Şarkı ile okunması şiddetle tavsiye edilir.
Hardal* LeylaEsen kesinlikle keyifliydi.
Uzun zamanın ardından gevşediğini hissetti. Avucu içinde duran bardağı okşar gibi turarken şarkıya tüm hevesi ile eşlik eden Cihanı izlemek, tarifi olmaz bir keyifti o an için.
Cihan eşlik ederken, Esene dönen bakışları her iki tarafı da utandırsa da gecenin ve şarkıların verdiği cesaret ile bir süre; Esenin gözlerinden çekmedi ballarını.
Huzursuzluk ve huzurun iki zıt kavramlar olduğunu nefes aldığı süre boyunca ikinci defa bu kadar net hissetmişti.
İlki, canı kanı annesiydi.
Emektar zavallı annesi.Üzüntüleri bir bir silmek istedi Esen. O an iliklerine kadar tüm geçmişi tek bir darbe ile yıkıp, yerine; Cihan ile temel attığı daha sağlam şeyler dizmek istiyordu.
Cihan ile temel atmak. Ne saçmalıyordu böyle Esen. Dudaklarına vurmak istedi.
Kulağına gelen ritimle gülümsedi.
Leyla
Gül bahçelerinden koş gel bana
Denizin mavisiyle bak
Rüzgarı nefesinle anlat yavaş yavaş
Eski bir şiir defterinde kalan bir kaç anı olsun
Belki de yalan renk renk düşünceler hepsi
Unutulan.İnsanların el ele tutuşup ellerini kaldırması Cihan'ın içinde bir yerlerde hinlik uyandırdı. Elleri, iki yanında sallanan öylece onu izleyen adamı izlerkenken, dayanamadı.
Cihan, dayanamadı. Dayanamadı işte. Esen öyle güzeldi, öyle sevilesiydi ki dayanamadı.
Ellerinın ölçüleri aynı kalıptan çıkmış gibi olan adamın parmakları arasına parmaklarını geçirdi.
Eğer ileride Tanrı onu cezalandıracaksa seve seve çekecekti.
Sonra diyecekti ki, onu bu kadar bana ait yaratmışken, neden benim olmasına kızıyorsun ki? Bak onu senin kadar sevemem belki ama kendi sınırlarım cevresinde sarıyorum. Babannem bir kere bahsetmişti senin sevginden Tanrım.Demişti ki, o çok seviyor yarattıklarını. Bir annenin, bebeğini sevdiginden kat be kat fazla.
Ben bilmiyorum, tahmin de edemiyorum.Yinede de ben de bu adamı; çocuğumdan daha çok sevebilirmişim gibi geliyor.
Bu günah mı? Ona zarar vermeden sadece sevmem sahi gerçekten günah mı?
Seviyorum bile demeden sevmem, sahi niçin günah?Esen şaşırmaya bile fırsat bulamadan kaptırdığı ellerinin havaya dikilmesini seyretti.
Sakın unutma Leyla o sıcak yaz gecesinde
Ellerim ellerinde gözlerim gözlerinin peşinde
Taze bademler vardı nefesinde adımı söylediğinde..." Esen" diye fısıldadı Cihan. Kalbinin yükünü tek nefeste verir gibi.
Esen, o an burnuna badem kokusu geldiğini hissetti. Şarkının etkisi mi bilinmez ama buram buram güzel koku onu sarmıştı.Yeşil hırkasını bir mimtar sıyırdığı, diğer kolu ile elinde ki içeceği havaya kaldırdı. Geniş gülümsemesi ortamın uğultusuna karışmıştı.
Cihan, usulca Esen'i izledi.
Onu...
Ona bakan gözlerini ve bir bayram temizliği sonrası hissedilen o tertemiz sözünün hissiyatını veren kokusunu.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Proletarya
RandomEsen, yirmi dört yaşında iki yıllık bir memurdu. İyi yaptığı tek şey; iki dakikada 120 kelime yazmak ve bulunduğu ortamda görünmez olmaktı. Arkadaşı ve sevgilisi yoktu. Dahası, hayatında hiç öpüşmemişti. • • b x b •• 11.09.20