Pov Hicham
Ik word wakker door gehuil en gepraat. Ik sta gapend op en loop de kamer uit waar ik twee vrouwen huilend zie zitten. 'Ik haat mannen! Honden!' Huilt Yasmina boos, waardoor Amira haar omhelst. Ik kijk ze vreemd aan. Meer dan de helft van de tijd weet ik niet wat er gebeurd met hun. Vrouwen zijn zo raar. 'Scheer hier weg! Beest!' Roept Yasmina huilend uit. 'En trek een broek aan!' Roept Amira haar na. Ik sluit de deur en blijf even naar de deur staren. Ik ga niet eens erover nadenken waarom ze nu weer mannen haten. Zo weird. Ik kijk in de spiegel en zie dat ik een boxer draag. Waarom zou ik een broek dragen als mijn kont hierin massive is? Vrouwen. Ik zucht en ga op bed liggen. Ik pak mijn mobiel erbij en speel een spelletje.
Zo'n tien minuten later komt Yasmina de kamer in en springt haast op me. 'Je bent de beste husband ever. Het spijt me. Je ruikt zo lekker Hicham.' Ik besluit niets te zeggen en omhels haar maar gewoon. Is dit een nieuwe ziekte ofzo? Gekke vrouwen ziekte. 'Aai me.' Zegt ze en legt mijn handen op haar buik. Ik kijk haar vreemd aan. 'Waarom kijk je zo? Je denkt vast dat ik gek ben he.' Zegt ze en begint te huilen. Snikkend rent ze weg. Ik ga languit liggen en zucht diep. Ik begrijp niks meer van het leven. Waarom wilde ik trouwen? Was alle seks het waard? Ja oke dat wel, maar wtf. Ik had nooit ja moeten zeggen om op vakantie met twee chicks en een kleuter te gaan. Hoe dom kon ik zijn? Ik sta op en loop naar de badkamer. Ik doe wudu en kleed me dan om. Ik bid het gebed en trek dan mijn zwembroek aan. 'Ga je mee zwemmen?' Vraag ik in het algemeen. 'Ik speel dit potje af en dan kom ik.' Zegt Jamal en focust zich op zijn videogame. 'Dames?' Vraag ik. 'Nee.' Zegt Amira droog. 'Mina?' Vraag ik. 'Nee niet zo'n zin.' Zegt Yasmina en kijkt me kort aan. Ik besluit niets te zeggen en loop weg. Vrouwen, raar volk. Ik leg mijn handdoek op een stoel en trek mijn shirt uit.
Enkele uren later open ik mijn ogen en zie Yasmina naast me zitten. Ik ben blijkbaar in slaap gevallen. 'Hee lekker geslapen?' Vraagt Yasmina met een glimlach. 'Jawel, beetje warm alleen.' Lach ik en ga recht zitten. 'Hier drink dit. Je bent helemaal rood.' Zegt ze en geeft me haar koude glas cola. 'Beste vrouw.' Zeg ik en neem grote slokken. 'Zullen we strakjes lekker winkelen? Er is niet ver van hier een groot winkelcentrum.' Stelt ze voor. 'Ja cool. Komt perfect uit trouwens. Morgen date night, dus dan kan je een sexy jurk kopen.' Zeg ik. Ze rolt met haar ogen en leunt tegen me aan. 'Gaan we zo wat eten hierbinnen?' Vraag ik. 'Ja zo.' Zegt ze en drukt een kusje op mijn hand. Ik doe m'n arm om haar heen en kijk naar het water.
Pov Yasmina
Ik heb een shirt waarop de tekst ''tired'' staat. Mijn haren kam ik uit en laat het dan loshangen met wat product erin. Ik doe alleen even wat lipgloss op en spuit nog wat parfum op. Eens zien, tanden gepoetst, kleren aan, haren gedaan. Ik heb het gevoel dat ik iets vergeet. Zal wel niets zijn. Ik loop de woonkamer in en word raar aangekeken door Hicham, die meteen zijn handen voor Jamals ogen doet. 'Wat doe je?' Vraag ik en kijk hem raar aan. 'Trek een broek aan jezus Yasmina.' Lacht hij. Ik kijk naar mijn benen en zie dat ik alleen een string aanheb. Vreemd. Heel vreemd. Zeker vreemd aangezien ik wel gewoon schoenen aan heb. Ik loop snel naar de kamer en trek simpele shorts aan. Dan loop ik terug en lachen Jamal en Hicham hard. Ik rol met mijn ogen en help Amira met het aankleden van Yara.
We eten in het restaurant en niet veel later staan we in de winkelcentrum te zoeken naar kleren. 'Wat nou als jij en Jamal Yara meenemen en daarzo gaan zitten terwijl Amira en ik shoppen?' Stel ik voor na veel gezeik van Hicham. 'En dat is nou een goed idee.' Zegt Jamal gapend. 'Als ze huilt hier is een speen en in de tas zit snoep voor als ze niet stopt.' Zegt Amira en rijdt de kinderwagen naar Hicham. Ze lopen weg en Amira en ik gaan verder met het rondkijken.
We sluiten de dag af met een lange wandeling door de stad en doen een drankje bij een schattig cafeetje. Eenmaal weer ''thuis'' aangekomen kleed iedereen zich weer om en kijken we een film met ze alle. Behalve Yara die slaapt en Jamal die aan het chatten is met al zijn vrienden. Ik kruip tegen Hicham aan en gapend kijk ik naar de televisie.
JE LEEST
Love u like a friend
RomantizmEen typisch verhaal over een jongen die gefriendzoned is door een meisje. Ze zeggen dat men nooit uit de friendzone kan komen?🤔