75.BÖLÜM

13 6 0
                                    


'' Vay vay vay, kimleri görüyorum '' diyerek gülümsedi sarışın iri vücutlu ve beyaz gömlekli adam. Uzun zamandır görmediği arkadaşına elini uzatarak tokalaşıp kucaklaştılar.

'' Masa başı iş sana pek yaramamış dostum çok kilo almışsın, biraz spor yapman gerek '' diye dalga geçti Kenan, telefonda sık sık rahatsız ettiği eski MİT ajanı dostuna. Ona bir yemek sözü vardı uzun zamandır ve artık bu sözü yerine getirmenin zamanı çoktan gelmişti. Kenan dün arkadaşını arayarak '' eğer hafta sonu müsaitsen seni bir balık lokantasına götüreyim, yemeklerine bayılacaksın '' demişti. Uzun zamandır görmediği bu eski dostunun hatırını kırmamıştı İlker. Kenan, İstanbul'a ilk geldiği günlerde kaldığı bir otelin resepsiyondaki bayandan öğrenmişti bu restoranı ve daha sonraları da uğrak yeri olmuştu bu mekân. Birçok kez Miray ve Selenay'ı da getirmişti buraya. Onlarda buranın yemeklerini oldukça beğenmişti.

'' Eee anlat bakalım neler yapıyorsun. Yaklaşık bir senedir İstanbul'dasın ve beni daha yeni görmeye geliyorsun. Bu hiç adil değil dostum. ''

'' Biliyorum biliyorum, bunun için senden özür diliyorum ama başımda oldukça büyük iki sorun var. ''

'' Ciddi misin, şu Rusya olayıyla mı ilgili? ''

'' Hayır ondan daha beter. ''

'' Hadi anlatsana dostum, beni meraklandırıyorsun. ''

''Sadece şaka yapıyorum, sorunum falan yok. Bahsettiğim iki sorun iki genç kız '' dedi Kenan eski dostuna gülümseyerek.

'' Heeeyy seni çapkın. İki kıza birden aşık oldun ve hangisiyle evleneceğine mi karar veremiyorsun? ''

Kenan, İlker'in bu sözüyle kahkahaya boğuldu.

'' Hayır dostum yanlış cevap. Musa Yılmaz'ı tanıyor musun? ''

'' Musa Yılmaz, Musa yılmaz, tanıdık bir isim olduğuna eminim ama şuan çıkaramadım. Kim bu adam? ''

'' İspanya'nın Madrid Büyükelçisi. ''

'' Evet evet şimdi hatırladım. ''

Kenan Rusya'dan geldikten sonra Musa Beyle nasıl karşılaştıklarını ve ondan yardım istediğini, sonra otelde kaldığını öğrenip kendi kızlarına göz kulak olmak şartıyla onun evinde kalabileceğinden başlayarak bu zamana kadar başından geçen tüm olayları anlattı eski dostuna. Ona güveniyordu. Onda birçok sırrı vardı ve ağzı oldukça sıkı bir adamdı İlker. Konuşması bittiğinde bir süre şaşkınlıkla Kenan'ın yüzüne bakan İlker birden gülmeye başlamıştı.

'' Yani sen şimdi iki küçük kızla aynı evde kalıyorsun ve onlara bakıcılık yapıyorsun öyle mi? Mit ajanı bir bakıcı. '' diyerek gülüyor ve Kenan'la dalga geçiyordu.

'' İkisi de çok iyi birer kız, eğer fırsatım olursa bir gün onları seninle de tanıştırmak isterim. Şu büyük olan kız geçenlerde bana bir dans grubunun toplanma yerlerini bulup bulamayacağımı sordu. Şu sokaklarda dans eden gruplardan bahsediyorum. Grubun ismi İkizlermiş. İki genç kızın liderliğini yaptığı büyük bir grup. Büyük olan kız bir dansçı olmanın peşinde ve okullar kapandığında bu gruba girmeyi planlıyor. Bana bu konuda yardım edebilir misin? ''

'' Elimden geleni yaparım bana güvenebilirsin. Bu tip gruplar genelde şehir dışındaki terk edilmiş yerleri hedef alırlar. Senin için İstanbul'daki tüm terk edilmiş binaları araştırabilirim. Bu fazla uzun sürmez. ''

'' Sanırım sana bir yemek daha borçlandım. ''

'' Hayır dostum, bir sonraki buluşmada yemekler benden. ''

'' Seni gördüğüme gerçekten çok sevindim. ''

'' İnan bana eski dostum bende, bende çok sevindim. Hadi bana Rusya'da olanları anlat. ''

İki eski dost saatlerce sürecek bir sohbete başlamışlardı. Bir yandan yemeklerini yerken bir yandan da Kenan İlker'e Rusya'da başından geçen olayları tek tek anlattı. İlker Kenan'ın asla böyle konularda yalan söylemeyeceğini bilirdi. O yüzden anlattığı her şeyi tüm samimiyetiyle dinledi.

TAKSİM - ( KİTAP OLDU )Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin