16.0

650 37 10
                                    

Ik word gewekt door Hicham en als ik op kijk zie ik hem met een een dienblad vol eten. 'Kijk eens schatje.' Zegt hij en drukt een kusje op mijn lippen. 'Ik wil ook eten.' Zegt Amira dan schor. Lachend duw ik Hicham weg. 'Ik heb ook voor jou.' Lacht hij. 'Love you.' Zegt Amira en neemt de dienblad over. 'Goede deal.' Zegt ze lachend. 'Jawel.' Zeg ik en trek Hicham op me. 'Vind ik ook.' Zegt hij grijzend. Ik druk een kusje op zijn lippen en ga met mijn hand over zijn baardje heen. 'Oke klaar, ik heb honger.' Zeg ik, duw hem van me weg en buig voorover naar het dienblad. Amira moet lachen en Hicham staart me met open mond aan. Ik negeer ze allebei en begin met eten.

'Nee valt eigenlijk wel mee. Amira wel vaak tho.' Zeg ik. Amira kijkt me boos aan terwijl ze haar vis eet. 'Door wie word jij aangesproken dan?' Vraagt Hicham en kijkt haar aan. 'Ik ben hongerig en zwanger, laat me met rust.' Zegt ze met een volle mond en eet verder. Hicham en ik moeten hard lachen. 'Jou beurt dan. Zeg.' Zegt Hicham nieuwsgierig. 'Weet ik veel.' Zeg ik en eet snel verder. 'Ewa noem namen die ik ken.' Dringt hij aan. 'Nee je gaat er raar over doen als je ze ziet.' Zeg ik. 'Echt niet. Zeg nou.' Gaat hij door. 'Sure, uhm eens denken. Ilias, Ismael, Amine en uhm Yayha.' Zeg ik. 'En dat is alleen onze familie.' Lacht Amira hard. Hicham kijkt chagrijnig voor zich. 'Ik zei toch dat je raar ging doen.' Zeg ik en sla hem. 'Uhm ja is toch logisch? Zomaar geilen ze op mijn wifey.' Zegt hij beschermend. 'Eigenlijk was ze toen niemands wifey. Nu nog steeds niet tho.' Zegt Amira dan. 'Hoe bedoel je nu niet? Ben je niet mijn wifey?' Vraagt hij en kijkt me afwachtend aan. 'First you got to put a ring on it.' Lacht Amira. 'Ze heeft gelijk schatje.' Lach ik. 

Na twee gezellige dagen zitten we weer in de auto op weg naar huis. Het was erg gezellig. Het is nu midden in de nacht en we staan aan de kant van de weg. We hebben pech. Het is donker, koud en het regent. We staan met ze alle te wachten op de wegenwacht. En we zijn nog in Frankrijk, dus langer zal het ook duren. Gelukkig kan Hicham goed Engels praten. Amira en ik, tja wij niet echt. Na uren in de kou te hebben gestaan zijn we eindelijk op weg geholpen. Eenmaal in de auto doen we meteen de stoelverwarming aan en proberen onszelf op te warmen. Het is nog een lange rit naar huis. 

Na een dramatische terugweg zijn we dan eindelijk thuis. Het is inmiddels midden in de nacht en om alles nog erger te maken blijken Amira's ouders een weekend naar Duitsland te zijn gegaan. Iets met familie ofzo. Ze hadden geen sleutels, maar gelukkig heeft Hicham altijd een reserve sleutel bij een neef van hun liggen. Hij belt hem en we rijden naar zijn neefs huis toe. Hij is uit, dus we moeten eerst wachten tot hij thuis is en dan pas hebben we de sleutel. Eenmaal bij hun thuis aangekomen komt de zon alweer bijna op. Amira duikt meteen haar bed in en ik moet zien waar ik nu ga slapen. Normaal slaap ik bij haar, maar sinds haar buik zo groot is kan dat niet meer. Ik slaap nogal wild en dat is gewoon te gevaarlijk. Ik pak een kussen en deken en ga op de bank liggen. Hicham is ondertussen allang al naar zijn bed gegaan. Gapend sluit ik mijn ogen, maar als ik denk dat ik iets hoor open ik ze snel. Al snel word het me te eng en loop ik naar boven toe. Ik loop naar Amira's kamer, maar als ik zie hoe hard ze snurkt besluit ik toch maar naar Hicham te gaan. Hij ligt al te slapen zie ik. Ik ga bij hem in bed liggen en vermoeid opent hij zijn ogen. 'Wat doe jij hier?' Gaapt hij schor. 'Het is gewoon te eng beneden. Ik slaap hier vanacht oke?' Vraag ik onzeker. 'Beneden? Je sliep toch bij Amira?' Vraagt hij. 'Nee ik slaap wild en ze snurkt keihard.' Zeg ik. 'En dan ga je maar beneden slapen? Er is zoveel mis met jou.' Lacht hij slaperig. 'Bij mij thuis is het niet erg, alleen jullie huis is creepy.' Zeg ik lachend. 'Sure it is honey. Kom.' Zegt hij en spreidt zijn armen. 'Zeker? Nu we een stel zijn is het niet ongepast?' Vraag ik. 'We doen niet eens wat. Je kan hier liggen of je gaat beneden met de oh zo enge monsters liggen.' Zegt hij en rolt met zijn ogen. 'Pestkop.' Zeg ik en kruip in zijn gespierde armen. 'Slaaplekker.' Zegt hij gapend en sluit zijn ogen. Ik kijk hem nog even aan en probeer dan ook te slapen. 

Love u like a friendWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu