5.0

618 43 28
                                    

Dagen gaan voorbij en ik zie Hicham niet zo vaak meer. Ben druk bezig met school en Amira ook. Na school gaan we vaak naar de bibliotheek om te leren. Het is vandaag vrijdag en is momenteel nog vroeg. Tijd om me op te frissen en richting school te vertrekken. Ik doe wudu en bid het gebed. Dan kijk ik wat ik aan ga doen vandaag. Ik kies voor een simpele witte jeans. Dit combineer ik met een basic shirtje en een oversized mint groene blazer. Mijn haren kam ik en doe het in model. Ik leg mijn laptop in mijn tas en loop naar beneden. 'Yasmin schat je moet Jamal naar school brengen. Ik ben laat.' Zegt mijn moeder gehaast. 'Ik kan zelf naar school mam.' Zucht mijn broertje. 'Nee Yasmina brengt je. Einde discussie. Veel plezier op school.' Zegt mijn moeder en loopt gehaast weg. 'Ze kijkt echt te veel tv.' Zucht Jamal. 'Tja.' Lach ik. Ik loop naar de keuken en smeer een broodje. Mijn moeder kijkt alleen maar van die ontvoerd documentaires en leest allerlei enge verhalen over kinderen die ontvoerd worden. Echt irritant. Ik eet mijn eten op en poets dan mijn tanden. 'Jamal schiet op. Ik kom nog te laat.' Zeg ik en trek mijn jas aan. Super langzaam doet Jamal zijn schoenen aan. 'Ik zweer ik laat je hier achter he.' Dreig ik. 'Ik kom al, ik kom al.' Zucht hij. Ik pak mijn tas en loop alvast naar buiten. Nadat ik hem naar school heb gebracht loop ik door naar de tramhalte en ga naar de mijne.

Na een lange schooldag ga ik naar Amira's huis. Hicham opent de deur. 'Werk jij wel?' Vraag ik en loop naar binnen. 'Douche jij wel?' Vraagt hij stom. Ik negeer hem en loop de woonkamer in. Ik groet zijn moeder en hou een praatje tot Amira me naar boven roept. 'Voor wat doe je make-up? We gaan naar de bios?' Vraag ik. 'Plannen zijn gewijzigd. Medhi heeft me mee uitgevraagd.' Zegt ze blij. Ik probeer blij te zijn, maar weet wat voor jongen het is. 'Weet je dat wel zeker? Je weet toch wat voor jongen hij is?' Vraag ik onzeker. 'Dat was hij. Het komt wel goed. We gaan alleen wat eten. Jij mevrouw moet Hicham voor me bezighouden.' Zegt ze. Ik zucht diep. 'Kom op. Ik heb je nodig.' Zegt ze smekend. 'Prima, prima.' Zucht ik. 'Love you.' Zegt ze en knuffelt me. 'Ik moet Hicham even zeggen dat we uitgaan dan.' Zeg ik en loop naar Hichams kamer. Ik open de deur en zie hem op zijn bed liggen met zijn mobiel. 'Alles goed?' Vraag ik en ga op de rand van zijn bed zitten. 'Wat wil je nu weer?' Vraagt hij en kijkt me kort aan. 'Waarom wil ik meteen wat?' Lach ik. Fronsend kijkt hij me aan. 'Zullen we vanavond samen wat doen?' Vraag ik lachend. 'Wij? Waarom zouden we?' Vraagt hij en gaat door met het appen van zijn chicks. 'Omdat we een stel spelen.' Zeg ik. 'Ugh.' Gromt hij vermoeid. 'Of jij gaat uit met een van je chicks en dan ga ik naar de bios. Na afloop haal je me op.' Stel ik voor. 'Cool. We vertrekken om zeven. Zorg dat je klaar bent.' Zegt hij. 'Top.' Zeg ik en loop naar Amira's kamer. 'Oke mooi je bent er. Help me met me haar.' Zegt Amira. Ik help haar met haar haren krullen terwijl ze over haar ''droomman'' Medhi praat.

Ik heb inmiddels van kleding gewisseld. Ik draag nu een joggingsbroek met een shirt. Simpel als wat. Hicham en ik zeggen gedag tegen zijn ouders en vertrekken. Onderweg belt hij met een meisje en zet me dan bij de bioscoop af. 'Veel plezier.' Zeg ik en stap uit. Voor hij ook maar wat kan zeggen sluit ik de deur en loop naar binnen. Ik ga aan de balie staan om een kaartje te kopen en schrik als ik een hand op mijn schouder voel. Ik kijk op en zie dat het Hicham is. 'Wat doe jij hier?' Vraag ik verward. 'Ze heeft afgezegd, dus dan maar dit met jou.' Zegt hij en betaalt de kaartjes. Ik besluit maar niet te reageren. Hij irriteert me. We lopen verder en halen wat eten. Eenmaal op onze plaatsen aangekomen begint de film al. We zijn wat laat blijkbaar.

'Heb je het koud ofzo?' Fluistert Hicham. Ik kijk op en knik. Ik had geen shirt aan moeten doen. Domme fout. Hij trekt zijn vest uit en geeft deze aan mij. 'Thanks.' Zeg ik zacht en doe hem aan. Hij is veel te groot. Hicham kijkt me kort aan en dan weer naar de film.

'Hoe vond je de film?' Vraag ik gapend als we weer buiten zijn. 'Goede film. Nou wil je een rondje lopen?' Vraagt hij en kijkt me kort aan. 'Why?' Vraag ik. 'Never mind.' Zegt hij en loopt naar zijn auto. Ik stap in en kijk hem aan. 'Je chick heeft niet afgezegd, je gaf me je vest, je wilt wandelen. Is er iets aan de hand?' Vraag ik. Hij lacht en kijkt me aan. 'Probeer gewoon aardig te zijn.' Ik knik goedkeurend. 'Zullen we wat eten halen?' Ik knik en we rijden naar de McDrive. We rijden naar zijn huis en zodra hij de woonkamer instapt loopt hij snel terug. 'Hier ga op mijn bed zitten. Ik heb geen zin in familie.' Zegt hij en duwt het eten in mijn handen. Ik knik en loop naar boven. Ik ga in zijn bed liggen en begin met eten. Even later komt hij ook zitten en kijken we samen tv terwijl we het opeten.

Ik sta op om alle restjes weg te gooien. 'Ga je er vandoor?' Vraagt Hicham. 'Nee ik wil deze film afkijken.' Zeg ik en ga terug zitten. 'Dat zal het zijn.' Zegt hij gapend. Ik rol met mijn ogen en ga goed liggen. Hij doet zijn arm om me heen en trekt me bij zich. Vragend kijk ik hem aan. 'Ik leun op je, wat?' Vraagt hij lachend. Ik rol met mijn ogen en leg mijn hoofd tegen hem aan.

Love u like a friendWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu