Again,postcard

2.1K 140 12
                                    


Hai,assalamualaikum!

Ya Allah,lama rasanya tak menulis.Author minta maaf sangat tau.Selalu nak update tapi tak sempat.Memandangkan kita kembali PKP,Insya Allah,Can I Love,cousin? akan di 'update' dengan lebih konsisten.

Buat para readers,thank you for reading,for enjoying it and for waiting for it.Thank you so much.

Pss..Kalau perasanlahkan,chapter ni sebenarnya banyak perkaitan dengan chapter yang lalu.

Enjoy!

***

Lay menolak dedaun pintu biliknya.Matanya terancap pada batang tubuh Iman yang membelakanginya.

"Iman."

Lay mendekati isterinya yang berada di meja kerjanya.Apabila Lay berada di kedudukan yang hampir dengan Iman,matanya dapat menangkap objek di tangan Iman.

Telefon Lay.

Dan Iman sedang membaca sesuatu.

"What are you doing?"Soal Lay.Apabila Iman tidak memberi sebarang respon,Lay mendekatinya lebih rapat.

"Your phone."Iman secara tiba-tiba berpaling sambil memghulurkan telefon Lay.Serta-merta Lay tersentak.Muncul perasaan gelisah di dalam sanubarinya.

"Bos Boy call.Apa entah nama dia?Encik Yusof?"Iman menggaru keningnya yang tidak gatal.Lambat-lambat Lay menyambutnya.Dia memeriksa rekod panggilan telefonnya.Terdapat 2 panggilan yang tidak berjawab dari pejabatnya.

"Iman nak ke dapur."Iman pantas melangkah,menghilangkan bayangnya dari pandangan Lay.Lay hanya memerhati.

***

Bella mencapai beg LV kesayangannya.Solekan di wajahnya dirapikan sebelum dia menapak keluar daripada biliknya.

Kcak!

Bunyi itu meganggu Bella yang membuatkan dia berpaling ke arah Livio yang sedang mengambil fotonya.

"What are you doing?"Soal Bella dengan nada menyampah.

"I'm taking your pitcures.We should celebrate this moment.Lastly,you are going for an interview after keeping your fat for so long."Livio tersengih sebelum dia pantas melarikan dirinya apabila Bella mencapai bantal di sofa lalu dibaling ke arah Livio.

Bella memdengus lalu dia mencapai kunci keretanya.

Hyese News.

Bella tidak menyangka dia akan menapak ke bangunan itu lagi.Dia sememangnya tidak5 mahu lagi terlibat dengan perkara yang berkaitan dengan jejaka yang hanya membuatkannya loya.Namun,saat Bella ditawarkan untuk ditemu duga,dia tidak dapat menolaknya apabila ini sahaja satu-satunya peluang untuk dia keluar daripada kehidupan menganggurnya.

"Hello.I'm Bella Dyan.I'm here to attend the interview for the financial officer."Bella segera mendekati kaunter pertanyaan di lobi. Pekerja yang bertugas di kaunter itu mendongakkan kepalanya.

"Oh.You can go the fifth floor and waited at the entrance."

"Oh,thank you."Bella tersenyum.

Bella memboloskan dirinya ke dalam lif.Setelah menekan butang lif,Bella memerhatikan refleksnya di dinding lif.Buat ke sekian kalinya,Bella merapikan dirinya.Rambut lurusnya dipastikan rapi.Apabila Bella muka meraba isi di dalam begnya bagi mencari perfumnya,pintu lif terbuka menandakan kemasukan seseorang.

Bella menyemburkan haruman itu tanpa mempedulikan orang yang memasuki lif tersebut.

"Uhuk!"

Bunyi batuk itu meganggu Bella.

Can I love you,cousin?Where stories live. Discover now