30.0

547 33 12
                                    

Het echte leven is inmiddels begonnen. Het is erg vroeg in de morgen en ik maak me klaar voor school. Ik pak een licht blauwe jeans en een grijze hoodie. Ik pak nieuw ondergoed en leg alles op bed. Ik kleed me uit en trek daarna alles aan. Gapend draait Hicham zich om. 'He liefje.' Zeg ik en druk een kusje op zijn lippen. 'Ga je naar school?' Vraagt hij schor. 'Yup. Hoe laat moet je werken?' Vraag ik en ga met mijn vingers door zijn haren. 'Uurtje nog.' Zegt hij en kijkt op zijn mobiel. 'Ik moet maar eens gaan.' Zeg ik gapend. 'Veel plezier op school schatje. Wees vrij me nudes te sturen als je op de wc zit.' Zegt hij serieus. 'Shut up klootzak.' Zeg ik lachend en sta op. Ik loop naar de badkamer en doe mijn haren. Ik doe lichte make-up op en spuit wat parfum op. Ik loop naar beneden om te ontbijten en niet veel later zit ik op school.

Na school ga ik aan de slag bij het winkeltje van mijn oom en als ik daar klaar ben haal ik er boodschappen en vertrek naar huis. Ik heb het bijbaantje genomen, zodat Hicham niet alles hoeft te betalen terwijl ik bezig met mijn studie ben. Ik vind het sowieso niet fijn als hij voor me betaald, dus dit is top tot ik mijn studie afgerond heb. Hoe dan ook, ik loop het huis in en zie Amira op de bank zitten met Yara. 'Hee alles goed?' Vraag ik en pak Yara over. 'Zekers en met jou? Hoe was school?' Vraagt ze. 'Ik heb een tand leren vullen en trekken. Best cool.' Zeg ik. 'Wat je cool vind. Kinderen pijn doen. Als je het zo bekijkt is het best cool.' Lacht ze. Ik moet lachen en we praten verder terwijl ik met Yara speel. 'Er ligt trouwens eten klaar. Ik wilde wachten tot Hicham en jij thuiskwamen.' Zegt ze dan. 'Ah top.' Zeg ik en leg Yara bij haar terug. Ik loop naar de badkamer en doe wudu. Ik trek een abaya en een hoofddoek aan en bid het gebed. Na het gebed trek ik een joggingsbroek met een hemdje aan en stofzuig de boel. Daarna ga ik aan tafel zitten en leren. Ondertussen krijg ik een belletje van Hicham dat hij moet overwerken. Ik schep het eten op en wacht tot Yara ligt te slapen. 'Hicham moet overwerken, dus we kunnen gewoon eten.' Zeg ik zacht. Amira knikt goedkeurend en gaat zitten. 'Ik heb Medhi's moeder gezien.' Zegt ze dan. Meteen kijk ik haar aan. 'Wat?' Vraag ik. 'Ze kwam aan de deur. Ze is bij mijn ouders langs geweest en ze stuurden haar hierheen.' Zegt ze en neemt een hap van het eten. 'Wat zei ze?' Vraag ik nieuwsgierig. 'Ze wilde eerder komen, maar vond het te beschaamd. Ze moest huilen en voelt zich schuldig dat Medhi dat me aangedaan heeft.' Zegt ze normaal. 'En?' Vraag ik. 'We hebben een kopje thee gedronken en ze heeft Yaar gezien. Ik haat Medhi, niet haar. Zij is gewoon een oude vrouw met een hoer van een zoon.' Zegt ze. 'En nu? Alles oke?' Vraag ik. 'Ja, het was goed om haar te zien. Yaar hoeft geen contact te hebben met Medhi, maar zij heeft niks misdaan. Als ze wilt kan ze gewoon langskomen.' Zegt ze. 'Ik weet niet wat ik moet zeggen.' Zeg ik nadenkend. 'Denk je dat ik het goed gedaan heb?' Vraagt ze onzeker. 'Ja, heel goed. Zij is niet verantwoordelijk voor Medhi's daden. Hoe vond ze Yaar?' Vraag ik. 'Helemaal geweldig. Yaar moest steeds lachen om haar.' Zegt ze met een zwakke glimlach. 'Mooi en je kan gewoon nog contact met haar houden. Medhi zit sowieso nog wel een paar jaar vast.' Zeg ik. Ze knikt langzaam.

