TAKSİM - OKULLAR AÇILIYOR (ÖZET)
Neslihan Yılmaz dünyaca ünlü, bir çok ödülü olan ve birçok ünlünün şöhret basamaklarını çıkmasında yardımcı olmuş çok ünlü bir koreograftır. Diplomat olan eşi Musa Yılmaz ve iki kızıyla birlikte İspanya'da yaşamaktadır. 1998 yılında İspanya Hükümeti sokaklarda gösteriler yapan sokak dansçılarının hızla çoğalması nedeniyle bir yasa çıkararak İspanya'daki dans okullarının yarıya indirilmesi kararını alır. İspanya Hükümeti'nin bu kararına Türkiye ve Fransa'dan da destek gelir. Neslihan Yılmaz'ın sadece İspanya'da 12 adet dans okulu vardır ve bunlardan hiçbirini kapatmaya da niyeti yoktur. İspanya Hükümetinin bu kararını protesto etmek için Nesli dünyanın birçok ülkesinde birlikte dans ettiği ve gösterilere çıktığı tüm dansçıları gizlice İspanya'ya çağırır. Tabi çağıran Nesli olunca katılımda inanılmaz derecede yüksek olur. Dünyanın tüm ülkelerinden binlerce sokak dansçısı gizlice İspanya'ya gelmiştir. Nesli yanındaki bu binlerce dansçıyla aylar süren bir çalışma sonucunda Barcelona'nın en büyük caddelerinden birinde inanılmaz ve bir o kadarda yıkıcı bir gösteri yapar. Gösteri sonrasında cadde tanınmaz hale gelmiştir. Gösterinin bitmesiyle birlikte caddenin giriş ve çıkışını polis ekipleri sarmıştır fakat caddenin hemen başında caddeyi kapatacak şekilde park etmiş ve alev alev yanan araçlar yüzünden polis ekipleri caddeye giremez. Binlerce dansçı ile yüzlerce polis memuru arasındaki tek engel bu yanan araçlardır. Araçların söndürülmesiyle birlikte akın akın caddeyi dolduran polisleri bir sürpriz daha beklemektedir. Caddeye girdiklerinde ortalıkta tek bir dansçı bile kalmamıştır. Herkes şaşkın bir halde az önce caddeyi dolduran binlerce dansçının nasıl bir anda ortadan kaybolduğunu merak etmektedir. Ama yıllar sonra bile bu esrarengiz kayboluşun gizemini kimse çözemez. Neslihan Yılmaz'ın bu gösterisi tüm dünyada efsane haline gelir. İspanya hükümeti bu büyük gösteriyi Nesli'nin yaptığından emindir ama delil yetersizliği nedeniyle onu tutuklayamazlar. İki sene sonra aniden kansere yakalanan Neslihan Yılmaz hayata gözlerini yumar.
Aradan on yıl geçer ve Musa bey iki kızıyla birlikte İstanbul'a yerleşir. Büyük kızı olan Miray Yılmaz annesi gibi üstün dans yeteneğine sahiptir ve ilerleyen zamanlarda ünlü bir dansçı olmanın hayallerini kurmaktadır. İstanbul'da Zuhal ve Gözde adında iki kız arkadaşla tanışır. Zuhal tam bir matematik dehasıdır. Gözde ise uzak doğu sporlarıyla uğraşmaktadır. Miray bu yeni iki arkadaşıyla birlikte aynı liseye yazılır ve aynı sınıfa düşerler. Çok geçmeden Miray ve Gözde okudukları okulda bir dans grubu olduğunu öğrenir ve bu gruba katılmak için her şeyi yaparlar ama dans grubu üçüncü sınıflardan kurulu olduğu için grup lideri İrem onları gruba almaz. Okul müdüründen de destek bulamayan Miray, okul müdürü ve tüm öğretmenlerin karşı çıkmasına rağmen okulda ikinci bir dans grubu kurar. Kurduğu dans grubu birinci ve ikinci sınıflardan oluşmaktadır ve gruba yazılan çoğu öğrencinin dansla uzaktan yakından alakaları yoktur. İrem, Miray'ın bu yeni dans grubundan rahatsız olarak müdüre şikayet eder. Müdür iki kızı odasına çağırarak barıştırmaya çalışsa da bu girişimi başarısız olur. Tam işler sarpa sararken Miray ortaya bir teklif sunar ve iki dans grubunun yarışmasını ve galip gelen dans grubunun da okulun tek dans grubu olmasını teklif eder. Kazanacağından emin olan İrem bu teklifi kabul eder. İki hafta süreleri vardır ve iki grupta çalışmalara başlar.
Beklenen gün gelir ve okul bahçesinde düzenlenen ve velilerinde davet edildiği yarışmada iki grupta hünerlerini sergiler. İlk gösteriyi İrem'in grubu yapar ve tüm alkışları alır. Fakat Miray'ın grubu piste çıktığında ise tüm okulun ve davetlilerin ağzı açık kalacaktır. Miray kısa süre içinde işe yaramaz denilen tüm öğrencileri birer sokak dansçısına çevirmiştir ve öyle bir gösteri yaparlar ki başta okul müdürü ve İrem olmak üzere herkesin ağzı açık kalır. Yarışmayı Miray kazanmıştır ve okul sonunda yapılacak olan liseler arası yarışmaya da Miray'ın grubu katılacaktır.
Miray'ın babası İspanya Büyükelçisi olduğu için kızlarını Türkiye'ye yerleştirip bir bakıcı bulduktan sonra tekrar İspanya'ya dönecektir fakat aradığı bakıcıyı bulamaz. Üst düzey devlet adamlarının katıldığı bir yemek sonrası eskiden kendi korumalığını ve koruma şefliğini yapmış şimdilerde ise bir MİT ajanı olan eski bir dostuna rastlar. Kızları ve bu eski dostuyla birlikte gittikleri bir yemekte aklına güzel bir fikir gelir. Aradığı bakıcıyı bulmuştur. Yıllardır kendisini koruyan ve İstanbul'da kalacak bir yer arayan bu eski dostuna kızlarını emanet ederek gönül rahatlığıyla İspanya'ya döner.
Miray oturdukları mahalledeki bir okulun bahçesinde sokak dansı yapan 6 kişilik bir grupla tanışır ve okul sonrası çoğu vaktini Gözde'yle birlikte onların yanında geçirir. Miray bu gençlerden İstanbul sokaklarında gösteriler yapan büyük dans grupları olduğunu öğrenir. Ve anlattıklarına göre de bu gruplara girmek oldukça zordur. Miray ne olursa olsun bu gruplardan birine girmenin bir yolunu arayacaktır. Gönlünden geçen ise Nida ve Nisa isminde iki kız kardeşin kurduğu İKİZLER grubudur. Bu grup İstanbul sokaklarında dans eden en büyük ikinci gruptur ve Miray okullar kapanır kapanmaz bu gruba girmeyi planlar.
Miray bakıcısı ve koruması olan MİT ajanı Kenan sayesinde bir hacker'la tanışır. Bu hacker sayesinde İstanbul sokaklarında yapılan tüm gösterilerin bulunduğu şifreli bir siteye artık giriş yapabilmektedir.
Miray İstanbul'a taşındığı günden beri hiç kimseye Neslihan Yılmaz'ın kızı olduğunu söylemez. Bunu bir sır gibi saklar. Ta ki serinin üçüncü kitabında İstanbul sokaklarının en büyük dans grubu olan Sokakların Kralları grubuna meydan okuyana kadar.
Taksim, İstanbul'daki tüm sokak dansı gruplarının gösteri yapamadığı tek yerdir. Hiçbir dans grubu burada gösteri yapmaya cesaret edemez. Edenlerin çoğu yakalanır veya gösteriyi tamamlayamadan bırakıp kaçmak zorunda kalırlar. Yani Taksim sokak dansçıları için bir nevi yasak bölgedir
ŞİMDİ OKUDUĞUN
TAKSİM - ( KİTAP OLDU )
ActionYedi romandan oluşacak TAKSİM serisinin ilk romanı '' Okullar Açılıyor '' Erkan Yılmaz, İspanya'da açtığı romanı, sokakların ve dansın büyülü atmosferiyle harmanlayarak sürdürüyor. Gizemli bir gösteri ve o gösteriyi gerçekleştiren dünyaca ünlü kore...