Oy ve yorum yapmayı unutmayınız,keyifli okumalar.
Elimde tutmuş olduğum çay bardağını masaya koyduğumda bakışlarımla etrafı yüzüncü kez taradım.
"Yok kimse Karaca rahat olur musun artık." Onu beni buraya getirmeden önce düşünecektin Cihad. Nereden bileyim beni tepedeki kafeye getireceğini sanki başka hiçbir yer yokmuş gibi burada olmak istemişti.
"Kalkalım mı artık?" Geleli daha on dakika olmuştu.
"Anlaşıldı senin için rahat etmeyecek." Cihad oturduğu sandalyeden kalkıp yanıma gelip elimi tuttuğunda,"Ne yapıyorsun Cihad biri görecek." Hızla elimi geri çektiğimde Cihad derin bir nefes verip masaya parayı koymuştu.
"Biz böyle gizli saklı mı sevgili olacağız Karaca? Her an bir yerden birisi çıkar korkusuyla mı yaşayacaksın?" Bunu neden tek ben yaşıyayım ki. Arabaya doğru yürüdüğümüzde," Şu an kimsenin bunu bilmesini istemiyorum Cihad hazır olduğumuzda söyleriz hem ben bile daha alışamadım bu duruma."Cihad'la sevgili olduğumuza önce benim alışmış olmam gerekiyordu. Hem şimdiden mahallenin diline dolanırsak güzel şeyler olmayacağı kesindi. Daha sonra babam,Hakan,Serpil ablam,Hatice ablam,Lale Yenge... Kafamı iki yana sallayıp hayır kimsenin şimdilik bundan haberi olmayacaktı.
"Ben hazırım Karaca."
"Ama ben değilim Cihad lütfen bu konuda üstüme gelme."
Cihad'ın bu duruma üzüldüğünü görebiliyordum ama beni de anlaması lazımdı daha hazır değildim. "Olsun ben seni bir ömür beklemeye razıyım demiştim." Elimi avuçlarının içine aldığında," Bak yine aynı şeyi yapıyorsun." Ellerimizi ayırdığımda,"Her sevgilinin yapmış olduğu şey bu." Bizim mahallede de yapılmaması gereken."Bizim mahallede sevgili olmayacağız o zaman." Sanki birisi bir yerden çıkıp sizi gördüm diyecek diye ödüm kopuyordu.
"Ooo ben bekleyeceğim kadar bekledim senden daha fazla uzak kalamam."
"Görende aşkımdan deliye döndün sanacak."
"Sen adamı deli ediyorsunda bundan haberin yok Karaca, senin elinden çektiğimi ben askerlikte çekmedim."
"Gülü seven dikenine katlanır demişler."
"Ben o dikenleri aşıtım şimdi gülü kokluyorum." Yüzümde oluşan tebessümle,
"Ağzın iyi laf yapıyor hala ama benim eve gitmem gerek." Babamlar benden önce eve gitse neredesin diye beni sorguya çekmelerini istemiyordum."Gidelim bakalım."
Arabaya bindiğimizde Cihad bana bakıyor beni inceliyordu." Bir sorun mu var?" Kafasını iki yana sallayıp,"Yemin ediyorum çok güzelsin be!" Sağ elini kaldırıp yanağımı okşarken," Sana baktıkça doyamıyorum Karaca." Yanağımdaki elini tutup,"Seni fazlaca yordum değil mi?" Peşimden çok koşturmuştum. "Sonu güzel bitti." Dediğinde her zaman ki ortamı bozan yine benim telefonum olmuştu şunu artık sessize almanın vakti gelmişti.
"Efendim?"
"Senin de bayramın mübarek olsun Karaca. "
"Kusura bakma Arda,bayramın mübarek olsun." Arkadan gelen kadın sesiyle,"Söylesene oğlum." Diyen birisi vardı."Annem akşam seni bizim eve davet etmek isitiyor yemeğe gelememiştin baryam ziyaretine gelmeni istiyor." Yemeğe katılamamamın tek sebebi Elif olacak kişiydi.
"Arda bu akşam gelmesem sorun olur mu?"
"Annem üzülür baya bir hazırlık yaptı kendisi." Karaca kadın o kadar hazırlık yapmış bu seferde gitmesen ayıp olurdu.
"Tamam o zaman akşam görüşürüz."
"Görüşürüz Karaca."
Telefonu kapattığımda,"Şaka yapıyorsun." Yan tarafımdan Cihad'ın sitem dolu sesini duymamla,"O çocuğun evine gitmeyeceksin değil mi?" Bu konuşma,bu tavır bana daha önce bir yerlerden tanıdık geliyordu." Cihad yemeğe gidemedim bu sefer de hayır deseydim ayıp olurdu." Cihad kafasını çevirip arabayı sürdüğünde,"O çocuk senden hoşlanıyor ve sen onun evine gideceksin sana gitme desem de gideceksin." Bunu yapmam gerekiyordu.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
KOMŞU KIZI
ChickLitYıllar sonra mahallesine geri dönen Karaca.. Her şeye rağmen ağır başlılığını koruyan Cihad... Ve mahallede olanlar... Sizce bu mahalleden bir aşk hikayesi doğar mı? Hadi bakalım okuyup göreceğiz.