65.BÖLÜM

15 6 0
                                    


Miray bir hafta boyunca okulda tam 85 kişi toplamıştı dans grubu için. Bu sayı oldukça fazlaydı. İçlerinde eleme yapması gerekiyordu. Hafta sonu Gözde ile birlikte hiç evden çıkmadan bir sürü plan yaptılar. İlk etapta bir toplantı yapıp dans grubuna girmek isteyenleri tanımak istiyorlardı. İkinci etapta ise kendi binalarındaki spor salonunda tüm dansçıları tekrar toplayıp aralarında seçmeler yapacaklardı. Tabi bunu her bir öğrenciyi tek tek müzik eşliğinde dans etmelerini izleyerek yapacaklardı. Üçüncü etapta ise seçmelerden başarıyla çıkan öğrencilerle birlikte yeni gruplarını tamamlayacaklar ve yılsonundaki liseler arası yarışmaya katılmak için müdürden izin isteyeceklerdi. Miray buna müdürün karşı çıkacağına adı gibi emindi. Ama onun başka planları vardı. Eğer her şey istediği gibi giderse müdürle hiç tartışmadan yılsonundaki yarışmaya katılmayı başaracaklardı. Bu planı şimdilik Gözde'ye bile anlatmamıştı Miray. Eğer durum kötüye giderse yapacak başka bir planı yada yedek bir planı yoktu çünkü.

Haftanın ilk günü Miray aynı hafta sonu Gözde'yle planladığı gibi öğle paydosunda tüm grubu bahçeye toplayıp herkesle tek tek tanıştı. Gruba katılanların çoğunu tanıyordu zaten. Tanımadığı kişiler Ebru'nun getirdiği ikinci sınıf öğrencileri ve diğer sınıflardaki birinci sınıf öğrencileriydi. Miray ve Gözde onlarla da tek tek tanışarak grubu dağıtmadan hemen önce yarın okul çıkışında seçmeler yapılacağını ve gerçekten gruba girmek isteyenleri seçmelere beklediğini duyurdu. Çıkışta Gözde ve Zuhal'i de alarak evine götürdü ve öğle paydosundaki tanıştığı öğrenciler hakkında onların yorumlarını dinledi. Hiç seçmelere bile sokmadan Gözde'nin kafadan elediği ona yakın kişi vardı. Miray buna karşı çıktı. Herkes gibi onlarda seçmelere girecekti. İrem gibi diktatör olmak istemiyordu. Tüm bunları konuşurken Miray'ın telefonuna bir mesaj geldi. Gönderen Ebru'ydu. Yazdığına göre Gizem ve Esra isimli iki kızı seçmelerde elemesi gerekiyordu çünkü bunlar İrem'in yakın arkadaşlarıydı ve gruba Miray'ın planlarını öğrenip İrem'e yetiştirmek amacıyla girmişlerdi. Miray mesajı okuduktan sonra bu iki ismi bir kâğıda not aldı. Ebru'ya güveniyordu ve bu kızları gruba almayacaktı.

Ertesi gün okul çıkışında herkes spor salonunda buluşmuştu. Katılım oldukça yüksekti. Miray seçmelere gelmeyen dört kişiyi kafadan eleyerek listeden isimlerini sildi. Diğer tüm öğrenciler kendi seçtikleri şarkılarla tek tek Miray ve Gözde'nin karşısında performanslarını sergilemişlerdi. İçlerinde çok iyi olanlardan fazla berbat dans edenlerde vardı. Miray onlardan özür dileyerek daha çok çalışıp seneye tekrar katılmak için kendisiyle görüşmelerini söylemişti. Miray'ın kafasında 50 kişi vardı. Yani grubu bu sayıyla oluşturmayı düşünüyordu. Dans edemeyen zayıf kızları yinede dans grubuna alarak uçan kız olacaklarını söylemişti. Kızların hepsi dans grubuna girebilmek için bunu kabul etmişti. Ve sıra merakla beklenen şişko çocuğa gelmişti. Şarkı listesinden bir şarkı seçerek çalan müziğe uyumlu ağır hareketlerle dansa başladı. Gözde bu çocuğu izleyerek zaman kaybettiklerin sanıyordu ama ilerleyen dakikalarda bu şişko çocuk bir kaç iyi numara yaparak hiçte fena olmadığını göstermişti Miray ve Gözde'ye. Miray'ın bile beğenisini kazanmıştı bu çocuk. Ondan daha kötü olanları bile Miray grubu almıştı. Bu kişileri kendi yetiştirecekti. Bunu kendi yetenekleri ve annesinden kalan ve içinde dansla ilgili her şey ama her şeyin olduğu defter sayesinde yapacaktı. Hiç tereddüt etmeden şişko çocuğu da dans grubuna dâhil etti. Tüm öğrenciler danslarını bitirdiklerinde Miray amacına ulaşmıştı. Toplam 52 kişi olmuştu ve bu sayı Miray'ın kafasındaki sayıyla hemen hemen aynıydı. Gruba giremeyenlerle vedalaştıktan sonra kalan öğrencilere bir konuşma yapmaya başladı Miray. Tam bu sırada öğrencilerin ona değil de spor salonunun kapısına baktıklarını fark etti. Arkasını döndüğünde spor salonundan içeri İrem ve arkadaşları çoktan girmiş Miray'a doğru yaklaşmaktaydılar.

'' Dans grubun bu mu? '' diyerek güldü İrem, yüzünde alaycı bir tebessüm vardı.

'' Evet beğenemedin mi? ''

'' Şunlara bak, yılsonundaki yarışmaya bunlarla katılacağını söyleme sakın bana. ''

'' Tamam söylemem. ''

'' Defolup gider misiniz buradan? '' diyerek sert çıktı Gözde. Miray Gözde'nin ne zaman patlayacağını merak ediyordu zaten.

'' Gözde, lütfen. İnan bana bunlar için değmez. ''

İrem dans grubundaki tüm öğrencileri tek tek gözleriyle süzerken aralarda bulunan o şişko çocuğu görmüştü. Birden gülmeye ve kahkahalar atmaya başladı. Eliyle şişko çocuğu gösteriyor ve gülmekten konuşamıyormuş gibi bir şeyler söyleyip yarım bırakıyordu.

'' Bu etoburda mı dans grubunda, onu niçin aldın peki, balina kostümü giyip izleyenlere şaklabanlık mı yapacak yoksa? '' İrem hâlâ gülmeye devam ediyordu. İrem'le birlikte arkasındaki arkadaşları da gülmeye başlamıştı. Miray şişko çocuğu fark edeceklerini biliyordu. Çocuğun görüntüsü gerçekten de içler acısıydı ama yaptığı gösteri hiçte fena değildi. Biraz yontulduktan sonra Miray ondan müthiş bir dansçı çıkarabilirdi. İrem'in bitmek bilmeyen bu gülme krizine sinir olan Miray bu şişko çocukla liseler arası yarışmaya kadar bizzat kendisi ilgileneceğine kendi kendine söz verdi.

'' Siz tam bir aptalsınız, hâlâ müdürün size onay verip sizi yarışmaya sokacağına mı inanıyorsunuz? Öyle bir şey asla olmayacak. Bu okulda tek bir dans grubu var oda şu an karşınızda duruyor '' diyerek Miray'a tısladı İrem.

'' Çok yakında okulun dans grubu kimmiş göreceksin seni sürtük '' diye karşılık verdi Miray. İrem bu söze bozulmuştu. Bu kız sürprizlerle doluydu. Acaba neyin peşimde diye merak etmeden duramıyordu. Ama yapabilecekleri en fazla buydu. Uyduruk bir dans grubu kurup müdürden onları yarışmaya sokmalarını isteyeceklerdi. İrem Halil Beyi tanıyorsa böyle bir şeye asla izin vermezdi. Bu kızlar hayal peşinde koşuyor diye düşündü içinden ve hiçbir şey söylemeden arkasını dönüp spor salonunu terk etti arkadaşlarıyla birlikte.

TAKSİM - ( KİTAP OLDU )Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin