Oy ve yorum yapmayı unutmayınız.
Keyifli okumalar...
Dershaneden dönüş yolunda otobüste uyumamak için son ses şarkı açmış dinliyordum. Sabahın köründe ne diye deneme sınavı koyarsınız ki.
Otobüs ineceğim durakta durduğunda çantamı ve kitaplarımı alıp otobüsten indim. Meydan bugün biraz sessizdi babamın dükkanına doğru yürürken,
"Karaca abla?" Bana doğru gelen Işıl'ı gördüğümde,"Nasılsın abla?" Işıl,Yakup'un kardeşi oluyordu geçenlerde onunla biraz konuşmuştuk o da sınıf öğretmenliği okumak istiyordu birkaç bilgi ve kaynak kitapta önermiştim."İyiyim canım sen nasılsın,nasıl gidiyor dersler?" Işıl sarı saçlarını kulağının arkasına sıkıştırıp,"İyi gidiyor,senin önerdiğin kitapları aldım gerçekten çok beğendim teşekkür ederim Karaca abla."
Gülümseyip,"Rica ederim canım takıldığın bir yer olursa hiç çekinmeden bana sorabilirsin." Işıl kafasını sallayıp,
"Hakan ve Serdar'a ders veriyormuşsun öyle duydum." Bu ikiliye arada bir şey öğrettiğim oluyordu."Ders değilde yardımcı oluyorum diyelim."
"Ben de onlarla aynı sınıftayım bu yıl hepimiz için hayırlısı olur umarım. Neyse ben seni tutmayayım ben de kütüphaneye gidiyorum görüşürüz Karaca abla."
"Görüşürüz canım."
Birisinin omzuma çarpmasıyla kitaplarım elimden kaymış yere düşmüşlerdi.
"Önünüze baksanıza." Diye sesimi yükseltiğimde adam hiç oralı olmayıp bana ters ters bakıp hızla yürümeye devam etti. Bir dakika onun elinde neden beyzbol sopası vardı. Cidden ülkece bu oyunu oynamayan ama en çok satın alınanın bu sopa olması beni her zaman şaşırtıyordu.
Gündüz vakti elinde sopayla sinirle nereye gidiyordu bu adam.Kitaplarımı toplayıp adamın arkasından baktığımda birden bağırmaya başladı.
Bilal amcanın dükkanın önünde elindeki sopayı sallayıp bir şeyler söylüyordu. Hızla o tarafa yürüdüğümde etraf kalabalıklaşmaya başlamıştı. "Çık lan karışma Cihad!" Uzun boylu iri yapılı adam bağırırken,"Hadi lan çık dışarı şerefsiz!" Bu adamın tek derdi bela çıkarmaktı. Korkuyla birkaç adım daha attığımda,"Hayırdır birader sorun nedir?" Kadir abi marangozhaneden elinde çekiçle çıkarken,
"Sen karşıma seninle işim yok!" Bu adam ölüm fermanını imzalamak üzereydi.
Kadir abi elindeki çekici avucunun içinde tutup sinirle gülerken onu yıllar sonra bu halde görmek beni korkutmuştu.En son onu bu halde gördüğümde adamın birinin üzerinde hıncını çıkarırcasına kadar dövüyordu. Tekrar o sahneyi görmek en son isteyeceğim şeydi.
"Yok ya elinde sopayla gelmişsin belli var bir kaşıntın."
"Hayırdır Kadir ne oluyor?" Yakup'ta dükkanından çıkıp geldiğinde,"Vallah ben anlamadım bir şey,biradere soruyorum bir şey söylemiyor." Yakup'ta sinirle adama baktığında,"Sizinle işim yok lan benim bana Cihad denen puştu getirin!" Bu sözlerinin ardına Kadir abi ve Yakup adamın üzerine yürüyeceklerken,"Ne yüzle geldin lan sen buraya?"Cihad arabasından indiği gibi soluğu tamda aralarında almıştı. Esad'da onun arkasıdan arabadan indiğinde,"Oğlum ne oluyor?" Bilal amca korkuyla etrafa bakarken,"Yok bir şey baba sen gir dükkana." Bilal amca kötü bir şeylerin olmaması için Cihad'ın kolundan tutarken,""Sen kimsin ki benim sevgilimle arama giriyorsun ulan it!" Adamın söylediği şeyle ağzım açılmış hızlıca kapatmıştım.
Babamı gördüğümde Bilal amcanın yanına gidip onu sakin tutmaya çalışıyordu.
Cihad öfke saçan gözlerle etrafa baktığında bakışları bir saniyeliğine bana kaymıştı. O kadar kısa bir bakıştı ki ama ben o gözleri o kısa saniye içinde görebilmiştim. Hiç iyi şeyler olmayacaktı.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
KOMŞU KIZI
ChickLitYıllar sonra mahallesine geri dönen Karaca.. Her şeye rağmen ağır başlılığını koruyan Cihad... Ve mahallede olanlar... Sizce bu mahalleden bir aşk hikayesi doğar mı? Hadi bakalım okuyup göreceğiz.