32.0

495 35 15
                                    

Het is inmiddels een tijd verder en het eind van het schooljaar is gekomen. Ik heb mijn eerste jaar gewoon goed afgerond en heb besloten een tussenjaar te nemen. Mede door Amira, zodat ik haar met Yara kan helpen, maar ook door wat anders. Yara is inmiddels een 8 maanden oud. Ze is een stuk gegroeid en doet veel meer. Ze zwaait en lacht de hele dag door. Ook kan ze kruipen en maakt ze uren achter elkaar geluidjes. Het is vandaag de eerste dag van de vakantie en we hebben al enkele huisjes in Spanje geboekt. We blijven twee weken in Spanje en twee in Marokko. Hicham wilde ook nog richting Egypte of Tunesië, maar we twijfelen nog.

Ik trek een losse joggingsbroek aan met een simpel shirtje. Mijn haren heb ik weer eens geknipt en het is nu tot mijn schouders. Er zit meer volume in mijn krullen and I love it. Ik zet het in model en laat het dan loshangen. Ik poets mijn tanden en spuit nog wat parfum op. Ik heb geen zin in make-up, dus laat het erbij. 'Kijk eens, verschoond en wel.' Zegt Amira en geeft me Yara aan. Ik heb voorgesteld haar enkele uurtjes rust te geven en Yara mee te nemen naar de stad. 'Lief zijn he.'Zegt ze nog en neemt afscheid van Yara. Met haar tas om me heen en Yara in mijn handen loop ik naar beneden. In de portiek kom ik een buurvrouw tegen en hou een praatje. Kort erna sta ik bij de schuur en haal de kinderwagen eruit. Ik zet Yara erin en wandel met haar naar de tram niet ver hier vandaan.

In de stad aangekomen ga ik langs wat winkel voor nog wat laatste zomerspulletjes. Nadat ik langs enkele winkels ben gegaan besluit ik met Yara een ijsje te eten. Ze geniet er helemaal van en zit er volledig onder. Lachend maak ik een filmpje voor Amira en geniet van ons momentje samen. Nadat we daarmee klaar zijn wandel ik nog een rondje door de stad en vertrek dan weer richting huis. Ik besluit langs de winkel te gaan, dus wandel daar eerst heen. Gelukkig is Yara een simpel kind en is stil. Ze geniet van de buitenlucht en bekijkt alles om haar heen terwijl ik boodschappen haal. Het handige aan een kinderwagen is dat je alle spullen gewoon erin kan doen, dus dat scheelt dragen. Met de wagen vol boodschappen wandel ik naar huis. Ik zet de kinderwagen in de schuur en til met een arm Yara op en de ander til ik de boodschappen op. Ik loop naar boven en buiten adem kom ik bij de deur aan. Ik moet echt aan mijn conditie werken. Ik loop naar binnen en zie Amira haar nagels lakken. Het huis is volledig schoongemaakt en ruikt fris. 'Mijn meisje!' Zegt Amira blij en knuffelt Yara. Ik ruim de boodschappen op en begin met koken.

'Kijk eens een pakketje voor madame.' Zegt Hicham die van de gang naar de woonkamer is komen lopen. 'Open het eens voor me liefje.' Zeg ik tegen Hicham als hij mijn pakketje aangeeft. 'Moet dat? We zitten te eten.' Vraagt hij. 'Zeik niet zo.' Zegt Amira en rolt met haar ogen. Zuchtend opent Hicham me pakketje. 'Wie bestelt er nou een bord? Waarom eentje?' Lacht hij me uit en pakt het bord eruit. Hij leest wat erop staat en kijkt me geschrokken aan. 'Ik ben 14 weken zwanger'. Staat er namelijk op. 'Ben je zwanger?' Vraagt hij kalm. 'Omg yes girl!' Zegt Amira blij. Lachend knik ik. 'Wazebbi ik weet niet hoe, maar we krijgen een kleine!' Zegt hij blij en knuffelt me. Lachend druk ik een kusje op zijn wang en knuffel dan Amira. 'Hoe dan?' Vraagt hij dan nieuwsgierig. 'Ik ben een tijdje geleden bewust gestopt met de pil. Als het komt dan komt het.' Zeg ik. 'Geweldig wijf. Wat een geweldig wijf.' Zegt Hicham blij en zoent me. Lachend duw ik hem weg. 'Dat verklaart wel de extra kilo's tho.' Lacht Amira. Ik moet hard lachen en gooi een kussen naar haar toe.

'Je weet dat het niet zo werkt he.' Lach ik. 'Jawel, stil ik praat met mijn kindje.' Zegt Hicham en legt zijn oor weer tegen mijn buik terwijl hij alles over zijn dag vertelt. Na tien minuten duw ik hem vermoeid weg. 'Ga je dat vaker doen?' Zucht ik. 'Elke dag. Hoe bedoel je?' Lacht hij. 'Loser.' Lach ik en rol met mijn ogen. 'We moeten een band opbouwen weh vrouwmens.' Zegt hij en rolt met zijn ogen. Ik steek mijn tong uit en voor ik het weet steekt hij de zijne in mijn mond. Lachend duw ik hem weg. 'Yallah ga slapen. Mijn kindje heeft rust nodig.' Zegt hij en legt zijn hand weer op mijn buik. Ik rol met mijn ogen en ga liggen. Hij doet mijn shirt omhoog en legt zijn hand erop. 'Ik ga slapen. Haal weg.' Zeg ik en kijk hem scheef aan. 'Ik ga ook slapen. Niet bewegen.' Zegt hij en legt zijn hoofd tegen mijn borsten aan. 'Ben je serieus nu?' Lach ik. 'Heel serieus. Yallah ga slapen.' Zegt hij en sluit zijn ogen. 'Wollah je bent niet honderd.' Zeg ik lachend. 'Shut up.' Fluistert hij. 'Kop dicht.' Zeg ik gapend en ga met mijn vingers door zijn haren. Ik sluit mijn ogen en probeer ook maar eens te slapen.

Love u like a friendWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu