71.BÖLÜM

15 6 0
                                    


Miray çıkışta karşılaştığı Ebru'ya müdüriyette geçen her konuşmayı ayrıntılı şekilde anlattı. Ebru'da Miray'ın anlattıklarını ilk duyduğunda çok şaşırmıştı. Ama Miray Gözde'ye anlattıklarının aynısını Ebru'ya da anlatarak bunun aslında kendi planı olduğunu açıkladı. Ebru her ne olursa olsun Miray'a güveniyordu. Çünkü karşısındaki gerçekten de hareketleriyle ve davranışlarıyla güven veren bir kızdı. Miray Ebru'yu da alarak Gözde ve Zuhal'le birlikte kendi evine götürdü. Birkaç saat orada takıldıktan sonra Ebru'yu da Emre ve arkadaşlarıyla tanıştırmak üzere yola çıktılar. Onlarla yeni mekânda buluşacaklardı. Miray'ları yine Kenan bırakmıştı arabayla. Yarım saat kadar bekledikten ve Ebru'ya yeni mekânlarını gezdirdikten sonra Emre ve arkadaşları da nihayet mekâna teşrif edebilmişlerdi. Miray Ebru'yu da Emre ve diğerleriyle tanıştırdıktan sonra hep birlikte bugünkü olanları konuşup fikirlerini sundular. Emre ve arkadaşları Miray'a dans grubuna yardımcı olma konusunda söz verdiler. Mekân olarak ta burayı seçmişlerdi. Fırsat buldukları her gün Miray grubu buraya toplayacak, onlara burada eğitmenlik yapacaktı. Bu kararı herkes onayladıktan sonra yine biraz müzik eşliğinde hoş vakit geçirdiler. Ebru bu yeni çocuklara bayılmıştı. Onlarla iyi geçineceğine emindi. Çünkü bunlar ne de olsa Miray'ın arkadaşlarıydı ve Miray'ın arkadaşları onunda arkadaşı sayılırdı artık. Gözde Selenay'ın canı sıkılmasın diye sürekli onunla ilgileniyor, fabrikanın bir ucundan bir ucuna koşuşuyorlardı. Selenay'da Gözde ablasıyla vakit geçirmeye bayılıyordu. Bir keresinde ona keşke sende benim gerçek ablam olsaydın demişti. Gözde bu söze çok gülmüştü ve her zaman onun yanında olacağına ve onunla vakit geçireceğine söz vermişti selenay'a.

Eğlenceli geçen üç dört saatten sonra hava yavaş yavaş kararmaya başlamıştı. Bir sonraki buluşma için gün belirledikten sonra herkes evlerine dağıldı. Miray, Ebru, Gözde ve Zuhal kapıda onları bekleyen Kenan'ın arabasına binip yola çıktılar. Emre ve arkadaşları otobüsle dönmeyi tercih etmişlerdi. Kenan Ebru'dan başlayarak tüm kızları tek tek evlerine bıraktıktan sonra Miray ve Zuhal'le birlikte kendi evlerinin önünde durdu. Zuhal arabadan çıkar çıkmaz Miray ve Kenan'la ısmarlaşarak akşam yemeğine yetişmek üzere eve koştu. Miray, Kenan ve Selenay hep birlikte eve girdiler ve boş koltuklara yerleştiler. Miray geçen gece yarım kalan konuyu konuşmak üzere Kenan'a döndü ve tam televizyonu açmak üzere olan Kenan'ın elinden kumandayı alarak arkasına sakladı.

'' Dün gece konuştuklarımı hatırlıyor musun? ''

'' Şu grup bulma konusunu mu? Evet hatırlıyorum. Bu grupla neden bu kadar ilgilendiğini anlatırsan bende sana yardımcı olmaya çalışırım. ''

'' Çünkü okullar kapandığında o gruba girmeyi planlıyorum. ''

Kenan'ın kaşları yine çatılmıştı. Miray'ın dansa oldukça hevesli bir kız olduğunu biliyordu ama kafasında onu birkaç serseri kılıklı gençle sokaklarda yasak gösteriler yaparken düşünemiyordu. Bu yine bela demekti. Yakalanırsa hem Miray hem de Miray'ı gerektiği gibi koruyamadığı için Kenan zor durumda kalırdı. Kenan'ın yine canı sıkılmıştı.

'' Lanet olsun, başıma iş açmaktan başka bir şey yapmıyorsun. Neden evde oturup sadece kardeşinle ilgilenmeyi denemiyorsun? ''

'' Onunla zaten ilgileniyorum ve her zamanda ilgileneceğim ama kendi hayatıma da bir yön vermenin zamanı da geldi. ''

'' Yön vermek mi? Bir sokak dansçısı mı olmayı düşünüyorsun? Gelecek için tek beklentin bumu. Diplomat bir adamın sokaklarda yasak gösteriler yapan serseri kızı mı olmak istiyorsun? ''

'' Annemde bir dansçıydı ve oda bir Diplomat'ın karısıydı. Ayrıca 98' deki gösteriyi onun yaptığını biliyorum. ''

Kenan Miray'ın bu sözleriyle şok geçirmişti adeta. O gösteriyi Neslihan Yılmaz'ın gerçekleştirdiğine dair birçok yazılar ve gazete haberleri okumuştu ama bunun ona atılmış bir iftiradan başka bir şey olmadığını düşünüyordu. Musa Bey bile bunu kesin bir dille red ediyordu. Peki Miray bu bilgiye nasıl ulaşmıştı. Kenan Miray'ın dışarıda geçirdiği zamanlarda kimlerle buluşup konuştuğunu merak ediyordu artık.

'' O gösteriyi annen yapmadı tatlım. Bu onun üzerine yıkılmaya çalışılan bir komploydu. Ve bu komployu hazırlayanlar o çirkin gösteriyi annenin üzerine yıkmayı başardı, işte hepsi bu. ''

'' Ben tam aksini düşünüyorum ama. Neyse konumuz bu değil ama istersen başka bir akşam bununla ilgili sabaha kadar tartışabiliriz. Sen bana yardım edecek misin etmeyecek misin? ''

Kenan bir süre düşündü. İçindeki her bir hücre '' hayır de '' diyordu ama Kenan yine de Miray'ın gözlerinin içine bakarak bunu kabul etti.

'' Yalnız bazı şartlarım var. Dışarıda yaptıklarından haberim olacak. Olup biten her şeyi bana anlatacaksın ve bazı akşamlar seni uzaktan da olsa izlememe izin vereceksin. Sana o grubu bulacağım, söz veriyorum. ''

İlerde Miray'a verdiği bu sözden dolayı pişman olacağını biliyordu Kenan ama ne olursa olsun bu kıza hayır diyemiyordu. O grubun yerini bulmak pekte zor bir şey değildi. Sadece eski MİT ajanı arkadaşıyla yapacağı bir telefon görüşmesine bakıyordu. Kenan artık bu arkadaşıyla baş başa bir yemek yeme vaktinin geldiğini anlamıştı.

"

TAKSİM - ( KİTAP OLDU )Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin