Oy ve yorum yapmayı unutmayınız.
Keyifli okumalar...
Elimi tutan bücüre baktığımda o elinde ki
pamuk şekerini yemekle meşguldü. Ablam Beril'i sağlık ocağına kontrole götürdüğü için bu bücür bugün benimleydi.Parka giriş yaptığımızda Ayaz elimi bırakıp koşarak arkadaşlarının yanına gitmişti. Onu en iyi şekilde görebileceğim banka oturduğumda etrafa bakındım. Yıllar önce annemle son buluşmamız olan parka baktığımda aletleri farklı renklere boyamışlardı.
"Teyze beni sallar mısın?" Ayaz bağırarak beni çağırırken oturduğum yerden kalkıp onu sallamaya başladım.
"Teyze sen Marvel'i biliyor musun?"
"Biliyorum tabii ki de."
"Thor'u da biliyorsun musun? Hani çekici olan?"
"Biliyorum canım sen Kaptan Amerikayı da biliyor musun?"
"Biliyorum benim evde onun gibi kalkanım var,örümcek adam kostümünde var annem eğer uslu durursam bana Thor'un çekicinden de alacak." Bu zamanki çocuklar televizyonla çok fazla vakit geçirdiği için her şeyden haberdardı.
Ayaz salacancaktan indiğinde ben tekrardan aynı banka oturdum.
"Karaca kızım ne yapıyorsun burada?"
Karşıdan Lale teyze ve Ebru'yu gördüğümde ayağa kalkıp,"Ayaz'ı getirdim Lale teyze." Dediğimde Lale teyze banka oturmuş bir yanına ben diğer yanınada Ebru oturmuştu."Bizde annemle dolaşalım dedik malum nişan yakında etrafa bir göz gezdirdik." Ebru saçını geriye atarken," Dershane nasıl gidiyor kızım, bak bizim kıza evde oturmuş o kadar ona oku dedim ama beni dinler mi hiç okumak istemiyorum deyip evde kaldı."
Elif ile yıllardır mücadele bir tek ben değilmişim."Ama aferin sana,bak okudun öğretmen oldun koluna altın bileziği taktın keşke herkes senin gibi koluna altın bileziğini taksaydı." Lale teyze her zaman okumaktan yana olan birisiydi lise zamanımızda ders çalışmamız için elinden gelen tüm desteği sağlıyordu. Gerçi Elif o zamanlar bile ders çalışmamak için elinden geleni yapıyordu.
Bu kızdaki okul nefretini başka kimsede görmemiştim ben."Anneciğim her şey okumakla olmuyor ki tamam erkeklerin yaşı sorun olmuyor ama kızların yaşı sorun oluyor en iyisini yapmışım ben Cihad'la sözlenerek."
"Ebru'cum sen 25 yaşında değil misin? Demek ki benim daha iki yılım var. Gördüğün gibi okulumuda bitirdim yani her şey yaşta değil isteyen istediğini yapabilir." Ebru suratını ekşiltip kafasını çevirdiğinde az önce yapmış olduğu saçma konuyu böylelikle kapatmıştım. Neymiş yaşımız geçiyormuş yahu sen 25 yaşındasın sorun yok ben senden küçüğüm sorun var. Biraz mantık ya.
"Haklı Karaca kızım." Lale teyze elini bacağıma koyup,"Oku oku sen hem evlenip ne yapacaksınız benim kıza da diyorum bari açıktan oku yok buna da karşı hanım efendi." Ah Elif şu anacağının ahını alıp ölme bari.
"Şimdi burdayım ya aklına sokarım ben onun Lale teyze."
"Ha aklınla bin yaşa sen. Neyse biz kalkalım daha yemek yapacağım akşama."
"Ben yaparım anneciğim sen yorulma." Ebru,Lale teyzenin koluna girdiğinde,"Hadi görüşürüz kızım selam söyle Serpil'e." Parktan çıktıklarında Ayaz yanıma gelip,"Dedemin yanına gidelim." Diye tutturmuştu.
...............................
Vatandaşlık çalışırken kitabın altını tamamen fosforlu kalemle çizmiştim. Bu kadar şeyi ben nasıl ezberleyecektim üstelik bu gürültü içinde. Sandalyemden kalkıp yan odamda yaşayan Hakan'ın kapısını çalıp içeriye girdim.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
KOMŞU KIZI
ChickLitYıllar sonra mahallesine geri dönen Karaca.. Her şeye rağmen ağır başlılığını koruyan Cihad... Ve mahallede olanlar... Sizce bu mahalleden bir aşk hikayesi doğar mı? Hadi bakalım okuyup göreceğiz.