Keyifli Okumalar...
Bakkal, züccaciye, giyim mağazaları... Onlarca dükkan yan yana sıralanmış, içlerinde onlarca insan... Bazıları geçimini sürdürmek için sabahtan akşama kadar bir dükkanın içinde gelen onlarca müşteriyi memnun etmek için uğraşıyor, bazılarıysa kazandıkları parayı gelip geçici bu dünyada bir nebzede olsa kendilerini mutlu edecek şeyleri almak için bu dükkanlara girip çıkıyor.
Herkes, her zamanki gibi kendi dünyasının ve kendi düşüncelerinin içerisinde topluma karışmış gibi... Şifa, yanında yürüyen Tomris'e baktığında bakışları kesişti.
"Şuradaki mağazada çok güzel şeyler var, girelim mi?"
"Olur, girelim."
Biraz ilerideki, Tomris'in gösterdiği mağazaya girdiklerinde Şifa askılıktaki gömleklere bakmaya başladı. Gerçekten de güzel şeyler vardı. Bej renginde önündeki iki cebi bulunan uzun kollu gömleği denemek için eline aldıktan sonra kendisinden birkaç adım uzaklıktaki Tomris'in yanına gitti. Elinde mavi tonlarında bir kazak vardı ve kararsız bakışlarını kazağın üzerinde dolaştırıyordu.
"Bence denemelisin."
"Yakışır mı?"
"Denemeden bilemeyiz. Hadi sen onu dene ben de bu gömleği deneyeyim." Tomris'le birlikte kabinlere doğru ilerlediklerinde ikisi de boş buldukları deneme kabinlerine girdi.
Şifa, beğenerek eline aldığı gömleği üzerine giydiğinde ortaya çıkan göbeğine aynadan kötü bakışlarını yolladı. Kilo alma konusunda oldukça istikrarlı gitmeye başlamıştı. Göbeğini biraz içine çekip aynadaki yansımasına tekrar göz attı. Gömlek sade ve şıktı. Aklının bir köşesine bu gömleği not ettikten sonra hızla üzerini değiştirmişti ki Tomris'in çekingen sesini işitti.
"Şifa."
"Efendim?"
"Müsaitsen kazak olmuş mu diye bir bakar mısın?" Şifa, kabinin kapısını açtığında karşısında utangaç bir gülümseme ile kendisini bekleyen Tomris'i buldu.
"Gerçekten yakışmış, dönsene bir." Tomris yavaşça kendi etrafında dönerken Şifa'da kare yakası olan mavi triko kazağın ona gerçekten çok yakıştığını fark etti. Köprücük kemiğini ortaya çıkan kazak, kesinlikle Tomris için dikilmiş gibiydi. "Kesinlikle sana bu kazağı almalıyız. Çok yakışmış."
"Gerçekten mi? Ben de beğendim ama emin olamamıştım."
"Benim görüşlerime güvenmelisin."
"Tamam o zaman alayım bunu. Sen gömleği beğendin mi?"
"Beğendim ama birkaç tane daha gömlek gözüme çarpmıştı onlara da bakacağım."
"Tamam, ben üzerimi değiştireyim." Tomris, deneme kabinine doğru bir adım atmıştı k durdu ve yüzündeki kocaman gülümsemeyle Şifa'ya baktı. "Teşekkür ederim, Şifa. Daha önce hiç kız kıza alışverişe çıkmamıştım. Çok zevkliymiş."
"Ne demek, ben her zaman alışverişe çıkmak için hazırım. Sen yeter ki alışveriş de." Tomris bir şey demeden deneme kabinine girdiğinde Şifa'da bir süre sessizce deneme kabininin kapanan kapısına baktı ve daha sonra gözüne takılan gömleklere doğru ilerledi.
Birkaç parça bir şey aldıktan sonra mağazadan çıkıp caddede yan yana sohbet ederek yürümeye başladıklarında Şifa aklındaki soruyu sormaktan kendini alıkoyamadı.
"Tomris, daha önce kız kıza alışverişe çıkmadığını söyledin ya."
"Evet."
"Arkadaşların peki?"
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Sen Benim Romanımsın
General FictionO, aslında kimdi? Bir adam, gizemlerle dolu... Geceleri, şehrin karanlık sokaklarında Barut ismiyle hayat buluyor. Ve şehrin yüzlerce mahallesinden birinde genç bir kadın, onlarca yazma girişimine rağmen asıl romanını yazmak için ilham kaynağını bek...