Miray sınıf öğretmenin anlattıklarını dinlerken uyumamak için kendini zor tutuyordu. Dünkü İstanbul turunun yorgunluğunu atamamıştı üzerinden. Arkasına baktığı anda Gözde ile göz göze geldiler. Oda aynı durumdaydı. Gözde'ye gülümsedikten sonra tekrar önüne dönerek dersi dinlemeye devam etti.
'' Dün sizinle gelemediğim için üzgünüm. Ailemle pikniğe gittik. Babam her hafta sonu bizi bir yerlere götürür. '' dedi Zuhal fısıldayarak.
'' Önemli değil canım. Keşke benimde hafta sonlarını beraber geçirebileceğim bir ailem olsaydı '' diyerek gülümsedi Miray.
'' Bana kızmadınız değil mi? ''
'' Hayır. Tabi ki de kızmadık. Ailenle vakit geçirmek istemen çok doğal bir şey. ''
'' Buna sevindim. ''
Biraz sonra teneffüs zili çalmıştı. Miray ayağa fırlayarak Gözde'nin yanına gitti.
'' Kendini nasıl hissediyorsun? ''
'' Ölü gibiyim '' diye karşılık verdi Gözde. Miray, Gözde'nin kolundan tutarak ayağa kaldırdı ve Zuhal' ide alarak hep beraber kantine indiler. Üçüncü sınıflarla olan sorunlarını çözmüş gibiydiler. Miray üçüncü sınıf öğrencilerinden uzak durmaya dikkat ediyordu. Son olaydan sonra onlarda Miray ve Gözde'den uzak duruyorlardı. Miray bu sorunun çözüldüğüne seviniyordu. Kimseyle kavgalı veya küs olmak istemiyordu. Ayrıca dans grubunun lideri İrem üçüncü sınıf öğrencisiydi. Onlarla iyi geçinmeyi bu yüzden istiyordu Miray. Oturdukları masada sıcak çikolatalarını yudumlarken Miray'ın telefonuna bir mesaj geldi. Miray telefonunu çıkararak gelen mesajı okudu. Mesajı gönderen Kenan'dı ve evden kısa süreliğine ayrıldığını ama Selenay dönmeden evde olacağını yazmıştı. Meraklı gözlerle Miray'ı izleyen Zuhal mesajın kimden geldiğini öğrenmek için can atıyor gibiydi.
'' Mesaj babandan mı yoksa bizden sakladığın bir sevgilin mi var? ''
'' Sevgilim falan yok. Mesajı Kenan atmış. Evden ayrıldığını yazıyor. ''
'' Evden çıkarken senden izin mi alıyor? ''
'' Off hayır, Selenay okuldan döndüğünde mutlaka o veya ben evde olmalıyız. Selenay evde yalnız kalmaya pek alışık değil. ''
'' Hımm anladım. ''
'' Bugün çıkışta size bir sürprizim var. O yüzden kimse çıkışta bir plan yapmasın. ''
Miray'ın bu son cümlesiyle tüm gözler Miray'a yönelmişti. Zuhal her zamanki gibi Miray'ın ağzından çıkacak cümleleri sabırsızlıkla beklerken Gözde umursamaz tavırlarına devam ediyordu. Ama sessizliği bozan yine Gözde olmuştu.
'' Sürprizlerden nefret ederim. Eğer çok önemli bir şey değilse çıkışta kafeye gitmem gerek. ''
'' Gözde lütfen, sadece bir saatini bana ayıramaz mısın? İşimiz bitince kafeye birlikte gideriz. ''
'' Peki, ama lütfen şunu söyler misin artık? ''
'' Sizi geçen gece tanıştığım sokak dansçılarıyla tanıştırmak istiyorum. ''
'' Ahh lanet olsun, ciddi olamazsın. Onlarla gerçekten de arkadaş olmayı düşünmüyorsun öyle değil mi? ''
'' Evet düşünüyorum ve benim arkadaşım sizinde arkadaşlarınız oluyor canım. ''
'' Cidden gelmek zorunda mıyım? Yapacak daha önemli işlerim var. ''
'' Geleceğine söz verdin o yüzden çıkışta hep beraber onlarla tanışmaya gidiyoruz. ''
'' Hey hey bir dakika, hangi dansçılardan bahsediyorsun sen? Dün ben yokken ne haltlar karıştırdınız siz? ''
'' Bizim evin yanındaki okulun bahçesinde dans eden birkaç kişiyle tanıştım geçen gün. ''
'' Evet onları biliyorum. Biz o mahalleye taşındığımızdan beri oradalar. Annem onlar için serseriler diyor ve beni asla onlarla birlikte gezerken görmek istemez.Ben gelmesem olmaz mı? Daha sonra bana detayları anlatırsınız. ''
'' Hafta sonları ailenle olabilirsin ama hafta içi tamamen bana aitsin tatlım. O yüzden sende geliyorsun. Ve inan bana bu çocuklar kesinlikle serseri değil. Öyle olsalardı sizi tanıştırmazdım zaten. ''
Miray Gözde'yi bu çocuklarla tanıştırmayı çok istiyordu. Gözde uzak doğu sporları yapıyordu ve dansa da meyilliydi. İkinci dönemde okulun dans grubuna da Gözde'yle birlikte girmeyi planlıyordu. Onu dansa yönlendirerek şiddetten uzak tutabilirdi. Tam bunları düşünürken teneffüsün sona erdiğini belirten zil çaldı. Miray, Gözde ve Zuhal masadan kalkarak sınıflarına doğru ilerlemeye başladılar. Miray arkadaşlarıyla birlikte yürürken bu buluşmanın planlarını yapıyordu halen kafasında.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
TAKSİM - ( KİTAP OLDU )
AcciónYedi romandan oluşacak TAKSİM serisinin ilk romanı '' Okullar Açılıyor '' Erkan Yılmaz, İspanya'da açtığı romanı, sokakların ve dansın büyülü atmosferiyle harmanlayarak sürdürüyor. Gizemli bir gösteri ve o gösteriyi gerçekleştiren dünyaca ünlü kore...