Bölüm 13

510 43 1
                                    

Eee biraz kendinden bahset İstanbul'u seviyorum
demiştin mesela nasıldı İstanbul ayrılmak zor geliyor mu ondan?

"İstanbul güzel hem de çok güzel tarifsiz bir tutkuyla seviyorum o şehri. İstanbul, hem şairin dediği gibi yüz binlerce yıl yaşamış bir çocuk. hem de başka bir şairin bahsettiği gibi
Yerle yeksan, ıslak saçlı, kem gözlü,
Kavim göçlerinden bu yana ağlayan
Ve durmadan
Cep kanyağı yakıcılığında ezgiler
Çalan, çaldıran, yakalatan
Adı bende gizli bir kadındı İstanbul. Şairlerin birisi ona çocuk diyor birisi kadın, kimi ağır bir abiye benzetir kimi de bilge bir dedeye, bazısı da pamuk gibi bir nine der. Görüyorsun herkes bir şey diyor onun hakkında. İstanbul öyle bir sıfata bir tanımlamaya girecek kadar sığ değil. ahrar bir şehir İstanbul. Ve sanırım İstanbul ile tanışan her bir kimseye ahrar olma duygusu veriyor. Ahrar, özgürlük demek özgürlüğe düşkünlük demek. aslında sen de öylesin değil mi? kim bilir şairin adı bende gizli bir kadın diye tanımladığı o kadın belkide benim için sensindir. Şarkıda da geçiyor hani, yani sen İstanbulsun. "

Gözlerini kırpmadan dinlemişti beni

Çok güzel konuştun, etkilendim gerçekten zaten yazdıkların da beni öyle etkiliyordu ki etkisinden kurtulamıyordum bir süre şimdi canlı olunca daha bir etkili oldu sanırım heralde bilmesem sana edebiyat okuyor derdim

Sözlerini gülümseyerek bitirdi

" bunu tüm samimiyetimle söylüyorum ki iltifat olarak aldım kabul ettim dediklerini. edebiyat beni sever mi bilmiyorum ama ben galiba seviyorum şiirleri, kitapları. günün birinde çok güzel bir şiir yazmak isterdim hatta, okuyan her insanda bir iz bırakacak, bir konuşmada adı geçecek bir şiir. daha doğrusu tanınırlık değil de derdim bir yüreğe dokunabilmek iyi anlamda tabi, bir yüreğe dokunabilirsem eğer kendimi bu hayatta başarılı sayarım. kendimi o zaman insan sayarım. Sana yazdıklarımı öyle bir duygu durumu içinde yazıyordum ki yüreğimden kopuyordu, yüreğimin o sızısını hissediyordum ama bazen de okuduğumda ne çok uzatmışım diyordum keşke daha kısa ve öz anlatabilseydim kendimi fakat en nihayetinde anlattığımı düşünüyorum önemli olan da bence bu sence?"

Şiir yazıyorsun değil mi bana göndermiştin bir keresinde zaten ama tahmin ediyorum tek değil o tek ise eğer şaşırırım çünkü (güldü) şiirlerini okumayı isterdim ve öyle bir şiir yazacak olursan da ilk ben okumak isterdim sana güveniyorum bu konuda, bence de önemli olan sonuç

Koyu bir sohbetin içindeydik benim için etraf onun dışında olan her şey anlamını yitirmişti sadece o vardı karşımda onu dinlemek onunla konuşmak seslerimizin ahengi bakışlarımızın kavuşması, hepsi bana bir rüya gibi geliyordu hayalini kurduğum şeyi yaşıyordum kısmen de olsa. Zaman dursun tam bu anda dursun ve dünyayı kapatıp gidelim istiyordum.

Vur zinciri sırtıma doğrulursam namerdim

" İstanbul bir de şeytan tüylü bir şehir bence, baksana ta Adana'da iki kişinin sohbetine konuk olmayı başardı kendisi(güldük) öyle bir şiir yazarsam zaten en çok senin yüreğine dokunmasını istediğimden ilk sana okuturum söz. Hani dedin ya yazdıklarını okuyunca etkisinden kurtulamıyordum bir süre diye en çok merak ettiğim şeylerden biri de buydu biliyor musun? Ne hissediyor etkileniyor mu içinde bir yer ediniyor mu diye kemirir dururdum beynimi. Çünkü hislerini öyle belli etmiyordun bana karşı, kendini saklıyordun biraz haklı olarak tabi. bir şey demiyorum. Şimdi ise cevabımı aldım bu konuda"

Evet çünkü kimsin hiçbir şey bilmiyordum ki seninle ilgili kafamda bir şeyler canlanmıyordu dedim ya bazen şizofrene bağladım sanıyordum kendimi (güldü)

" Artık bir şizofreni olmadığından emin olabilirsin heralde kanlı canlı karşındayım fakat bu sefer ben aynı kuşkuyu duyuyorum çünkü inanamıyorum hala gerçekten seninle burda böyle oturmuşuz yemek yiyoruz sohbet ediyoruz? Hayalimde bile abartma istersen diye kendimi ikaz ettiğim konular yani (güldüm) "

AHRAR (TAMAMLANDI)Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin