Pov Jamal
Ik ben inmiddels enkele dagen bij mijn oma. Ik heb daar wat neefjes slapen en het is echt gezellig hier. Het is vroeg en ik lig samen op mijn bed met Tarik. We zitten te gamen en na enkele potjes worden we naar beneden geroepen. We schuiven aan tafel aan bij mijn oma en opa. Mijn oma heeft lekkere couscous gemaakt, jup voor ontbijt. Terwijl ik en mijn neefjes over voetbal praat eten we de couscous op. Nadat het eten op is helpen we mijn oma met het opruimen van het eten en besluiten buiten te gaan voetballen. 'Zullen we eerst wat te drinken halen?' Vraagt Tarik dan. 'Ja cool, ik heb nog wat dirham over.' Zeg ik en pak het uit mijn zak. Met ze alle lopen we naar het winkeltje hier om de hoek en halen wat drinken en snoepgoed. We lopen voetballend terug en eenmaal terug spelen we een potje.
'Yallah ga jullie zwembroeken aandoen en pak een handdoek. We gaan zo weg.' Zegt mijn oom dan. Ik loop naar mijn kamer en trek mijn zwembroek aan. Ik pak spullen voor erna en een handdoek. Ik doe mijn petje op en loop naar beneden. Ik zet alles in mijn ooms tas en help hem inladen. 'Shotgun.' Zeg ik en ga voorin zitten. 'Je bent snel he.' Lacht mijn oom en aait me over mijn hoofd. 'Op de terugweg ga ik. Shotgun alvast.' Zegt Tarik dan. 'Trage.' Lach ik. 'Ready to go jongens?' Vraagt mijn oom als hij wegrijdt. 'Ja!' Roepen we allemaal blij.
Op het strand aangekomen vestigen we ons. Ik trek mijn shirt uit en leg mijn pet weg. 'Eerst insmeren boys.' Zegt mijn oom en gooit de zonnebrand naar me toe. Ik smeer me in en geef het dan door aan Tarik. Als iedereen ingesmeerd rennen we de zee in. Ik neem een duik. Het water is heerlijk vandaag. 'Hier gooi!' Roep ik. Mijn oom gooit de bal naar mij die ik naar iemand anders teruggooi. We zwemmen voor een tijdje tot we teruggeroepen worden door mijn oom. 'Meloen!' Zegt Tarik blij. 'Ik ben sneller!' Zeg ik en ren uit het water. Lachend gaan we zitten en smullen van de koude watermeloen. 'Deze is zo zoet.' Zegt mijn neefje. 'Ja lekker he.' Lacht mijn oom en schenkt de thee in. 'Iemand verder nog thee?' Vraagt hij aan ons. 'Mag ik cola?' Vraag ik. 'Hier ga maar halen. Haal voor mij een flesje Hawaii en wat jullie willen drinken.' Zegt mijn oom en geeft me een briefje geld. Met ze alle lopen we naar het winkeltje aan het begin van de strand en halen alles. We nemen weer plaats en spelen een raadspelletje.
Pov Amira
Ik heb vandaag afgesproken met Ilias. Ilias is mijn neef en een van mijn beste matties ooit. Ik vertrouw hem blind. Het was een hele opgaven om hem te laten komen tho. Hicham vond het niet gepast en durft me niet meer alleen te laten met jongens. Ik begrijp dat volkomen, maar ik heb mezelf leren te verdedigen en bovendien is Ilias mijn neef die ik al sinds mijn geboorte ken. Hij zou me nooit iets aandoen. Dat weet ik gewoon zeker. Dus na veel gezeik ben ik toch gegaan. Ilias groet Hicham en helpt me dan het kinderzitje in zijn auto zetten. Ik zet dan Yara in de auto en de spullen in de kofferbak. We gaan lekker met z'n drietjes de stad in en daarna op bezoek bij hem thuis. Hij rijdt weg en kijkt me kort aan. 'In de zijkant van de deur ligt een zak dropveters. Mag Yara die?' Vraagt hij. Ik kijk erin en pak ze. 'Yup, wil je ook?' Vraag ik. 'Zekers, mijn favo.' Zegt hij en neemt enkele aan. 'Kijk eens prinses.' Zeg ik en geef er eentje aan Yara. Ik pak er zelf ook eentje en leg ze dan terug. 'Thanks dat je mee wilde.' Zeg ik dan. 'Vanzelfsprekend joh. Snap je wel.' Zegt hij. 'Ja, word helemaal lijp van iedereen. Niemand doet nog normaal tegen me, zelfs Hicham niet.' Zeg ik. 'Ik begrijp beide kanten wel.' Zegt hij. 'Hij wilde me niet eens met jou laten meegaan he.' Zeg ik. 'Ik weet. Heb hem gesproken. Is natuurlijk onzin, maar ik begrijp hem zeker wel.' Zegt hij. 'Fucking irritant.' Zeg ik. 'Hij bedoelt het goed.' Lacht hij en parkeert de auto. 'Ik ga wat water halen. Wat willen de dames?' Vraagt hij me. 'Uhm doe maar Simon voor Yara en Poms voor mij.' Zeg ik en pak mijn geld uit mijn tasje. Hij loopt al weg en even later is hij terug met een plastic tasje. 'Pak aan.' Zeg ik en duw hem geld in zijn handen. 'Stel je niet aan. Hier.' Zegt hij en geeft me de Simon aan. 'Cool dan betalen we om de beurt.' Zeg ik en zet het geld terug. Hij rolt met zijn ogen en geeft me mijn Poms. Ik giet de Simon over in Yara's flesje en geef haar het flesje. 'Heb ook wat koud water gehaald, dus als je dorst hebt.' Zegt Ilias en legt het tasje bij mijn voeten neer voor hij wegrijdt.
Na even lekker rondgekeken te hebben in de stad zie ik een leuk winkeltje en haal er enkele dingen. We gaan langs wat winkeltjes en besluiten dan een drankje in een café te doen. Het is warm en Yara moet verschoond worden. 'Ik verschoon haar even.' Zeg ik en loop met Yara naar binnen. Ik verschoon haar en fris mezelf op. Als ik terugloop zie ik dat ons eten en drankjes net op tafel wordt gezet. 'Perfecte timing.' Lacht Ilias. 'En hoe.' Lach ik en leg Yara in de eetstoel. Ik geef haar een frietje en neem zelf ook plaats. Na het eten wandelen we nog voor een tijdje en rijden dan door naar Ilias' huis. Daar doen we een theetje en praat ik gezellig met mijn familie bij. Na enkele uurtjes brengt hij me weer naar huis en zeg ik gedag. Ik zet Yara in bad en verschoon haar. Ik leg haar in haar bedje met een fles. Ze heeft het leuk gehad vandaag, maar is aardig toegetakeld. Ik ook namelijk. Ik was mezelf, bid het gebed en besluit ook maar eens lekker mijn bedje in te duiken. Heb net Yasmina via de app gesproken en zij en Hicham zitten nog heerlijk een theetje te doen bij een tante van haar. Ook gezellig natuurlijk.
JE LEEST
Love u like a friend
Lãng mạnEen typisch verhaal over een jongen die gefriendzoned is door een meisje. Ze zeggen dat men nooit uit de friendzone kan komen?🤔