Laat in de avond komt Hicham thuis. Meteen warm ik het eten voor hem op. Ik breng het naar hem toe en ga naast hem op de bank zitten. 'Je hebt een lange dag gehad he schatje?' Vraag ik en streel zijn wang. 'Ben kapot.' Zucht hij en begint met eten. 'Maar luister dan gap. Ik geloof je dat je overwerkt, maar als ik erachterkom dat je die smoes ergens anders voor gebruikt is het over. Gewoon meteen.' Zeg ik serieus. 'Ik ga niet vreemd.' Lacht hij en drukt een kusje op mijn lippen. 'Trouwens Medhi's moeder is langsgekomen voor Amira.' Zeg ik. Hij kijkt me geschrokken aan. 'Ze heeft goed met Amira gepraat en een kopje thee gedronken.' Ga ik door. Hicham is even stil. 'Ik heb niks tegen haar eigenlijk. Zij heeft hem goed opgevoed. Het was zijn schuld dat hij zo ziek was.' Zegt hij dan. 'Je bent een slimme man.' Zeg ik en druk een kusje op zijn wang. 'Hoe was school?' Vraagt hij me en eet door. 'Best cool. Ik heb een tanden getrokken en gaatjes gevuld. Het trekken is verassend leuk.' Zeg ik opgewekt. 'Je houd van trekken he.' Zegt hij grijzend. 'Viezerik.' Zeg ik lachend en leun tegen hem aan. 'Ik ga morgen effe regelen dat mijn tijden worden aangepast. Vroeg beginnen, zodat ik eerder klaar ben.' Zegt hij en doet zijn arm om me heen. 'Je bent een goede man.' Zeg ik en druk een kus op zijn lippen. 'Ga door met wat jullie doen. Ik heb oortjes in en pak alleen mijn oplader.' Zegt Amira neutraal en komt de woonkamer in. 'We doen niks loser.' Lach ik. 'Oh.' Zegt ze lachend. 'Voel je, je oke? Na vandaag?' Vraagt Hicham dan. 'Yes het gaat goed.' Zegt ze en loopt terug naar haar kamer. 'Yallah ik ga douchen en dan gaan we slapen.' Zegt Hicham en staat op. 'Ik was dat wel af.' Zeg ik en pak zijn bord. 'Zeker?' Vraagt hij. Ik knik en hij loopt tevreden weg. Ik blijf even zitten en loop dan naar de keuken. Ik was het bord af en loop dan naar mijn kamer. Ik hoor iemand snikken en loop naar Amira's kamer. Ze ligt op bed te huilen, maar veegt snel haar tranen weg als ik de deur open. 'Het gaat niet goed he?' Vraag ik en loop naar 'r toe. 'Ik zie het de hele dag in mijn hoofd Yasmina. Hoe hij me sloeg en vastpakte. Ik wil het vergeten, maar het kan niet. Ik kan het niet.' Ik neem haar in mijn armen en sus haar stil. Na een tijdje is ze in slaap gevallen. Ze is ook zo moe door Amira en door het hele gebeuren heeft ze slaapproblemen gekregen. Ik stop haar in en loop dan naar mijn kamer. Ik zie Hicham al in bed liggen en kruip tegen hem aan. 'Wat is er met Amira?' Vraagt hij. 'Ik weet niet hoe ik het haar kan laten vergeten Hicham. Ze lijdt zoveel pijn.' Zeg ik huilend en verberg me in zijn armen.

Love u like a friendWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu