Beautiful cover by bunnyaf
Zack Zikri baring sambil pandang siling di atas. dia tak dapat tidur sebab Auni kerap meracau selepas kejadian hari ni. rasa menyesal pula tak bela nasib Auni ni. sebab tak buat report pada Zalikha. Seolah dia lebihkan orang luar dari isteri sendiri tapi dia ada sebab yang buat dia serba salah mahu berbuat begitu.
Dia risau susahkan Yazzer dia bukan pandang Zalikha. cuma persahabatan dia dan Yazzer mengajar dia erti bertapa penting nya seorang kawan. Yazzer dah cuba buat banyak surat rayuan agar dia di masukan semula ke jabatan selepas selesai kes makamah. Dan impak nya sangat memberansangkan bila dia terima email memotorium dari surat amaran dan bukan nya surat ditamatkan perkhimatan berkelakuan baik untuk tempoh dua bulan lagi.
"Jangan!!. jangan.. Zalikha!!"
Suara kuat Auni mematikan lamunan nya. Auni meracau macam tadi. namun kali ini dia sampai menanggis-nanggis sebab ketakutan.
"Sayang. sayang mimpi ni"
"Saya takut. saya takut!"
Jack tenangkan Auni dengan satu pelukan yang hangat. dia usap rambut Auni. yakinkan gadis itu yang dia ada disitu dan sentiasa melindungi dia.
"Jangan takut sayang. saya memang dilahirkan untuk jaga awak. lindungi awak dari apa sahaja. sebab awak adalah Auni Bunny saya yang cemerkap dari dulu sampai sekarang"
Kata Jack lepastu kucup dahi Auni yang ada dalam pelukan nya.
"Bunny? kenapa awak tau?"
Auni terkesima laju dia ingin renggangkan pelukan. namun Jack pula makin mengeratkan kedudukan mereka sambil mengukir senyuman.
Panggilan tu macam dia pernah ingat dulu. Zaman persekolahan masa dia di tingkatan satu. atau itu sekadar dejavu seperti dia dengar dari mulut Yazzer dulu? tunggu! atau dia dah tersilap orang yang sebenarnya Jack yang panggil dia dengan nama Bunny sebab gigi dia yang besar?
tapi kenapa nama tu yang usikan orang yang Jack sebut?"Kenapa awak tahu orang gelarkan saya Bunny?"
Jack senyum manis tanpa jawap soalan dia. dia cium dahi Auni lagi kemudian beralih pada pipi Auni kedua belah. ibu jari dia menyentuh lembut bibir Auni yang merah semula jadi. bila dah tinggal dengan Auni. dia rasa Auni ni makin cantik. Apalagi kalau dia tengah blushing. cantik sangat. Puji Jack dalam hati.
"I know. because you always be my crush"
Kata Jack senyum penuh makna. bibir Auni jadi sasaran dia yang terakhir. Auni kelu dia cuba pejam mata meski pun soalan dia masih tergantung namun dia kaku nak menolak bila Jack baringkan dia.
Auni hanya menurut. Jack lakukan perkara yang wajip demi untuk kesinambungan cinta mereka yang pernah tergendala dulu disebabkan Yazzer ketuk pintu.
YOU ARE READING
Hanya Yang Kedua
RomanceAuni Farisha bukan gadis belasan tahun. Umur dah menjangkau 26 tahun namun dia tak pernah lagi rasa jatuh cinta. Lagi 4 tahun dah nak masuk 30an. Abah dan ibu sibuk carikan jodoh. Tapi bukan dia yang tolak. Jodoh masih belum kunjung tiba. Disebabkan...