3.0

717 43 28
                                    

Geschrokken word ik wakker. Het is maandag! Hoe was ik dat vergeten? De vakantie is voorbij en vandaag is de eerste dag van mijn nieuwe opleiding. Ik ben van opleiding gewisseld en doe nu een tandartsopleiding. Gehaast sta ik op en ren naar Hichams kamer. Gelukkig heb ik hier geslapen, dus als ik doordram brengt Hicham me wel. Anders kom ik te laat en dat mag niet gebeuren. Dat is geen goede eerste indruk. 'Hicham. Word wakker. Hicham. Kom op. Please. Je moet me brengen naar school, anders kom ik te laat en haal ik mijn opleiding niet. Hicham.' Zeg ik snel en schud hem door elkaar. 'Moet ik je vermoorden of ga je zelf weg?' Zucht Hicham schor. 'Please Hicham. Ik smeek het je. Ik heb je nodig. Anders faal ik voor altijd en ga ik zielig en arm dood.' Zeg ik zielig. 'Yallah kleed je aan dan. Klote vrouwen. Altijd hebben jullie wat nodig.' Zegt hij chagrijnig en gaat recht zitten. 'Love you!' Zeg ik blij en ren naar Amira's kamer. Ik kleed me uit en trek snel haar kleren aan. Ik trek schoon ondergoed aan en pak dan een simpele spijkerbroek. Ik pak een witte trui en trek deze aan. Mijn haren kam ik gehaast en doe het in een staart. Snel poets ik mijn tanden en pak mijn tasje. Ik ren naar beneden en prop een broodje in mijn mond. 'Ik zit in de auto.' Hoor ik Hicham zeggen. Ik trek mijn schoenen aan en ren met mijn jas naar buiten. Ik stap in de auto en gapend rijdt Hicham weg. 'Super erg bedankt. Je bent de beste.' Zeg ik terwijl ik mijn broodje opeet en mijn jas aandoe. 'Ja, ja. Waar is het?' Vraagt hij. Ik leid hem de weg en op tijd kom ik aan. 'Thanks Hicham!' Zeg ik blij en haast me naar binnen.

Na een lange schooldag bel ik Hicham weer op. Ik ben met mijn domme hoofd mijn ov bij hun thuis vergeten. Tot mijn geluk is hij aan het werk en kan hij me snel ophalen. Hij is vrachtwagenchauffeur. Het begon als een bijbaantje, maar nu heeft hij mensen die voor hem rijden en moet hij zelf dus veel minder rijden. In een grote vrachtwagen word ik opgehaald. 'Thanks.' Zeg ik als ik neerplof. Hij rijdt weg en ik doe om mijn gordel om. 'Ga maar goed zitten, want we zitten hier nog wel zo'n twee uur.' Zegt hij. 'Ik leer hier wel dan.' Zeg ik gapend. Hij kijkt me kort aan. 'Wat?' Vraag ik. 'Kifesh wat?' Vraagt hij. 'Je kijkt me steeds aan.' Zeg ik. 'Ik kijk in de spiegels. Een vrachtwagen rijden is moeilijker dan het lijkt.' Zegt hij en kijkt voor zich. 'Oh.' Zeg ik en haal mijn laptop uit mijn tas. Ik draai het geluid van de radio zachter terwijl ik aan mijn aantekeningen lees. 'Moet dat?' Vraagt hij. 'Ja, anders kan ik me niet concentreren op het lezen.' Zeg ik. 'Wat irritant.' Zegt hij zuchtend. 'Stil.' Zeg ik en lees verder. 'Zonder muziek rijden is saai.' Zegt hij overdreven. 'Ik lees het alleen door. Nog tien minuten ofzo. Stel je niet aan.' Zeg ik. 'Mijn auto.' Zegt hij. 'Eigenlijk van je baas.' Zeg ik en kijk hem aan. 'Kop dicht slimmerik.' Zegt hij en kijkt me kort aan. 'Ik kan wel naar je tanden kijken als je wilt. Ik zie ze van hier rotten joh.' Lieg ik. 'Mijn tanden zijn tering schoon hoe bedoel je?' Lacht hij. 'Overdrijven.' Lach ik. 'Hoe lang duurt die tandartsopleiding eigenlijk?' Vraagt hij. 'Zes jaar.' Zeg ik en lees verder. 'Zes jaar? Je bent gek.' Zegt hij overdreven. 'Stel je niet aan.' Zeg ik en rol met mijn ogen. 'Ben wel trots op je loser. Nooit verwacht dat je hersens had.' Zegt hij en wrijft over mijn haren. 'Niet doen.' Grom ik en sla hem weg. 'Nee, maar serieus. Ik ben trots' Zegt hij dan serieus. 'Zo trots dat ik een cadeau krijg als ik ben geslaagd?' Vraag ik met een pruillip. 'Weet je wat, je krijgt een cadeau. Wat wil je?' Vraagt hij. 'Hmm een auto voelt wel goed.' Probeer ik. 'Kijk nu ga je weer te ver.' Zegt hij en rolt met zijn ogen. Ik moet hard lachen. 'Amira en ik een week naar Spanje op jou kosten.' Zeg ik. 'Maak er Marokko en mij van en je hebt een deal.' Zegt hij. 'Waarom zou ik met jou naar Marokko willen?' Vraag ik. 'Omdat ik overheerlijk ben?' Zegt hij en haalt zijn schouders op. We moeten beide lachen. 'Weet je, maak er Spanje van en ik denk erover na.' Zeg ik. 'Wat heb jij met Spanje gozer?' Vraagt hij. 'Spaanse boys.' Zeg ik en voel meteen een zachte klap in mijn nek. Ik moet hard lachen. 'Tja wat zal ik zeggen.' Lach ik. 'Jullie chicks altijd.' Zucht hij. 'Deal of niet?' Vraag ik lachend. 'Denk niet dat mijn vrouwtje wilt dat ik met iemand anders op vakantie ga.' Zegt hij moeilijk. 'Vrouwtje? Je kat bedoel je.' Lach ik. 'Pas op he.' Zegt hij streng en moet zelf ook lachen. Ik rol met mijn ogen en kijk hem kort aan. 'Deal. Over zes jaar Spanje op mijn kosten voor een week. Alleen als je in een keer slaagt tho.' Zegt hij dan. 'Komt goed. Ik ben namelijk fucking intelligent.' Zeg ik serieus. Hij moet hard lachen. 'Gemeen.' Zeg ik en sla hem op zijn schouder. Ik lees mijn aantekeningen door en maak het compleet.

'Stap uit en luister goed naar wat ik wil.' Zegt Hicham dan. Ik kijk op en zie dat we op de parkeerplaats van een McDonalds zitten. Hij geeft me zijn bestelling door en duwt zijn pasje in mijn hand. 'Je wilt fucking veel wtf.' Zeg ik en loop weg. Ik loop naar binnen, bestel het en loop met twee volle tassen terug. 'Kom je hierdoor niet te laat aan?' Vraag ik met een volle mond. 'Nee ik heb recht op pauze hoor.' Zegt hij en begint zelf ook met eten. Nadat we hebben gegeten rijdt hij verder. Hij laat een vieze boer en moet hard lachen. 'Amateur.' Zeg ik en laat een hardere. Hij moet hard lachen en doet het ook weer. 'Oke stop het stinkt.' Zeg ik en doe mijn raam open. 'Jij stinkt.' Zegt hij en rolt met zijn ogen. 'Jij meer.' Zeg ik. 'Kleuter.' Zegt hij. 'Homo.' Zeg ik terug. Hij moet lachen en ik laat nog een boer. 'Waarom mag jij het wel?' Vraagt hij en stopt met lachen. 'Omdat mijne niet stinken.' Zeg ik. 'Oh echt zeker wel.' Zegt hij en doet zijn raam open. 'Overdrijven.' Lach ik. 'Weet je als je een stel grote tieten en een dikke kont had zou ik je trouwen.' Zegt hij en kijkt me kort aan. Ik trek een vies gezicht. 'Ten eerste, je bent een fucking fuckboy. Ten tweede, je stinkt. Ten derde je bent fucking respectloos. Ik ga niet eens in discussie.' Zeg ik boos. Hij moet lachen en begint met praten. 'Ten eerst, ik maakte een joke, je bent te lelijk om mee te trouwen. Ten tweede, jij stinkt. Ten derde, je zegt ik ga niet in discussie nadat je een hele discussie bent begonnen?' 'Ik ben fucking goddelijk en elke man zou blij moeten zijn met zo'n vrouw aan zijn zijde hoe bedoel je?' Vraag ik meteen. Hij moet hard lachen. 'Broer ik ben tering lekker, dus kom niet eens proberen me onzeker te maken. Ik weet hoe ik eruit zie met en zonder kleren. Beide is onweerstaanbaar.' Zeg ik zelfverzekerd. Hij kijkt me kort aan en bijt op zijn lip. 'Weet je dat komt best sexy over.' Zegt hij dan serieus. 'Gatver doe normaal!' Zeg ik en sla hem. Hij moet lachen. 'En ik ben geeneens een discussie begonnen, ik vertelde gewoon wat ik dacht en dat is altijd goed fucking stinkende loser.' Zeg ik en rol met mijn ogen. 'Kijk nu verpest je de mood.' Zegt hij en kijkt me grijzend aan. 'Let op de weg smerigerd! Tering pedofiel.' Zeg ik en sla hem weer. 'Maar even serieus he.' Zegt hij nadat hij uitgelachen is. Ik kijk hem afwachtend aan. 'Je weet toch we kunnen die friends with benefits proberen als je wilt.' Maakt hij met een grijns af en barst uit. 'Weet je daar denk ik al enkele maanden over, maar durfde het niet voor te stellen.' Zeg ik dan nep. Hij stopt met lachen en kijkt me serieus aan. 'Echt?' Vraagt hij en kijkt me weer kort aan. 'Alleen als je me dan geen enorme slet ofzo vind hoor. Anders heb ik niks gezegd.' Zeg ik. 'Ja! Ja! Ja! Hell fucking yes!' Zegt hij meteen. 'Joke.' Zeg ik lachend. Hij kijkt me droog aan. 'Duivel.' Zegt hij chagrijnig. Ik steek mijn middelvinger op en blijf hard lachen.

Na het werken zet Hicham me thuis af. Thuis aangekomen help ik mijn moeder met koken. We eten met ze alle en daarna doet ieder weer z'n ding. Ik ga naar mijn kamer, bel wat met Amira en maak mijn schoolwerk. Niet veel later val ik in mijn bedje in slaap.

Love u like a friendWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu