No but handsome.

3K 180 3
                                    

Hai,assalamualaikum.Firstly,I would like to opologize because I didn't update recently.I was a little busy with online classes.But,I will try to update more.Thank you for those who are rooting for me.I really appreaciate it,honestly.Anyway,enjoy.

Pss,I just edited chapter one.Go on check it.

***

"Haris,mari duduk."Encik Faisal mengisyaratkan kerusi di sebelah Iman.Lay hanya tersenyum mengangguk sebelum dia perlahan-lahan mengambil tempat.

Iman tersenyum,angin yang berderu menampar wajahnya begitu menyegarkan.Dia segera memandang di sisinya.Lay kelihatan bersahaja.Menjadi perkara yang mengejutkan sekiranya Iman tidak melihat ekspereasi wajah itu pada Lay.Jus oren yang terletak di hadapan Iman,dicapainya.

Memandangkan semua ahli keluarganya dapat berkumpul,Encik Faisal memutuskan untuk bercuti di resort berdekatan.Iman diam-diam sangat menyetujui cadangan ini kerana dia bimbang memikirkan Lay yang harus tidur bersama Abang Sufian dan Ustaz Daniel.

Lay tidak merungut dan membantah.
Namun,memahami gaya kehidupan Lay,Iman tidak mahu terlalu memberi banyak kejutan kepadanya secara drastik.

"Acik,nak tanya sikit boleh?"

Iman tersentak.Dia memalingkan mukanya ke arah Razeeq.

Serentak,Iman menjongketkan keningnya.

"Apasal Abang Haris banyak sangat nama panggilan eah?"Razeeq menongkat dagunya sambil mengecilkam matanya ke arah Lay.Iman tertawa.

"Soalan ni,kena bagi Harislah jawab."Ujar Iman,menyentuh lengan Lay.Lay kelihatan sedikit terpinga sebelum dia turut mengulum senyuman.

"Why do you think I have many nicknames?"Soal Lay kembali.Razeeq menggaru cuping telinganya, "Yela,Razeeq dengar ada orang panggil abang,Haris.Ada yang panggil Lay.Acik panggil Boy.Then,mind to enlighten me?"Pertanyaan Razeeq berjaya mencuri perhatian Kak Lang yang turut menunjukkan minat untuk mengetahui jawapan Lay.

Lay memandang ke arah Iman yang membuatkan Iman tertawa.Iman mengerti pandangan redup daripada mata Lay.Iman ingin memberi galakan kepada Lay dalam berkomunikasi.

"Okey,Iman tolong jawab satu.
Selebihnya Boy jawab ok?."Iman membetulkan tudungnya,sengaja menunjuk lagak seseorang yang sedang ditemu duga.

"Nama penuh,Haris Heffley B.Hafez.Lay tu merujuk kepada Heffley.Am I right?"Iman memandang ke arah Lay.Lay mengangguk.Melihat reaksi 'oh' daripada Kak Lang dan Razeeq,Lay terlucu sendiri.

"Jadi,apasal Iman panggil Boy?"Soal Kak Lang pula.

Lay mencapai gelasnya.Matanya memandang ke bawah."Actually..I wanted Iman to call me that way.It will sound more familiar."

Iman memandang wajah Lay yang berubah riak seketika.Suaranya sedikit mengendur.

Dia mengetap bibir.Dia ingin mengucapkan sesuatu tetapi hajatnya terbatal apabila Encik Faisal memanggil mereka untuk beredar daripada restoran.

Iman memegang lengan baju Lay daripada berjalan meninggalkan kawasan restoran.Lay menjongketkan keningnya.Iman hanya tersengih. "Jomlah jalan-jalan dulu."

Selepas keluarganya mendaftar masuk ke resort tersebut,Iman mengambil keputusan untuk bersiar-siar di pantai.Dia memaksa Lay untuk menyertainya.

Suasana pantai yang menenangkan itu benar-benar membuatkan Iman terbuai dengan keindahan ciptaan tuhan.

"Macam dalam drama tak?"Soal Iman kepada Lay.Lay mengjongket keningnya.

"What do you mean?"Soal Lay kembali.

Can I love you,cousin?Where stories live. Discover now