Onze laatste 2 weken in Rotterdam gaan nu dus echt in. Dan gaan we in Amsterdam wonen. Ik ben wel benieuwd hoe ons nieuwe huis eruit ziet. Zou het groot zijn? Hoe zou de wijk eruit zien? Zouden we dicht bij de stad wonen? Zoveel vragen maar ik moet toch 2 weken wachten. Ik ga vandaag naar de stad met Lina. Het nieuwe schooljaar begint bijna dus dat betekend NIEUWE KLEDINGGGG. We zijn voor 3 weekjes naar Marokko gegaan. Er is niet veel speciaals gebeurd. Het was wel SUPER leuk. Ik heb ook een mooi kleurtje gekregen en heb mijn familie weer gezien.
Maar het is nu 10 uur 's ochtends. Ik ga om 2 uur met Lina naar de Albert Heijn, we gaan daar wat te drinken halen en misschien wat snacks om onderweg te eten/drinken.
Ik ga nu eerst naar beneden om te ontbijten. Ik denk dat ik msemen (Marokkaanse soort pannenkoek) ga maken. En misschien ook sfenj (Marokkaanse donut).
Eerst kleren aantrekken. Ik loop naar mijn kast toe en zie een simpele blauwe skinny jeans met scheuren. Ik pak die uit de kast en zie een voetbal shirt. Ik pak die er ook uit het is een shirt van fly Emirates. Ik trek mijn Nike air max 1 erbij aan. Ik neem de kleren mee naar de douche en ga eerst even douchen...
na de douche kleed ik me aan en loop weer terug naar mijn kamer. Ik doe mousse in mijn haren en een beetje arganolie. Mijn krullen zien er heeeeeel goed uit vandaag. Ik doe nog even wat sieraden om en dan trek ik mijn schoenen aan. Ik loop naar beneden en ga ontbijt maken.
Iedereen slaapt nog. Echt waar hè alleen maar slaapkoppen in dit huis. Ik begin aan het ontbijt en binnen een uurtje ben ik klaar.
Mijn ouders kwamen naar beneden en ik gaf ze allebei een kusje. Mijn ouders zijn zulke lieve mensen. Ik ging verder met de tafel dekken en vroeg wat mijn ouders wouden drinken, Marokkaanse thee of wat anders om te drinken? Ze hadden zin in thee dus liep ik terug naar de keuken om thee te maken. Na ongeveer 5 minuutjes was ik klaar en liep ik terug naar de eettafel.
In de tussentijd was al bijna iedereen beneden behalve Zakaria. Ik ga hem even wakker maken want mijn twin moet wel eten.
Ik liep naar boven naar Zakaria's kamer. We hebben een groot huis dus ik moest best lang lopen voor ik er was. Zijn kamer zit namelijk aan het eind van de gang maar goed ik sta dus voor zijn kamer en klop aan. Geen reactie. Hij slaapt dus nog.
Ik maak de deur open en kijk naar binnen en ja hoor deze koe slaapt nog. Ik loop richting zijn bed en bedacht me hoe ik hem zou wakker maken. Zal ik water op hem gooien? Zal ik op hem springen? Ik besloot maar om op hem te springen.
Ja hoor daar gaan we. Na 2x spingen keek hij me aan met een dodelijke blik. Die ene van als je verder gaat steek ik je neer, ja die dus. Ik zei dat hij wakker moest worden omdat ik ontbijt had gemaakt in de tussentijd sprong ik nog steeds op zijn bed.
Hij moest er om lachen en pakte mijn voet. Ik wou net springen en hij trok aan mijn voet. Ik viel op hem en moest lachen. Hij ging helemaal stuk van het lachen, ik ook natuurlijk. Na 5 minuten hard te hebben gelachen stond hij op om zijn gezicht te wassen ik wachtte nog op het bed.
Hij kwam even later uit de badkamer gestapt en we liepen samen naar beneden ik vroeg hem nog: "hoe heb je geslapen?" Hij antwoordde met: "goed totdat ik jouw gezicht zag" ik sloeg hem speels op zijn arm en hij moest lachen.
We liepen naar beneden en zagen dat iedereen als aan tafel zat en op ons aan het wachten was. Wij schoven ook aan tafel en ontbeten samen met het gezin. We hebben nog wat gekletst. En ik zei ook gelijk dat ik naar de stad zou gaan met Lina. Youssef keek gelijk op toen hij haar naam hoorde. Ik hoop zooo dat hij haar ook leuk vind. Dan wordt mijn beste vriendin mijn schoonzusje yeahyeah.
We ontbeten verder en lachte nog wat met z'n allen. Na het ontbijt ruimden mijn broertje en zusje (de oudste) de tafel af. Ik bleef nog voor 1 à 2 uurtjes luieren op de bank.
Het was al half 2. Ik appte Lina om te vragen of zij al klaar was. Ze antwoordde met "ja" dus ik vroeg of ze alvast wou komen. Ze zei "ben omw" dus ik wachtte tot Lina aan zou bellen. Na ongeveer 10 minuutjes belde Lina aan.
Ik drukte op het knopje zodat de poort open zou gaan en maakte de voordeur al open. Ik zag Lina aankomen lopen en ik rende naar haar toe. Ik heb haar gister nog gezien maar mis haar al alsof ik haar honderden jaren niet heb gezien. Ik vroeg haar of ze naar binnen wou komen en we liepen naar binnen. Zakaria en Youssef waren op de ps4 aan het spelen dus we gingen op de bank zitten en keken mee.
We kletste nog wat en het leek wel alsof deze boys in een andere wereld leefden. Ze hadden volgens mij niet eens opgemerkt dat ik en Lina op de bank zaten maar goed. Youssef had alleen een kort voetbalbroekje aan zonder shirt. Voor mij is dat niet zo'n big deal want het is mijn broer maar voor Lina hahahahha.
Ze keek me heel de tijd aan alsof ze elk moment kon smelten. Na een paar minuten waren ze klaar en Youssef stond op en was van plan weg te lopen. Ik zei toch hij had niet eens door dat wij hier zaten. Ik riep: "Youssef, is dat hoe jij jouw gasten behandelt" hij zei: "oh huh sinds wanneer zitten jullie hier?" Ik keek hem droog aan en moest daarna lachen.
Hij keek naar Lina en liep toen naar haar toe hij groette haar met een hand en een boks. Lina moest lachen en hij uiteindelijk ook. Hij vroeg ons of hij ons af moest zetten in de stad aangezien hij ook weg moet. Ik keek Lina aan en ze knikte hevig ja. Dus ik zei tegen Youssef dat hij ons kon afzetten. Hij zei dat hij zich even ging omkleden en dat wij klaar moesten staan...
Eerste deel van het verhaal!! Wat vonden jullie ervan? Laat een sterretje en reactie achter!!
Xjes moi❤️
JE LEEST
Dina's life
RomanceMijn verhaal gaat over een meisje genaamd Dina, zij is 17 jaar oud. Ik neem jullie mee ik haar leven. Er gebeuren zowel goede dingen als slechte dingen. Dina gaat verhuizen vanuit Rotterdam naar Amsterdam. Dit betekend ook dat ze naar een nieuwe sch...