PTL 20

360 16 0
                                    

Jari Aisy tidak berhenti menaip pada papan kekunci, mata sering dialih daripada fail ke komputer.

Fokusnya hanya pada kerja.

Tokk...tokk...

Tidak perlu dilihat siapa gerangan yang mengetuk pintu pejabatnya itu.

"Aisy, aku dengar cerita yang kau dah jumpa parents Rayyan. So, apa cerita?" Soal Darwisya, ingin tahu.

"Bukan patutnya kau dah tahu, Rayyan, Amsyar dan Fahad bukan ke kawan baik, mestilah no secrect between them. Betul tak? Paling penting there's no secrect between you and your husband." Ujar Aisy, mengangkat keningnya.

"Well, of course there's no secrect between my husband and I, but I still don't know what happen." Ujar Darwisya, jujur.

"Isya, aku dah cakap banyak kali, jangan nak matchmakerkan aku dengan Rayyan. Tengok sekarang apa dah jadi?" Ujar Aisy, mengeluh panjang.

"Apa salahnya? Benda baik, buat apa tangguhkan." Ujar Darwisya, tiada langsung rasa bersalah.

"Seriously? Kau takkan tak ada rasa bersalah langsung." Ujar Aisy, tidak percaya.

"Tak ada, buat apa nak ada rasa bersalah. Aku tolong kau dan Rayyan buat perkara baik kut." Ujar Darwisya, Aisy menepuk dahi.

"Dah, malas aku cakap pasal ni." Ujar Aisy, malas.

♧♧♧

"Itu lap meja."

"Mop lantai."

"Sapu lantai."

Dari awal Amsyar jejak kaki dalam cafe itu, Yuria tidak habis mengarahnya melakukan kerja. Tiada langsung masa untuk duduk atau berehat walaupun seminit.

"Dah, kau boleh duduk. Rehatlah sekejap, aku tak nak heret kau pergi hospital sebab penat pula nanti." Ujar Yuria, mengarah Amsyar untuk berehat sebelum melangkah ke ruangan dapur cafè.

Amsyar merebah duduk di kerusi yang ada, nasib baik cafè sudah kosong.

Yuria meletakkan sebotol air mineral di atas meja, melabuh duduk berhadapan dengan Amsyar.

"Baru buat kerja sikit, itu pun penat." Ujar Yuria, memeluk tubuh.

"Mana ada aku penat, kau yang suruh aku rehat." Ujar Amsyar, menunjukkan egonya.

"Oh, tak penat lagi. Maksudnya kau bolehlah sambung kerja lagi. Sebenarnya banya-

"Air ni untuk siapa? Dari pagi aku tak minum air, tekak kering." Ujar Amsyar, menukar topik.

"Untuk kerusi, aku tengok kerusi tu macam haus, itu yang aku bawa air untuk dia." Ujar Yuria, selamba.

"Kelakar." Ujar Amsyar, sakarstik.

"Dah terang lagi bersuluh yang dekat meja ni ada kau, memanglah aku bawa air ni untuk kau. Sengal abadi betullah." Ujar Yuria, menjeling Amsyar.

"Oh, thanks. Sayang juga kau dekat aku." Ujar Amsyar, meneguk rakus air itu.

"Sayang tengkorak kau, aku cuma tak nak ada orang mati haus je dekat cafè aku." Ujar Yuria, menafikan.

"Nafikanlah selagi mampu, nanti kalau aku dah tak ada nanti baru kau nak merayu kata jangan pergi." Ujar Amsyar, menutup botol air mineral itu semula.

✓ Protect The Love Where stories live. Discover now