kena jumpa juga family dia? Aku dah la nervous ni haihh," bisik hati Ana sambil menuruni anak tangga.

"Mama,kita tak nak breakfast dulu ke?," Tanya Ana kepada mamanya.

"Tak payah lah kita breakfast dekat rumah Riq aje,kan dah janji nak makan dekat sana.," jawab mamanya.

"Oh,okay.," Kata Ana.

"Eh,dah lah jom masuk kereta ni nanti lama pula family Riq tunggu kita.," Ajak Encik Megat.

"Okay,daddy.," Kata Ana dan mamanya.

Selepas satu jam perjalanan,akhirnya mereka pun tiba di rumah keluarga Tengku Fazriq. Mereka pun turun dari kereta dan memberi salam.

"Assalamualaikum.," Encik Megat memberi salam sambil menekan loceng beberapa kali.

"Waalaikumsalam.," Jawab tuan rumah yang baru sahaja keluar.

"Eh,Megat sampai juga kau ye.," Sapa tuan rumah tersebut.

"Zamer,mestilah aku sampai kan dah janji nak sesi kenal mengenal antara Ana dengan family kau hehe.," Jawab Encik Megat.

"Oh ya,ni siapa?(sambil menunjuk ke arah Ana).," Tanya tuan rumah itu.

"Ini lah anak aku Ariana Farisha.," Jawab Encik Megat.

"Oh bakal menantu aku ni cantiknya.," Kata Tengku Zamer(author malas nak tulis tuan rumah lagi😂)

"Belum confirm lagi nak jadi menantu dia pun.," Bisik hati Ana.

"Hai,Megat jomlah masuk dengan wife and Ana sekali tak elok duduk luar aje.," Ajak Tengku Zamer.

"Wah,cantiknya rumah kau sejak lost contact dengan kau sebab kau stay Amsterdam tak pernah masuk rumah kau haha.," Kata Encik Megat sambil memuji.

"Biasa jelah,mesti rumah kau lagi lawa.," Jawab Tengku Zamer.

"Mana Riq?.," Tanya Ana kepada Tengku Zamer

"Dia ada dekat atas sekejap lagi turun lah dia.," Jawab Tengku Zamer.

"Oh,ok.," Kata Ana.

"Takkanlah dah rindu Ana baru jumpa semalam.," Usik Encik Megat.

"Mana adalah daddy ni.," Jawab Ana.

"Biasa lah tu malu-malu.," Kata Tengku Zamer.

Sedar tak sedar pipi Ana dah mula memerah tanda malu. Agaknya mesti Ana dah terjatuh hati dekat Tengku Fazriq kan? Yelah dia kan kacak,manis lagi hahaha.

"Hai,Ana,uncle and aunty sorry baru turun tadi siapkan assignment banyak sangat.," Tegur Tengku Fazriq sambil menuruni tangga.

"Eh,tak apa lah.," Jawab Ana.

"Tak apa kami kan tetamu aje.," Jawab Encik Megat. Manakala mama Ana iaitu Puan Hani diam sahaja.

"Duduklah Riq.," Suruh Tengku Zamer
"Okay.," Jawab Riq.

"Mana mama Riq?," Tanya Ana kepada Tengku Fazriq.

"Mama tak ada dia pergi outstation.," Jawab Tengku Fazriq.

Whispers In The Dark: In silence, the truth often screams.Where stories live. Discover now