Terima sahaja arahan dari Ina,Nick pun membawa Ana keluar dari rumah agam tersebut dan terus ke kereta. Kereta yang dituju itu ialah kereta yang ada Zara di dalamnya yang sedang melihat skrin sebuah komputer untuk memantau keadaan di dalam rumah itu.
Sedang mereka memasuki perut kereta itu,kelihatan riak wajah Zara mula berubah menjadi pucat kerana risaukan keadaan Ana dan juga Ina. Tanpa berlengah lagi,pemandu kereta tersebut pun terus memandu ke hospital.
"Mana Ina? Kenapa dia tak keluar sekali?" tanya Zara kepada Ana.
"Entah la. Dia kata lagi lima minit dia datang balik." jawab Nick kepada Zara kerana Ana sudah tidak berdaya dan masih menahan kesakitan.
"Oh. Hmmm. Kesian dia."
"Zara boleh tolong call parents Ana tak? Suruh diorang datang hospital."
"Boleh. Tapi kita hantar dulu dia sampai hospital baru call."
"Alright."
Tiba sahaja di hospital,terlihat beberapa orang jururawat bersama seorang doktor lelaki cepat-cepat membantu Ana untuk mendapatkan rawatan. Ana ditempatkan di sebuah unit rawatan rapi. Manakal Zara dengan Nick pula hanya duduk di kerusi yang disediakan seraya menunggu doktor keluar dari bilik tersebut untuk memberitahu tentang keadaan Ana.
Sambil menunggu,Zara pun mengeluarkan telefon bimbitnya dari poket seluar dan menelefon Encik Megat untuk memberitahu tentang Ana.
ZARA:Asalamualaikum uncle.
ENCIK MEGAT:Waalaikumussalam.
Dah ada berita pasal
Ana?ZARA:Dah. Harap uncle bersabar. Ana dekat hospital sekarang ni. Doktor tengah buat periksa keadaan dia.
ENCIK MEGAT:Oh. Kalau macamtu bagi location sekarang. Uncle akan cakap dengan Riq and auntie juga.
ZARA:Okey.
Selepas itu,Zara pun meletakkan gagang telefonnya dan terus menunggu doktor keluar dari bilik itu. Tersengguk-sengguk kepalanya menahan mata yang mengantuk kerana lama sangat menunggu. Selepas dua jam,akhirnya doktor yang ditunggu sudah keluar. Segar mata Zara hendak mendengar berita yang akan disampaikan sebentar lagi.
"May I know who is the heir of Ana?" tanya Doktor Frank.(mengikut name tag baju doktor)
"I inherited Ana." jawab Zara kepada Doktor Frank.
" I just want to convey one good news and one bad news."
"Bad news? It's okay. But, I want to know the good news first."
"Okay. The good news is that the amnesia Ana is experiencing is completely cured. "
"Alhamdulillah." kata Zara sambil menekup mukanya tanda syukur.
"But,I still have the bad news." kata Doktor Frank.
"Okey. What's that?"
"I found that Ana had been hit on her hand and face causing bruises on the part. I'm worried there will be internal wounds." jawab Doktor Frank.
"Internal wounds? Seriously?"
"Yes.
"But doctor is just worried, right? Means doctor is not sure yet right?" tanya Zara kepada Doktor Frank inginkan kepastian.
"Yes, I'm just worried. But we will check again."
"Okay. So, Ana still needs to be in the hospital or can be allowed to go home?"
"She still needs to rest in the hospital for treatment. She still fainted this time."
"Okay. Thanks doctor."
YOU ARE READING
Whispers In The Dark: In silence, the truth often screams.
RomanceCover by: @hottespuaka Start:9 Nov 2019 End:20 Sept 2021 #2 STUDENT(17/12/20) #1 STUDENT(20/12/20) #7 LECTURER(11/3/21) #14 STUDENT(5/4/21) #6 TWIN(19/4/21) #3 TWIN(28/4/21) #2 LECTURER(28/6/21) #81 FRIENDSHIP(26/7/22)