3. Kapitola

1.4K 127 95
                                    

L I A NA

Keď prišla na druhý deň do školy, videla Zaru a Timeu stáť pri šatniach, ktoré lemovali vstupnú hlavu Obchodnej akadémie. Dobehla rýchlo k ním a obe pozdravila. „Čaute!"

Ani jedna jej nevenovala pozornosť. Obe niekoho sledovali pri schodisku a Liana nemusela ani dvakrát hádať koho. Stál tam ich nový profesor Zapatický s nagelovanými tmavými vlasmi a o niečom diskutoval s profesorkou Fábryovou.

Párik na pohľadanie. Pomyslela si Liana a pokrútila hlavou nad svojimi priateľkami. „Haló, svet volá Zaru a Timeu." Lúskla im pred očami prstami.

„Ten chlap je isto samotný Boh," poznamenala Zara zasnene a líca jej zružoveli. Mali skoro taký odtieň ako jej dlhé ružové vlasy.

„Hotový Adonis," doplnila Timea, oči jej žiarili a vzdychla, „chcem byť u neho po škole a najlepšie hneď."

„Čo vám šibe?" predniesla Liana a napodobňovala vracanie. „Vôbec nie je pekný."

„Vyšetri si oči, Liana," uškrnula sa na ňu Zara, „videla si jeho zadok?"

Menovaná iba pretočila očami a nechtiac sa pozrela profesorovi na zadok v obtiahnutých čiernych oblekových nohaviciach. Musela uznať, že ho má výstavný, ale rozhodne to nepovedala nahlas. Jeho prítomnosť ju vytáčala. Odvrátila pohľad, keď videla ako sa na niečom smeje s tou otrasnou Fábryovou, ktorú nemohla vystáť tiež.

„Aj Eluške sa páči," zahlásila Timea a našpúlila pery, „môže na ňom oči nechať."

„Kedy sme sa vzdali teórie, že je lesbička?" spýtala sa Zara a napravila si čierny turban vo vlasoch.

„To o nej rozniesla Liana," pripomenula Timea, „minulý rok. Predsa vtedy, keď je Eluša dala dvojku zo slovenčiny. Pamätám si tu klebetu – dala mi dvojku, lebo je do mňa zamilovaná a ja ju nechcem, lebo nie som lesba ako ona."

Obe dievčatá sa pozreli na Lianu. Nuž áno, bola to pravda, ale Fábryová ju skutočne nahnevala a okrem toho mohla mať pravdu. Tá protivná profesorka na nej sedela od prvého ročníka a Liane s ňou už dochádzala trpezlivosť. „Môže to byť pravda," mykla plecami, „ideme do triedy?"

„Čo máme prvú hodinu?" spýtala sa Zara a pohľadom stále visela na Zapatickom.

„Podnikovú ekonomiku," odvetila Timea a tiež iba horko-ťažko odtrhla svoje oči od zadku nového profesora.

Liana nad oboma krútila hlavou a spoločne sa pobrali do triedy. Po ceste na schodisku narazili na jej brata a Zara vystrúhala svoj najkrajší úsmev.

„Je od teba mladší a je to môj brat," napomenula ju Liana a jemne ju udrela po ramene.

„Keď on je taký pekný," zachichotala sa jej najlepšia priateľka, „a vyzerá staršie ako naozaj je. A má pekné telo."

„A to odkiaľ vieš?" osopila sa na ňu Liana a tvárila sa naďalej poriadne znechutene. Už mala naozaj dosť pokazené ráno.

„Minulý rok som ho videla hrať futbal hore bez," poznamenala jej priateľka a líca jej opäť zružoveli, „a prestaň sa takto ksichtiť, Lia. Nespala som s ním. Teda, zatiaľ som s ním nespala."

Lianu naplo pri predstave, že by jej najlepšia priateľka mala sex s jej mladším bratom. Radšej to ďalej nekomentovala a pobrali sa do triedy. Sadli si do tretej lavice a Timea si sadla za nich spoločne s Vandou, štvrtou z ich partie.

Vždy jej bola najbližšia Zara, ktorú pasovala za svoju úplne najlepšiu priateľku. Mohla jej povedať takmer všetko, páčili sa im rozdielni chalani, takže v tomto sa nehádali a mali celkom podobný módny vkus. Hoci Zara bola v tomto odvážnejšia. Dnes mala na sebe ružový crop top s čiernou sukňou s vysokým pásom a čierne lodičky. Mala milú detskú tvár, dlhé ružové vlasy a veľké modré oči. Vyzerala ako z dievčenského módneho časopisu a nesmierne jej to pristalo.

DoboškaWhere stories live. Discover now