BAB 15

902 28 2
                                    

Selepas satu jam di dalam kereta,akhirnya Ana dan Fazriq tiba di sebuah pusat membeli-belah di KL itu. Sebenarnya dekat sahaja dari kolej ke sana tetapi disebabkan kesesakan lalu-lintas waktu perjalanan mereka menjadi lambat. Selepas meletakkan kereta di tempat parkir kereta,mereka pun keluar dari perut kereta dan terus masuk ke dalam pusat membeli-belah tersebut.
*****
................................................................................................................................................
"You,kita nak pergi mana dulu ni? Makan or cinema?," Tanya Fazriq kepada Ana.

"Kita pergi makan dulu lah. Sebab I lapar.," Jawab Ana kepada Fazriq.

"Alolo,kesian. My darling lapar iye. Okey lah jom kita cari kafe.," Kata Fazriq kepada Ana.

"Mengada eh buat suara macam tu. Nak kena ni.," Kata Ana kepada Fazriq.

"Huhu. Biarlah. Werkk.," Jawab Fazriq kepada Ana sambil menjelirkan lidahnya.

"Dah lah,jom pergi cari kafe.," Tegas Ana kepada Fazriq.

"Okay Miss.," Jawab Fazriq kepada Ana dengan akur.
................................................................................................................................................

Setelah beberapa minit,mereka pun jumpa sebuah kafe untuk menjamu selera. Mereka pun mendapatkan tempat duduk dan segera memesan makanan dan minuman kepada pelayan di situ. Selepas menunggu selama lima belas minit,makanan dan minuman yang dipesan sudah pun terhidang di meja makan. Sedang mereka makan,tiba-tiba Fazriq ternampak seorang gadis dengan dua orang lelaki yang sangat dikenalinya. Iya,dia nampak Amelia dan dua orang pengawal peribadinya. Fazriq sudah mula berasa risau dan fikirannya mula negatif. Kenapa dia mesti ada dekat sini? Dia 'stalk' aku ke?

"Fazriq! Are you okay?," Tanya Ana kepada Fazriq yang perasan wajah Fazriq yang kelihatan risau.

"Hmm. No i'm not okay.," Jawab Fazriq kepada Ana.

"Kenapa? Cerita lah.," Tanya Ana kepada Fazriq lagi.

"Amelia. Dia dekat sini.," Jawab Fazriq kepada Ana.

"Mana? I tak nampak pun.," Kata Ana kepada Fazriq.

"Tu dekat meja nombor empat.," Jawab Fazriq.

"Ha'ah lah. It's okay. Calm down. Selagi dia tak perasan kita,biarkan aje.," Kata Ana.

"Haa okey.," Jawab Fazriq.

"Tapi dia asyik pandang-pandang lah. Macam mana ni? Nanti mesti dia perasan. Mata dia tu dah lah tajam.," Kata Fazriq.

"Tak apa. Kalau dia tegur kita jawab.," Jawab Ana kepada Fazriq sambil menenangkan Fazriq yang risau kerana kehadiran Amelia.

Tiba-tiba Amelia bangun dari tempat duduknya,dan pergi ke arah meja makan di mana Ana dan Fazriq di situ. Selepas itu,Amelia pun menegur Fazriq,seraya menjeling ke arah Ana. Jelingannya itu sangat tajam. Entah kenapa Ana berasa sangat tidak selesa di situ. Ingin sahaja dia pulang tinggalkan Fazriq dengan Amelia. Tapi dia masih bertahan kerana kasihankan Fazriq yang juga tidak suka dengan keberadaan Amelia di kafe itu. Selera makannya pun sudah hilang.
*****
"Hey,baby!," Sapa Amelia kepada Fazriq.

"Don't call me like that!," Jawab Fazriq kepada Amelia.

"Can I know who is she?," Tanya Amelia kepada Fazriq.

"That's my cousin.," Jawab Fazriq kepada Amelia.

"Oh ya? Why i don't know about this? Are u serious? Riq?," Tanya Amelia kepada Fazriq lagi inginkan kepastian.

"Yes. I am serious.," Jawab Fazriq kepada Amelia.

"Okay. I trust you.," Kata Amelia kepada Fazriq.

"Hey, girl what's ur name?," Tanya Amelia kepada Ana.

"I'm Ariana. But, you can call me Ana.," Jawab Ana kepada Amelia.

"Okay. Nice to meet you.," Kata Amelia kepada Ana.

"Me too.," Jawab Ana kepada Amelia sambil memberikan senyuman plastiknya yang penuh dengan kepura-puraan.

"Riq,let's go hangout with me this weekend.," Ajak Amelia kepada Fazriq.

"Hmm.," Kata Fazriq dengan rasa bersalah di situ.

"Ana,boleh ke?," Tanya Fazriq kepada Ana.

"Up to you.," Jawab Ana kepada Fazriq.

"Okay. Sure.," Kata Fazriq kepada Amelia.

"Thanks. I'll call you in this Sunday.," Jawab Amelia kepada Fazriq. Selepas itu, Amelia terus memanggil kedua-dua 'bodyguard' untuk segera pulang dari situ.
................................................................................................................................................
"You okay tak? Kalau I pergi hangout dengan Amelia weekend ni?," Tanya Fazriq kepada Ana.

"I okey lah. Tak apa you pergi aje. Tapi jangan balik lambat tau.," Jawab Fazriq kepada Ana.

"Thanks sayang. I love you more.," Kata Fazriq kepada Ana.

"Love you too.," Jawab Ana kepada Fazriq.
................................................................................................................................................






Sorry lambat update.. seperti yang dijanjikan saya akan update di tahun 2020. Kalau saya free,mungkin seminggu sekali saya akan update lagi bab seterusnya. Keep on supporting me🤗😉💖 love u guys. Don't forget to vote&comment guys💖💖💖💖💖💖💖









Whispers In The Dark: In silence, the truth often screams.Where stories live. Discover now