Vefa ile derslere devam ediyordum.
"Şeyda yalvarırım arşeye düşmanınmış gibi davranma. Sakin sakin çal. Ne bu hiddet ?"Bilerek yapıyordum. Hemen öğrenirsem artık yalnız kalamazdık çünkü.
"Bir daha göstersene, elim fark etmeden böyle yapıyor."
Kendi kemanına uzanıyordu ki arşemle eline vurdum. "Oradan gösterdin anlamıyorum işte uygulamalı gösterir misin?"
Sarıl bana sarıl!
Önce önüme geldi ve çenemi düzeltti. "Çenen daha yan dursun. Çok önde bu şekilde rahat sabitleyemezsin"
Ellerini yanaklarıma koyup başımı kemana oturttu.
"Dirseğini biraz daha kaldır" Bu sefer elleri sağ dirseğime gitti.
"Sol dirseğini çok yukarı kaldırıyorsun onu da biraz indir. Duruş bu tamam mı?""Tamam anladım hadi çaldır bana"
"Sen çal önce, lütfen sakin çal. İstediğinde çalabiliyorsun."
Pes ederek dediğini yaptım. Sakin ve onun istediği gibi çalarken o parmaklarıma odaklanmıştı.
"Nota geçişlerini düzgün yap. Partisyona uy"
"Neye uyayım? Sen niye arada siyasete kayıyorsun?"
Gözlerini sabır dilercesine yumdu. "Partisyon, yani nota defteri. Burada hangi notayı hangi sırayla çalacağın belli. Bazı notalarda çok oyalanıyorsun ama partisyonda böyle bir şey yok. Sana ikinci dersin başında öğrettim partisyon okumayı"
He, nota kitabının adı partisyon mu? Ama yani bu terimler niye siyaset terimi gibi?
"He, anladım ya. Tamam dur bir daha çalayım"
Tekrar çaldım."Hayır, sonlara doğru bozuyorsun. İlk başta duruşun, arşe ile uyguladığın baskı tam ayarındaydı ama sonra bozuyorsun. Partisyona daha iyi odaklanman lazım. Bana değil oraya bak. Şimdi ben çalacağım iyi dinle beni."
Eline yine kemanını aldı ve çalmaya başladı.
Çok güzel çalıyordu..Bu kitap için o kadar çok terim öğrendim ki, keman çalmayı öğrensem daha kolay olurdu. Sadece keman da değil, işitme cihazı nasıl kullanılır falan onları da biliyorum. Ve daha belki de hiç işime yaramayacak onlarca şey.
Ve Şeydaya çok katılıyorum. Bunlar niye siyaset terimi gibi aq? Kemanisti de ilk kemalist diye okudım partisyonda baya benziyor. Neyse sosyal medyada her haltta siyaset konuşan salaklardan olmayacağım. Bayby