*İyi okumalar bu pazarın bölümü .d
Ölüm masasındaydım yemin ediyorum. Babam İshak'ı göz hapsine almıştı. Hastaneden çıkalı ve mekana geleli 3 dakika olmuştu ama Haldun bey formuna çabuk girmişti. Garson gelip menüleri bırakırken "Hoşgeldiniz efendim" dedi
Annem "Ah yol beni çok açıktırdı kalamarlı makarna yiyelim mi hayatım?" dediğinde babam menüye bakmadan "Dana döş." dedi.
"Kırmızı et yediğinde miden bozuluyor. Kalamarlı makarna alıyoruz."
Babam anneme tersçe baktığında klasik bir konuşma olduğu için tepki vermedim. İshak var diye babam otoritesinin sarsıldığını hissediyor olmalıydı.
Sinir bir gülümseme yerleştirip İshak'a döndüm.
"Aşkım biz de kalamarlı makarna yiyelim diyeceğim ama sana hiç uymaz gibi geliyor."
Bana bakıp kaşlarını çattı. Dudaklarımı yalayıp menüyü aramıza koydum. İkinci menüyü de kenara doğru ittim. Ha siktir fiyatlara bak.
"Baba sen ödüyorsun değil mi?"
"Egemen dalga mı geçiyorsun!"
Göz devirdim. Emin olmak istemiştim çünkü tüm kartlarımı iptal edip sana zırnık yok demişti.
Neyse ki abim bana kart yollamıştı. Tabi onu kullanmıyordum. Benimde bir gururum vardı canım! Yani çoğunlukla. Arada bir kullandığım olmuştu. İshak'a ev eşyaları aldığım zaman gibi.
"O zaman ıstakoz istiyorum."
"Egemen senin ıstakoza alerjin var."
Öyle alerji mi olurdu ya. Daha pahalı bir şey arayıp "Bonfileli ahtapot sarması" dedim.
İshak'a "Sana kuzu çevirme söyleyelim mi?" dediğimde dişlerini sıktığını gördüm.
"Aç değilim ben." dedi.
Kaşlarımı kaldırırken annemlere döndüm. Bu cevabı kesin begenmezlerdi ve tahmin ettiğim gibi oldu.
"Biz yerken bakman olmaz oğlum. Çekinme bizden."
Canım annem çekindiğini düşünmüştü. İshak'ın birinden çekineceğini sanmıyordum.
Eğilip "Pahalı geldiyse babam ödeyecek merak etme." diye fısıldadım.
Zaten ucuz gelmesine imkan yoktu. Sinirli bir nefes verip "Girme dibime." dedi.
Uzaklaşırken gülümsedim. Babamın şüphelenmemesi içindi gülümsemem. Ayağına sertçe bastığımda gözleri yerinden çıktı.
"Onunda mide sorunu varmış. Karidesli makarna istiyormuş."
Bir şey demesine izin vermeden garsonu çağırdım. Siparişleri verdikten sonra ona şirince gülümsedim. Bana öldürecek gibi bakıyordu.
Annem boğazını temizleyince bakışları oraya döndü. Ben ise yandan profiline baktım. Kavisli burnu vardı, tipsiz pisliğin. Of ya kavisli burnu olan birinin yüzü niye bu kadar çekici olurdu ki?
"İshak'cım Egemen'le nasıl tanıştınız anlat bakalım."
Bana dönen bakışları gözlerimle buluşunca istemsizce gözlerimi kaçırdım. Tabi sonra hemen bakışlarımı gözlerine çevirmiştim. Ne diyeceğini bilemiyor gibi baktı.
"Anlatsana aşkım."
Bunu izlemek keyifli olacak gibiydi. Dişlerini sıktığında masaya kolumu yaslayıp, elimi üzerine koydum. Ona bakmaya devam ederken fısıdayarak "göreyim seni" dedi.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Bir Aşk Meselesi (bxb)
HumorTAMAMLANDI Egemen şuursuzca yaşayan biriydi. İshak ise sadece yaşamaya çalışıyordu.